Regulering af bagfjeder
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 19-07-06 21:46

Hej alle.
Jeg har en CBR 1000, og er blevet abefalet at stramme bagfjederen til max.
for på denne måde at få en "strammere" styring af cyklen.
Nogen der har en kommentar, da jeg selv synes at det lyder lidt drastisk..

Med venlig hilsen

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : Richard

Dato : 19-07-06 22:57

John Senius-Jørgensen wrote:
> Jeg har en CBR 1000, og er blevet abefalet at stramme bagfjederen til max.
> for på denne måde at få en "strammere" styring af cyklen.
> Nogen der har en kommentar, da jeg selv synes at det lyder lidt drastisk..

Næ, det kan da godt passe, men skift hellere fjeder til en, der klarer
din vægt i fuld længde uden forspænding - se evt. tidligere glødende
indlæg om emnet. Fjederfabrikanter som Wirth, Wilbers, Ikon/Progressive
Suspension m.fl. vejleder gerne om valg af den rette fjeder til dit
kørselsbehov og vægt. Og skift dæmperen samtidig, alene alderen gør den
tjent til det

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 20-07-06 09:29

Lyder godt, det med dæmperen var jeg ikke opmærksom på, sa tak for det.

Fra : Kent

Dato : 20-07-06 12:58

John Senius-Jørgensen skrev:
> Hej alle.
> Jeg har en CBR 1000, og er blevet abefalet at stramme bagfjederen til max.
> for på denne måde at få en "strammere" styring af cyklen.
Nu skriver du ikke, hvilken model du har? Jeg kender kun til den første
SC21. Og på den ville det ikke hjælpe særligt meget. I det jeg går ud
fra, at du med "strammere" styring mener mere racer agtig styring?

På SC21 kan man sætte et 160/60 bagdæk på, hvilket giver en noget mere
levende styring. Men nogen racer bliver den aldrig.

--

Kent

Fra : Kent

Dato : 20-07-06 13:01

En Öhlins kan i øvrigt anbefales. Og så kan du samtidig benytte
lejligheden til at få smurt bagsvinger og alle led/bøsninger i
linksystemet til affjedringen.

--

Kent