Nye støvler
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 25-07-06 10:10

Hej,

Nu kan de gamle militærstøvler ikke længere

I min jagt på et par nye er jeg jeg faldet for nogen der hedder RedWing
http://www.redwingshoes.com/

Den eneste danske forhandler jeg har kunnet finde er:
http://www.touringshop.dk/

Nogen der kender enten støvler, eller forhandler ?

Jan Selchau-Hansen

Fra : Mikael Klynder

Dato : 25-07-06 21:50

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den eneste danske forhandler jeg har kunnet finde er:
> http://www.touringshop.dk/
>
> Nogen der kender enten støvler, eller forhandler ?

Hej. Det her svar er nok lidt kombineret svar/spørgsmål. Jeg har ofte undret
mig over hvad er fordelen ved at købe motorcykel-støvler, de ser ikke ud som
om de er til at holde ud at gå i?!

Da du skriver at du tidligere har brugt militærstøvler, hvorfor så ikke
holde dig til det? Hvis det er de gamle M/58 du har brugt kan de jo købes
for billige penge (omkring 400 kr.) på ethvert overskudslager. Men hvis du
alligevel er oppe i prisleje 2000 kr. er der jo mange muligheder for at få
læderstøvler som også er rigtig gode at gå i. Ecco har deres
ultimate-støvle, personligt kan jeg anbefale Danner Striker (ca. 1400 kr.)
http://www.danner.com/products.asp?catid=12&prodid=1886 , bruger dem selv,
de skal da nok holde til et evt. styrt, og du kommer ikke til at fryse
tæerne. Og så kan du gå behageligt i dem.

Mvh Mikael
*Har gået mange hundrede km i sine Danner *

Fra : ScooterBo

Dato : 25-07-06 23:39

Jeg har ofte undret
> mig over hvad er fordelen ved at købe motorcykel-støvler, de ser ikke ud
> som om de er til at holde ud at gå i?!

Har du prøvet at gå i mc-støvler???

Mht fordele:

- prøv først at forstille dig snørebåndet går op og vikler sig ind i
kæden!!! Hvis man har prøvet det på cykel kan man nok forestille sig hvad
der sker på en 170+ kg motorcykel med små 100 km/t. Mit gæt er minimum et
voldsomt styrt -hvor man tilmed er bundet sammen med cyklen - samt en
invaliderende ødelagt fod.

- prøv derefter at sammenligne sikkerheden i en mc-støvle med en
vandre-/militær ditto. Der er afstivninger, beskyttelsesskaller og hvad
ved jeg i mc-støvler specielt designet til at reducere skaderne ved et
evt. styrt. Det har de jo ikke lavet fordi de syntes det var sjovt.

> [...]
> alligevel er oppe i prisleje 2000 kr. er der jo mange muligheder for at få
> læderstøvler som også er rigtig gode at gå i.

Jeg vil påtage mig at gå lige så langt i mine mc-støvler, som du til
dagligt går i dine almindelige støvler. Moderne mc-støvler ser måske ikke
komfortable ud, men er efter min mening lige så gode som alle mulige andre
støvler at gå i.

> [...]
> http://www.danner.com/products.asp?catid=12&prodid=1886 , bruger dem selv,
> de skal da nok holde til et evt. styrt.....

Tror du Ecco har forestillet sig deres støvler smidt af en mc med 100 km/t
og efterfølgende kure hen af asfalten, og samtidigt sikre brugeren mod de
skader der måtte opstå på ben og fødder - jeg tror det næppe!

> Mvh Mikael
> *Har gået mange hundrede km i sine Danner *

Ja, men er du nogen sinde styrtet for alvor i dem???

ScooterBo

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-07-06 09:16

ScooterBo wrote:
> [...]
> dagligt går i dine almindelige støvler. Moderne mc-støvler ser måske
> ikke komfortable ud, men er efter min mening lige så gode som alle

Njaaarhhhh.....
Har sådan et par her:
http://www.mconline.dk/cgi-bin/mco/00025.html

"Skinnebensbeskyttelse og foret ankelbeskyttelse" er (en af de vigtigste)
grunde til at jeg købte mc-støvler istedet for "almindelige" støvler.

Men jeg går nu ikke specielt godt i dem. Jeg kan gå i dem, og slentre i dem,
men ikke trave. For de er ikke bøjelige på oversiden pga beskyttelsen. Så
hvis jeg tager lange skridt, hvor den bageste fod "vinkles" efter tæerne,
kan jeg mærke spidsen af dén jern- eller plasticfidus der er indlagt.

/jim

Fra : Hekto

Dato : 26-07-06 09:58

ScooterBo pretended :
> [...]
> jeg i mc-støvler specielt designet til at reducere skaderne ved et evt.
> styrt. Det har de jo ikke lavet fordi de syntes det var sjovt.

Helt enig!

Fødderne er ekstremt udsatte lige som hænderne.
Selv knapt nævneværdige uheld kan afstedkomme
fordsakder, med brækkede mellemfodsknogler og
andet irriterende, langvarrigt og smertefuldt.

Snørrebånd kan jeg ikke se berettigelsen af, da
de kan gribe fast i hvad som helst, også under et
styrt. En fastholdt fod der ikke kan dreje rundt,
gir' en grim lyd når den når endestoppet!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Anders Majland

Dato : 27-07-06 10:49

Prøv at stikke føderne i et par Daytona og se om de er behagelige nok at gå
i. Jeg vil ikke tage på en heldags vandretur i dem men jeg synes nu der er
ganske behagelige.

Fra : Newbie@news

Dato : 26-07-06 20:21

> [...]
>
> Den eneste danske forhandler jeg har kunnet finde er:
> http://www.touringshop.dk/
>
> Nogen der kender enten støvler, eller forhandler ?

Ved ikke om touringshop.dk og Street Machine er de samme.

Copenhagen Street Machine APS Kronprinsengade 3
1114 Phone: 4533339511

Fra : Kent

Dato : 26-07-06 22:42

Newbie@news skrev:

> Ved ikke om touringshop.dk og Street Machine er de samme.
>
> Copenhagen Street Machine APS Kronprinsengade 3
> 1114 Phone: 4533339511
Nu skriver Jan ikke, hvor han kommer fra. Så hvis det er Skagen er dette
nok ikke til megen hjælp

Jeg var ude ved Computer City i Glostrup i dag. Ved indgangen til
parkeringspladsen var der et skilt med touringshop.dk. Men jeg kunne
ikke rigtigt finde stedet da jeg gik ned af gaden.
Men et sted på enten Tavleholmsvej eller Vibeholmsvej i Glostrup.

--

Kent

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 27-07-06 06:44

Kent wrote:

> [...]
> ikke rigtigt finde stedet da jeg gik ned af gaden.
> Men et sted på enten Tavleholmsvej eller Vibeholmsvej i Glostrup.

Hej Kent,

Jeg er fra Sjælland, så jeg tager nok lige forbi Glostrup en søndag i
åbningstiden.
Måske ses vi . .

Jan