Beregning af afgift
Fra : Jim Andersen

Dato : 24-07-06 09:36

Ser i den blå en annonce fra en forhandler.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42719230

"Mc fra '90 uden afgift: kr 18.800
Afgift er ca 25.000"

Hvis jeg hopper ind på modep.toldskat.dk og vælger "Beregn
registreringsafgift", "mc", "6-? år", "Afgiftspligtig værdi" og indtaster
18.800, kommer den med Beregnet afgift på 31.696

Er 31.696 ca 25.000 eller gør jeg noget galt ?

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 09:42

> [...]
> 18.800, kommer den med Beregnet afgift på 31.696
>
> Er 31.696 ca 25.000 eller gør jeg noget galt ?

det kan godt være 25000, du kan ikke bruge den beregning til noget, du skal
kigge på vurderinger af samme model med samme årgang.. T&S er 100% ligeglad
med hvad du har givet for den uden afgift..

Men hvis afgiften er beregnet til 25k af T&S så er 18K for meget for den mc,
fordi de plejer ikke at vurdere under pris !!

Mvh
Morten

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-07-06 09:45

Jim Andersen wrote:

> [...]

> 18.800, kommer den med Beregnet afgift på 31.696

> Er 31.696 ca 25.000 eller gør jeg noget galt ?

Du gør noget forkert.
Afgiftspligtige værdi er IKKE den pris du skal betale for cyklen uden
afgift. Det er en listpris SKAT har.
Gå ind og se vurderinger på http://modep.toldskat.dk/ så finder du svaret.

/
Jesper

Fra : Brian Larsen

Dato : 24-07-06 09:45

Jim Andersen skrev:

> [...]
> 18.800, kommer den med Beregnet afgift på 31.696
>
> Er 31.696 ca 25.000 eller gør jeg noget galt ?

Klik på vurderinger istedet og se hvad andre har fået vurderet
tilsvarende motorcykler til.