Benzin i Olien??
Fra : Allan Klausen

Dato : 25-07-06 12:16

Jeg har lige købt en gammel Suzuki GS450 og der er lidt problemer der skal
skaffes af vejen før jeg kan få luftet den.
Umiddelbart virker olien ekstremt tynd og ved nærmere duftanalyse lugter
olien af benzin?! Hvordan kan det lade sig gøre? Selvklart skal olie+filter
skiftes med er der et problem i motoren??

Hilsen Allan
FjerNbush_500@hotmail.com

Fra : Hekto

Dato : 25-07-06 12:41

on 25-07-2006, Allan Klausen supposed :
> [...]
> olien af benzin?! Hvordan kan det lade sig gøre? Selvklart skal olie+filter
> skiftes med er der et problem i motoren??

Hængende svømmerventil, så der er løbet benzin
ind i cylindren og langs stemplet ned i olien?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Villy Olsen

Dato : 25-07-06 20:41

Hej Allan
Dit problem er en defekt bensinhane. Har selv prøvet det flere gange. Eneste
kur er at købe en ny (altså bensinhane). Findes i Mc-nøglen
Hilsen Villy

Fra : calle.nielsen@gmail.~

Dato : 26-07-06 10:50

Allan Klausen wrote:
> Umiddelbart virker olien ekstremt tynd og ved nærmere duftanalyse lugter
> olien af benzin?! Hvordan kan det lade sig gøre? Selvklart skal olie+filter
> skiftes med er der et problem i motoren??

Hej Allan,

Tillykke med kværnen!
Olien lugter altid lidt af benzin (er i hvert fald min erfaring). En
fuldsyntetisk olie er også ret tynd selvom den er kold. Er du 100%
sikker på at der er benzin i olien? Hvis det er tilfældet, burde der
jo være for meget olie/benzin på den. Hvordan er oliestanden?
Hvis du er den mindste smule i tvivl, skal du selvfølgelig ikke køre.

Prøv, som en anden skriver, at kontrollere vakuumshanen ved tanken.
Det er ser før at ventilerne i svømmehusene i karburatorerne ikke
lukker helt tæt, hvorfor der kan løbe benzin ind i motoren hvis
vakuumshanen ikke lukker når cyklen står stille.

Lykke til :)

Calle