Holder denne historie vand.....
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-07-06 13:03

Har min MC til salg og fik denne mail. Lyder den ikke lidt langt ude......

Dear seller,
This is Dr Robert Olsen,I am presently runing a private clinic
in the united arab Emirate (U.A.E) . i am interested in the purchase of
your above name (Bike) advertised on one of the best internet market site in
Denmark, (www.bilbasen.dk bilborsen denmark) recomended to me by a colleague
in this regard. i am making the purchase as a gift for my daughter who is
wedding in europe in August, she is crazy about bike and i think she will
love it,she always love things from Denmark.

i am very ok with the details you have provide on the internet advert
and i am ready to make payment for it as soon as possible, hope is still
available for sale.
i will like you to email me the below information to assure me of the sale:

1) is it still available for sale?

2) email me the last price you will accept to sell it to me in EURO
including tax.

3) email me your address where it is located presently so i can
know what it will cost me for the transportaion.

4) also let me know if there is need to replace any part before use.

Do not worry about the shipping, this will be a bit costly for me but i
will sort it out, i will arrange with a freight forwarding company who will
send an Agent to your location after payment is made for the pick up, it
will be shipped and transported along with my medical equipments in europe,
this will make it easy and sheapper for me compare to the high price here.

I will appriciate if you can send me a more recent picture of it via my
email.
Please make the price considerate since i will be paying for the shipping.

i await your email with your last offer price.

kind regards,

Dr Robert Olsen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-07-06 13:06

Michael Rasmussen wrote:
> Har min MC til salg og fik denne mail. Lyder den ikke lidt langt ude......

Jo (eller nej til subject..)

Se nu bare at komme op ad det bjerg, ikke

--
vh
Torben

Fra : Lars O.

Dato : 19-07-06 13:28

Michael Rasmussen skrev:
> Har min MC til salg og fik denne mail. Lyder den ikke lidt langt ude......
>
> Dear seller,
> This is Dr Robert Olsen,I am presently runing a private clinic
> in the united arab Emirate (U.A.E) .

Hehe...få den gode doktor til at forudbetale, så er der jo ingen ko på isen.
Umiddelbart lyder det lidt Nigeria-brev-agtigt.

/Lars

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-07-06 13:31

"Lars O." <larso@spymac.com> writes:

> Hehe...få den gode doktor til at forudbetale, så er der jo ingen ko på isen.
> Umiddelbart lyder det lidt Nigeria-brev-agtigt.

Såeh?

I mine ører lyder det udpræget som et forsøg på at lokke en adresse ud
af en MC-ejer for derefter at hente MC'en uden at bekymre sig så meget
om det juridiske...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Dr. Enduro

Dato : 19-07-06 16:33

Lars O. skrev:

> Hehe...få den gode doktor til at forudbetale, så er der jo ingen ko på
> isen.
> Umiddelbart lyder det lidt Nigeria-brev-agtigt.
>
> /Lars

Nix. Du nævner en pris på 100.000, så sender han en check på 150.000.
Ærlig, som du er, gør du opmærksom på fejltagelsen og overfører de
50.000 til ham. Hvis du er uheldig, når du at sende biken af sted til
ham, før du efter et par uger får at vide af banken, at den udenlandske
check ikke er dækket. Og nej, du får ikke pengene tilbage.

----

Hilsen Jan

Fra : Michael Kristensen

Dato : 21-07-06 21:06

>Hvis du er uheldig, når du at sende biken af sted til
> ham, før du efter et par uger får at vide af banken, at den udenlandske
> check ikke er dækket. Og nej, du får ikke pengene tilbage.

Der var en lignende sag med leje af sommerhus, hvor udlejer fik en for
"stor" check, og overførte penge tilbage.
Her blev banken dømt til at dække tabet, da de burde have rådgivet udlejer
om, at en udenlandsk check, selvom banken har taget imod den, kan være
falsk.

-Michael Kristensen

Fra : Bent Honda

Dato : 19-07-06 13:28

Den skal du ikke hoppe på. Hvem vil købe et dansk indregistreret
køretøj, der som udgangspunkt er 3 gange dyrere end i andre lande?
Det der vil ske er, at I finder en pris, og han overfører pengene til
din konto. Så vil han kontakte dig, og sige at han desværre har fået
overført for mange penge, og sandelig, når du checker indbetalingen i
banken er den større end den aftalte købspris. Som en god Biker
betaler du ham selvfølgelig det overskydende beløb tilbage.
Et par dage senere finder banken ud af, at der ikke var dækning på
checken, og trækker det fulde beløb fra din konto igen.
Summa summarum, du fik ikke solgt motorcyklen, men fik foræret
køberen en sum kontanter.

Mvh. Bent

Fra : Hekto

Dato : 19-07-06 13:48

Bent Honda wrote :
> [...]
> checken, og trækker det fulde beløb fra din konto igen.
> Summa summarum, du fik ikke solgt motorcyklen, men fik foræret

- med mindre det lige drejer sig om en meget unik
model et-eller-andet!?

Jeg ville også være skeptisk - MEGET!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Per Svein Moland

Dato : 20-07-06 22:56

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i melding

> - med mindre det lige drejer sig om en meget unik
> model et-eller-andet!?
>
> Jeg ville også være skeptisk - MEGET!

Dette er forsøk på svindel. Mange her i Norge har vært utsatt for liknende
historier. LIGG UNNA!

--
psm
OTC#335

Sport Touring - "Relaxing as fast as you can."
Adventure Touring - "Sport Touring as dirty as you can."
Cruising - "Posing as loud as you can."
Touring - "Trying to stay awake as comfortably as you can."

Fra : Mikael Klynder

Dato : 19-07-06 14:46

"Michael Rasmussen" <micras19@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> in the united arab Emirate (U.A.E) . i am interested in the purchase of
> your above name (Bike) advertised on one of the best internet market site

Også temmelig suspekt med en hr. doktor som overhovedet ikke mestrer hverken
stavning eller grammatik?! Det er da helt ude i hampen.

Mikael

Fra : AW på ZRX

Dato : 19-07-06 19:24

> Også temmelig suspekt med en hr. doktor som overhovedet ikke mestrer
> hverken
> stavning eller grammatik?! Det er da helt ude i hampen.

Det er da fordi det er en autogenereret mail (og en halvdårlig programmør).
Svindlerne sidder da ikke og skriver til hver enkelt. De bruger et program
som "crawler" siden, og et kvalificeret bud er, at rigtig mange fra bilbasen
har fået en lignende mail blot med nøgleord skiftet ud.
De dårlige formuleringer kommer som regel ved at nøgleordene skal kunne
erstattes med alt (Bike, car, hundehus, sofa, whatever....)

Man kan også resikere at få sådanne mails hvis man byder på EBay.
Der var en fyr der havde budt på en specialbygget Drag-bike - altså "one of
a kind" - og kort tid efter modtog han en mail med en fyr der havde "a
similar item" "never used" "in mint condition" "still in original casing"
osv.
Hvis man nærlæste mailen, kunne man se at der var indsat få nøgleord fra
annoncen, ellers var resten skrevet så det kunne passe på hvad som helst
(måske lige pånær en specialbygget drag-bike).

Nu har jeg ikke set den her pågældende annonce, men det er med 99% sikkerhed
lavet på samme måde.

Allan

Fra : Arne Andersen

Dato : 19-07-06 15:28

"Michael Rasmussen" <micras19@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har min MC til salg og fik denne mail. Lyder den ikke lidt langt ude......

Hold fingrene væk, han vil sikkert sende dig en check, hvor af du skal tage
dine penge, og udlevere resten til en af ham valgt fragtmand.
Der kan gå op til 30 dage inden du kan være sikker på at der er dækning for
en udenlandsk check.
Få ham til at lave en bankoverførsel til din konto, så kan du være 100%
sikker på dine penge.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-07-06 16:11

"Arne Andersen" <arne.karin@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Få ham til at lave en bankoverførsel til din konto, så kan du være 100%
> sikker på dine penge.

Njah... En bankoverførsel kan vist tilbageføres, kan den ikke?

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 16:52

Claus Rittig skrev i meddelelsen
<44be4c02$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>...
>"Arne Andersen" <arne.karin@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Njah... En bankoverførsel kan vist tilbageføres, kan den ikke?

Det har jeg nyligen fået forklaret, at det kan den ikke. Derfor skal man
bruge kreditkort som betaling.

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 07:04

Brug Western Union, det gør alle fupmagere, fordi det ikke kan spores eller
tilbageføres )

Poul B-H

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 18:08

Hvis hans datter godt kan lide ting fra danmark så foreslå ham at købe noget
Lego. MCen er vel næppe dansk lol . Og det må være noget af en
kontroversiel arabisk familie da kvinder bosat i emiraterne slet ikke må
føre bil. Nu skal hun altså have en "dansk" MC?

Apropro arabere og motorcykler. En irakisk ven jeg har fortalt denne joke:

Irakere fortæller jokes om kurderne ligesom vi gør med molboer, århusianere,
københavnere osv. og de har et ordsprog der lyder: "En motorcykel slår sin
ejer ihjel".

En kurder havde købt en MC og irakeren spurgte nu: "Ved du ikke at den slår
sin ejer ihjel"? "Jo" svarede kurderen. "Det er derfor jeg har
indregistreret den i min brors navn".

Fra : MKS - 74

Dato : 19-07-06 18:33

On Wed, 19 Jul 2

> Og det må være noget af en
>kontroversiel arabisk familie da kvinder bosat i emiraterne slet ikke må
>føre bil.

Det må du ha' misforstået, det må de skam gerne. Mon ikke du tænker på
det langt mere fundamentalistiske SaudiArabien?

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 19:01

> Det må du ha' misforstået, det må de skam gerne. Mon ikke du tænker på
> det langt mere fundamentalistiske SaudiArabien?

Det er da ikke umuligt. :)

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-07-06 19:47

On Wed, 19 Jul 2006 14:03:10 +0200, "Michael Rasmussen"
<micras19@REMOVEhotmail.com> wrote:

Hej Michael.

>Har min MC til salg og fik denne mail. Lyder den ikke lidt langt ude......

Den ER langt ude.
Du skal end ikke prøve at besvare den.
Lad den dø i tavshed.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dr. Enduro

Dato : 19-07-06 22:17

Steen Gruby skrev:
> On Wed, 19 Jul 2006 14:03:10 +0200, "Michael Rasmussen"
> [...]

Eller lav lidt spas, á la: www.419eater.com (billederne i galleriet er
hylende morsomme og deprimerende på samme tid).

----

Hilsen Jan

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 19-07-06 20:18

Michael Rasmussen wrote:
> Har min MC til salg og fik denne mail. Lyder den ikke lidt langt ude......
>
> [ snip ]
> Dr Robert Olsen.

Hmm, jeg er ikke læge, men jeg er da rimelig sikker på, at man aldrig
skriver "Dr. Fornavn Efternavn". Det er rimelig typisk for nigeria scam.

Læs:
http://www.ebolamonkeyman.com/

Fra : Asger

Dato : 20-07-06 02:25

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> Please make the price considerate since i will be paying for the shipping.
>
> i await your email with your last offer price.

Utvivlsomt et svindelforsoeg.
Glem alt om at svare (eller forsoeg evt. med et modspil i stil med:
http://www.zug.com/pranks/powerbook/)

Asger

Fra : peter

Dato : 20-07-06 08:41

http://www.aage.dk/default.asp?page=/nytforum/forum_posts.asp?TID=50777;PN=1

-peter

Fra : Tom Steen Jensen

Dato : 20-07-06 22:17

Hej
Spørg en hvilken som helst jurist: Det er helt almindelig og kendt
svindel...
Næste skridt er en mail om, at han sender dig en check på et beløb,
sandsynligvis flere gange større end det din MC koster, med besked om
at du skal sætte den i banken. Han vil sende dig en "fragtmand" som du
skal udlevere det overskydende beløb og måske din MC (men det er ikke
givet, den er han ligeglad med).
3-4 uger senere vil din bank oplyse dig at checken er falsk (det kan de
i banken ikke kontrollere umiddelbart, da det er en udenlandsk check),
og du har så sendt rede kontanter (euro) efter ingenting, og som sagt
sikkert ikke engang kommet af med din MC. Du vil miste i
størrelsesorden 20-50.000 kr.
Bedøm selv om du har lyst til det?
Det sker hver dag, især med dyr, biler, MC'ere og også gamle møbler.
Og der er desværre mange der ikke kan lade være: "Det er jo sikkert,
så længe jeg har den solgte del", men NEJ.
De bedste hilsner
Tom