|
| Fra clip-on til normalt styr ? Fra : Jim Andersen |
Dato : 18-07-06 10:12 |
|
Hvis man vil have en lidt mere oprejst siddestilling, kan man så nemt skifte
fra et clip-on styr til et almindeligt styr ?
Tænker specifikt på en GS500. Med kåbe.
Har postet billeder i dk.binaer.motor (måske.. min første post i en binaer
gruppe, så jeg ved ikke om det virker).
/jim
| |
Kenneth Østrup (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 18-07-06 14:38 |
|
Jim Andersen wrote:
> Hvis man vil have en lidt mere oprejst siddestilling, kan man så nemt skifte
> fra et clip-on styr til et almindeligt styr ?
>
> Tænker specifikt på en GS500. Med kåbe.
>
> Har postet billeder i dk.binaer.motor (måske.. min første post i en binaer
> gruppe, så jeg ved ikke om det virker).
>
Hej Jim,
Jeg kan desværre ikke se dit indlæg i dk.binaer.motor (cybercity).
Jeg mener at have set nogle styr beslag hos Louis som du kan skrue i den
øverste gaffelbro, og derved montere et tværgående styr.
Ellers findes der muligvis en såkaldt "superbike" bro til den, som er en
ny gaffelbro med ophæng.
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Honda øh?? '79-84
< http://www.riceboiler.com/>
| |
Richard (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-07-06 21:11 |
|
Jim Andersen wrote:
> Hvis man vil have en lidt mere oprejst siddestilling, kan man så nemt skifte
> fra et clip-on styr til et almindeligt styr ?
Bl.a. tyske LSL laver den slags, Superbikelenker kalder de dem. Hvis du
ikke blot kan finde et højere clipon-styr fra en anden model med samme
diameter forgaffelrør
> Tænker specifikt på en GS500. Med kåbe.
Du kan jo se på LSL's website: - nå, har ikke lige et link, men det finder
du selv hurtigt...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-07-06 23:36 |
|
Jim Andersen skrev:
> Hvis man vil have en lidt mere oprejst siddestilling, kan man så nemt skifte
> fra et clip-on styr til et almindeligt styr ?
>
> Tænker specifikt på en GS500. Med kåbe.
Kig lige grundigt på hvor godt dine clip-on'ere og kåben matcher
hinanden under fuldt styrudslag til begge sider: Der er sikkert ikke
plads til så meget som en enkelt cm's højere styrplacering
Clip-on's hører sammen med kåbemotering, traditionelle styr hører sammen
med traditionel kørestilling på en model uden kåbe (incl.
streetfighter-ombygninger). Kan du ikke holde kørestillingen ud, så
skulle du have købt dig en model uden kåbe :-|
Eneste trøst er at på andre mendnu mere sportslige modeller (den
ringeste motorcykel jeg har været på nakken af i dén henseende er en
Ducati 748!) er kørestillingen nærmest umulig i forhold til din GS'er
--
Armand.
| |
Ole Hansen (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 19-07-06 07:39 |
|
Armand wrote:
> Clip-on's hører sammen med kåbemotering, traditionelle styr hører sammen
> med traditionel kørestilling på en model uden kåbe (incl.
> streetfighter-ombygninger). Kan du ikke holde kørestillingen ud, så
> skulle du have købt dig en model uden kåbe :-|
Der findes da et væld af motorcykler, der har både fabriksmonteret kåbe
og traditionelt styr.. Fazer, CBF 600 og nyeste aftapning af GS500..
--
Ole Hansen
| |
Jim Andersen (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 19-07-06 10:04 |
|
Ole Hansen wrote:
> Armand wrote:
>
>> Clip-on's hører sammen med kåbemotering, traditionelle styr hører
>> sammen med traditionel kørestilling på en model uden kåbe (incl.
>> streetfighter-ombygninger). Kan du ikke holde kørestillingen ud, så
>> skulle du have købt dig en model uden kåbe :-|
Jeg har ikke købt endnu
Men kom på ideen da jeg læste et indlæg om en gut der mente kørestilingen
var for extrem på en GS500, fik svaret at han da for 300 kr bare kunne sætte
et andet styr på.
Men det er åbenbart ikke kun lige 300 kr og en halv time i carporten der
skal til.
129 Euro for de der LSL lenker. Plus et styr....
> Der findes da et væld af motorcykler, der har både fabriksmonteret
> kåbe og traditionelt styr.. Fazer, CBF 600 og nyeste aftapning af
> GS500..
Nemlig.
/jim
| |
Ukendt (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-07-06 17:04 |
|
Ole Hansen skrev i meddelelsen
<44bdd39e$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>...
>Armand wrote:
>
>> Clip-on's hører sammen med kåbemotering, traditionelle styr hører sammen
>> med traditionel kørestilling på en model uden kåbe (incl.
>> streetfighter-ombygninger). Kan du ikke holde kørestillingen ud, så
>> skulle du have købt dig en model uden kåbe :-|
>
>Der findes da et væld af motorcykler, der har både fabriksmonteret kåbe
>og traditionelt styr.. Fazer, CBF 600 og nyeste aftapning af GS500..
Og med kåben tilpasset netop den slags styr
--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Ole Hansen (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 19-07-06 23:11 |
|
Orla Pedersen wrote:
>> Der findes da et væld af motorcykler, der har både fabriksmonteret kåbe
>> og traditionelt styr.. Fazer, CBF 600 og nyeste aftapning af GS500..
>
> Og med kåben tilpasset netop den slags styr
Så sant.. Men det er næppe en race-optimeret kåbe, der sidder på så'en
gs'er...
> Orla
--
Ole Hansen
| |
Jacob Larsen (23-07-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 23-07-06 16:29 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in
message news:44bca5e6$0$20246$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Hvis man vil have en lidt mere oprejst siddestilling, kan
> man så nemt skifte fra et clip-on styr til et almindeligt
> styr ?
> Tænker specifikt på en GS500. Med kåbe.
>
> Har postet billeder i dk.binaer.motor (måske.. min første
> post i en binaer gruppe, så jeg ved ikke om det virker).
>
> /jim
Du kan sikkert bare købe et brugt styr til en nyere GS500. Gik de ikke over
til traditionelle styr på et tidspunkt?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Armand (23-07-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-07-06 21:32 |
|
Jacob Larsen skrev:
>
> Du kan sikkert bare købe et brugt styr til en nyere GS500. Gik de ikke over
> til traditionelle styr på et tidspunkt?
ØHH??
Du har vist ikke gennemskuet at et traditionelt styr kræver et sæt
klem-bukke på øverste gaffelbro til at monteres i, og dé findes ikke på
gaffelbroen når motorcyklen er født med clip-on'ere :-/
--
Armand.
| |
Jim Andersen (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 24-07-06 08:20 |
|
Armand wrote:
> Jacob Larsen skrev:
>>
>> Du kan sikkert bare købe et brugt styr til en nyere GS500. Gik de
>> ikke over til traditionelle styr på et tidspunkt?
>
> ØHH??
> Du har vist ikke gennemskuet at et traditionelt styr kræver et sæt
> klem-bukke på øverste gaffelbro til at monteres i, og dé findes ikke
> på gaffelbroen når motorcyklen er født med clip-on'ere :-/
Nu vi er ved det med styr og fastgørelsesmetoder, og jeg for første gang er
stødt på ordet klem-bukke.... hvad er så "risers" ?
/jim
| |
Jacob Larsen (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 24-07-06 18:52 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:44c3dc94$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> Jacob Larsen skrev:
> >
> > Du kan sikkert bare købe et brugt styr til en nyere
> > GS500. Gik de ikke over til traditionelle styr på et
> > tidspunkt?
>
> ØHH??
> Du har vist ikke gennemskuet at et traditionelt styr
> kræver et sæt klem-bukke på øverste gaffelbro til at
> monteres i, og dé findes ikke på gaffelbroen når
> motorcyklen er født med clip-on'ere :-/
Jo da. Jeg mente styret som helhed, ikke som et stykke bukket metal. Det er
jo klart, at du ikke kan sætte det fast i den eksisterende gaffelbro. Det
tog jeg for at være alment kendt og specielt ud fra det der allerede er
skrevet i tråden.
Der er desuden flere forskellige højder af clip-ons til GS500 afhængigt af
årgang. De tidligste årgange er vist lavest. I hvert fald hvis man
sammenligner 1994 og 2000. Hvis spørges cykel er gammel nok, kan han måske
bare udskifte selve den øverste gaffelbro og dermed få et højere styr.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Asger (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Asger |
Dato : 24-07-06 08:27 |
|
Jim Andersen wrote:
> Armand wrote:
> > Jacob Larsen skrev:
> >>
> >> Du kan sikkert bare købe et brugt styr til en nyere GS500. Gik de
> >> ikke over til traditionelle styr på et tidspunkt?
> >
> > ØHH??
> > Du har vist ikke gennemskuet at et traditionelt styr kræver et sæt
> > klem-bukke på øverste gaffelbro til at monteres i, og dé findes ikke
> > på gaffelbroen når motorcyklen er født med clip-on'ere :-/
>
> Nu vi er ved det med styr og fastgørelsesmetoder, og jeg for første gang er
> stødt på ordet klem-bukke.... hvad er så "risers" ?
>
Risers er en andordning der haever fastgoerelsespunktet for styret.
Meget brugt paa custom bikes. Fx.:
http://www.aeromach.net/shop/yphotos/rd_risr.jpg
Asger
| |
Jim Andersen (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 24-07-06 09:26 |
|
Asger wrote:
>> Nu vi er ved det med styr og fastgørelsesmetoder, og jeg for første
>> gang er stødt på ordet klem-bukke.... hvad er så "risers" ?
>>
> Risers er en andordning der haever fastgoerelsespunktet for styret.
> Meget brugt paa custom bikes. Fx.:
> http://www.aeromach.net/shop/yphotos/rd_risr.jpg
Joe.. men er det blot forhøjede klem-bukke, og hvad er den praktiske værdi
(om nogen), i forhold til de andre typer ?
/jim
| |
Armand (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-07-06 16:21 |
|
Jim Andersen skrev:
> Asger wrote:
>>> Nu vi er ved det med styr og fastgørelsesmetoder, og jeg for første
>>> gang er stødt på ordet klem-bukke.... hvad er så "risers" ?
>>>
>> Risers er en andordning der haever fastgoerelsespunktet for styret.
>> Meget brugt paa custom bikes. Fx.:
>> http://www.aeromach.net/shop/yphotos/rd_risr.jpg
>
> Joe.. men er det blot forhøjede klem-bukke, og hvad er den praktiske værdi
> (om nogen), i forhold til de andre typer ?
Højere styr, og deraf -kørestilling. Akkurat som subj.!
--
Armand.
| |
|
|