15 billeder fra Træf På Toppen
Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 23-07-06 18:42

Endelig hjemme hos min egen sofa og seng, kan man jo ikke lave andet end
hjemmeside med de eneste billeder jeg fik skudt af.
For første gang i mit liv, fik jeg ikke én eneste øl lørdag til et
træf???????????????????????
Er jeg gammel eller gammel??

http://www.slowriders.dk/historier/nationale/toppen2006/toppen2006.htm

hamselv herfra

VED BESVAR, SKIFT "SNABELA" UD MED @

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-07-06 19:15

hamselv(DKMC) wrote:

> Endelig hjemme hos min egen sofa og seng

Ditto, det var nu godt at slumre lidt på sofaen. Der var i øvrigt masser af
spritkontrol igen i år, også i retning af Hirtshals. Betjenten mente i
øvrigt ikke at der var så mange med sprit i blodet som sidste år, hvilket
jo er meget glædeligt.

> For første gang i mit liv, fik jeg ikke én eneste øl lørdag til et
> træf???????????????????????
> Er jeg gammel eller gammel??

Ret gammel Min lørdag var nu også temmeligt rolig, nok fordi jeg kom
derop allerede onsdag og derfor var ved at være lidt træt i det til sidst.
Til gengæld var der da heller ingen grund til at være nervøs i
spritkontrollen
--
Mvh Jes Vestervang

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-07-06 20:35

"hamselv\(DKMC\)" <hamselv@.dk> writes:

> For første gang i mit liv, fik jeg ikke én eneste øl lørdag til et
> træf???????????????????????
> Er jeg gammel eller gammel??

Du er tudsegammel

Vi var et par pimser der i stedet bare startede festen efter vi havde
været på havnen og spise fisk til vi revnede og så sluttede lidt
tidligere - jeg tror PMC med venner havde en sømblok i 6-7 timer - der
blev godt nok slået mange søm i (og drukket mange øl).

Jeg drak den første varme Fuglsang (medbragt som topboks fra grænsen)
kl. 15 i går eftermiddags, og drak den sidste kolde Carlsberg ved
1-tiden i går.

For god ordens skyld skal jeg nævne at begge de målinger jeg fik lavet
(den ene før jeg kørte nogen steder, og den anden hos politiet i
Frederikshavn) i dag viste 0,00

Jeg undrer mig i øvrigt fortsat over hvorfor politiet ikke står når
man kører ud fra træfpladsen, men først stopper folk når de enkelte
smuttere har kørt 40 km spiritus-kørsel. Det lugter da ikke ligefrem
af præventivt arbejde og bedre trafiksikkerhed.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Harald Blaatand

Dato : 23-07-06 23:09

> [...]
> smuttere har kørt 40 km spiritus-kørsel. Det lugter da ikke ligefrem
> af præventivt arbejde og bedre trafiksikkerhed."

I Sverige oplevede jeg at politiet stod ved udgangen og målte,der fik man
simpelthen ikke lov til at køre før testen sagde ok !
God ide,i stedet for den danske måde at gøre det på !

Mvh Steen

Fra : Dr. Enduro

Dato : 25-07-06 10:17

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> [...]
> smuttere har kørt 40 km spiritus-kørsel. Det lugter da ikke ligefrem
> af præventivt arbejde og bedre trafiksikkerhed.

Muligvis fordi der går et stykke tid, før promillen kan måles? Har hørt
om en, der blev stoppet efter at have drukket et par øl (hvilket jeg
synes er forkert at gøre, men det er en anden sag). Hans promille lå
lige under den tilladte grænse. Betjenten spurgte, hvornår han havde
drukket dem, og det var så ti minutter siden. Jamen, så ventede
betjenten ti minutter mere, og så var promillen steget over grænsen. Han
slap dog for bøden, fordi han sagde, at han boede lige rundt om hjørnet,
og derfor heller ikke ville have været kørende om ti minutter, hvis ikke
de havde stoppet ham...

----

Hilsen Jan

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 25-07-06 15:13

> [...]
> smuttere har kørt 40 km spiritus-kørsel. Det lugter da ikke ligefrem
> af præventivt arbejde og bedre trafiksikkerhed.

Det surgte min sidemand mig om da vi blev stoppet. Svaret var, at det var
den eneste sted hvor det kunne foregå uden at være til gene for den øvrige
trafik.
Men det kan godt være man skal tage bilen næste gang der er Skagen
Byfest... De fik lov til at køre lige forbi, selvom de var en følgebil :-/

/
Jesper

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-07-06 15:14

"Dr. Enduro" <janeiffert@NOhotmail.comSPAM> writes:

> Muligvis fordi der går et stykke tid, før promillen kan måles?

Mon ikke hovedparten af de branderter der blev målt har været nogle
timer undervejs fra aftenen før.

Betjenten fortalte mig i øvrigt at det alkometer de havde på
træfpladsen ikke virkede. Da jeg blev stoppet havde de taget 12, som
påstod at de havde været under grænsen i Skagen. For mig virker det
tåbeligt at politiet på den måde ønsker at genere folk som rent
faktisk har været samvittighedsfulde nok til at betale 30 kroner for
at være sikre på at de måtte køre.

Havde politiet i stedet stillet sig ved udgangen fra træfpladsen kunne
de med det samme have fortalt folk at de skulle vente med at køre, og
vi andre kunne have sparet 30 kroner som tilsyneladende alligevel var
spildte.

> [...]
> boede lige rundt om hjørnet, og derfor heller ikke ville have været
> kørende om ti minutter, hvis ikke de havde stoppet ham...

Jeg tror ikke der er voldsomt mange der drikker på vej hjem fra TPT.
Jeg tror de fleste har fået det de skulle have de forgående aftener

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-07-06 17:09

tiperFJERN@vip.cybercity.dk (Jesper Pedersen) writes:

> Det surgte min sidemand mig om da vi blev stoppet. Svaret var, at det var
> den eneste sted hvor det kunne foregå uden at være til gene for den øvrige
> trafik.

Det er da et lamt argument - de havde da også hjemmeværnsfolk til at
dirigere trafikken da man skulle ud fra træfpladsen, så allerede der
har trafikken været generet.

Jeg stillede selv samme spørgsmål til en af betjentene, og hans svar
var at han ikke var ansvarlig for operationen, og derfor var ligeglad.
Fedt med folk der føler ansvar for det de laver!

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*