Mc syn når den er 4 år gammel ??
Fra : Brian Kærgård

Dato : 20-07-06 15:33

Hej jeg skulle lige høre om en mc også skal synes når den er 4 år gammel og
så hvert andet år lige som en bil ???

mvh Brian.

Fra : Lars D

Dato : 20-07-06 15:41

næh....

Motorcykler skal derfor kun synes ved ejerskifte, således:
1-5 år gamle MCere: Skal ikke synes
5-10 år gamle MCere: Skal synes ved ejerskifte. Synet gælder to år.
10- år gamle MCere: Skal synes ved ejerskifte. Synet gælder et år.

Motorcykler der har været afmeldt i mere end et år, skal også synes.

/lars

Fra : Jacob Petersen

Dato : 20-07-06 17:02

> [...]
>10- år gamle MCere: Skal synes ved ejerskifte. Synet gælder et år.
>
>Motorcykler der har været afmeldt i mere end et år, skal også synes.

Det skulle så vidt jeg ved have set sådan ud istedet:

1-10 år gamle MCere: Skal synes ved ejerskifte. Synet gælder to år.
10- år gamle MCere: Skal synes ved ejerskifte. Synet gælder et år.

1-5 års reglen gælder for køretøjer der _er_ omfattet periodisk syn.

mvh Jacob

Fra : Neser

Dato : 20-07-06 17:36

> [...]
> 10- år gamle MCere: Skal synes ved ejerskifte. Synet gælder et år.
>
> 1-5 års reglen gælder for køretøjer der _er_ omfattet periodisk syn.

Mener Lars har ret!

Når maskinen er mellem 0-5 år ved ejerskifte skal den ikke synes, hvis den
er mellem 5-10 år skal den kun synes såfremt at det er over 2 år siden, hvis
den er over 10 år skal den synes hvis det er over 1 år siden den er blevet
det sidst.

- Neser

Fra : Jacob Petersen

Dato : 20-07-06 18:34

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er mellem 5-10 år skal den kun synes såfremt at det er over 2 år siden,
> hvis den er over 10 år skal den synes hvis det er over 1 år siden den er

Ok, jeg giver mig, i har ret. Det er "bare" aalborg politi´s hjemmeside, som
udelader den "detalje".

Mvh Jacob

Fra : Mikael Klynder

Dato : 20-07-06 21:35

"Lars D" <lars@detlef.dk> skrev i en meddelelse

>Motorcykler der har været afmeldt i mere end et år, skal også synes.

Står tilfældigvis lige i den situation... Hvordan er det egentlig meningen
at man skal gøre det?

1. Man kan ikke få plader på før den er synet
2. Man kan ikke køre på den før der er plader på

SKAL man hive den op på en trailer (som man ikke har, da man ikke kører
4-hjulet frivilligt eller kan man få prøveplader til det formål?

Mvh Mikael

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 21-07-06 05:47

"Mikael Klynder" <mikael@klynder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> SKAL man hive den op på en trailer (som man ikke har, da man ikke kører
> 4-hjulet frivilligt eller kan man få prøveplader til det formål?

Du lejer en prøveplade på motorkontoret.
Hilsen Matthias

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-07-06 08:12

Mikael Klynder wrote:

> SKAL man hive den op på en trailer (som man ikke har, da man ikke kører
> 4-hjulet frivilligt eller kan man få prøveplader til det formål?

Du skal møde til syn med nummerplade (til den sagkyndiges prøvekørsel) -
så hent en på motorkontoret. Hvad troede du ellers de var til?

--
vh
Torben

Fra : Mikael Klynder

Dato : 21-07-06 08:58

> Du skal møde til syn med nummerplade (til den sagkyndiges prøvekørsel) -
> så hent en på motorkontoret. Hvad troede du ellers de var til?

Hehe, jeg anede det faktisk ikke rigtig :) Har aldrig været til syn, troede
måske at det var noget prøvekørsel ved forhandlere og sådan... Der kan man
bare se!

Mvh Mikael