Skagen
Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 08:05

Hejsa på denne dejlige sommerdag.

Ja der tænker jeg lidt på skagen, og har allerede begået de indledende
forberedelser. Og det går ud på at få folk jeg kender i Nordjylland til at
sætte telt op for mig allerede på tirsdag, ellers havner man jo langt ude i
skoven, på nød campen, der nemt bliver et træf i træffet, og det gider jeg
ikke.

Så tænker jeg på andre der ikke er så heldige at kunne tage flere dage fri,
og udlændinge, der ikke kan føle sig særlige velkomne når de bliver henvist
til skoven.

Jeg lurer lidt på om man kunne åbne nogle områder inden fredag, men ikke
alle, så der ikke sker den forfordeling af lokale, når nu træffet er så
populært. Bare en strøtanke.

Og så er der jo lige det om problemet bliver så stort i fremtiden, når vi nu
får det store til Roskilde til næste år, så opstår problemet måske bare dér?

Jeg håber der ikke er mange der ser mit indlæg, idet vi alle burde være ude
og nyde vores cykler og vejret Jeg har lovet at grille idag, så jeg
kommer ikke ud, men dem der kommer har alle cykler, så kan vi da i det
mindste fortælle røver historier.

Mange hilsner

Charlotte - Korsør

(Den lortebrune guldvirago, den skal altså snart males

Fra : Anders Majland

Dato : 16-07-06 22:09

> Jeg lurer lidt på om man kunne åbne nogle områder inden fredag, men ikke
> alle, så der ikke sker den forfordeling af lokale, når nu træffet er så
> populært. Bare en strøtanke.

Jeg har svært ved at se det urimelige i en først-til-mølle

/A

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-07-06 22:35

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
writes:

> Jeg har svært ved at se det urimelige i en først-til-mølle

Desværre har mange klubber en idé om at de (med 5 mand og to telte)
kan reservere en hel telt-bås (=stort, stort område, for de uindviede)
som deres klubfæller så kan flytte i når de har snøvlet sig derop. Vil
de have en plads må de ¤#%%# tage afsted noget før.

Var der masser af plads var det en fornuftig praksis for at holde
klubben samlet. Sådan er det bare ikke. Sidste år, da jeg havde udsigt
til at ende i en nødlejr allerh... langt væk, selvom der var masser af
ledigt men "reserveret" græsareal, var mit humør godt nok ved at være
temmeligt fjendligt. At de kan være det bekendt :-/ Man kan
selvfølgelig bare ignorere dem, men det giver nok en noget trykket
stemning i de følgende dage :-/

Nå pyt, jeg nåede lige at finde et hul i sydenden mellem nogle træer
ligesom forrige år. I år triller jeg nok bare derop onsdag, så burde
der ikke være problemer

Nå Anders, det havde ikke lige så meget med dit indlæg at gøre, men
jeg skulle lige af med det
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-07-06 18:55

"Charlotte" <taarnborgvej snabel a gmailcom> wrote in
message news:44b8939e$0$3458$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> [...]
> Og så er der jo lige det om problemet bliver så stort i
> fremtiden, når vi nu får det store til Roskilde til næste

Det store hvad i roskilde? Er der træf derovre?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 21:00

> Det store hvad i roskilde? Er der træf derovre?
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
> "Swedish" bike meet er da i roskilde det er da logik for perlehøns

Brian Jensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 25-07-06 18:35

"Brian Jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> wrote in message
> [...]

Ja, det kunne jeg vel have sagt mig selv. Hehe... :-/

Er du seriøs nu? Det lyder en lille smule skummelt.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 19:12

> [...]
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
> Jamen så vidt jeg husker var det noget med at politiet ikke lod dem holde
det i år
og at det næste år skal holdes i Roskilde
spændende spændende

Brian jensen

Fra : Rikke Petersen

Dato : 26-07-06 13:24

>det i år
>og at det næste år skal holdes i Roskilde
>spændende spændende
>
>Så vidt jeg husker er historien den, at det svenske politi gav
arrangørerne af festivalen en regning i millionklassen efter
sidste års festival. Det har Swedish Bikemeet vurderet at
budgettet ikke kan bære én gang til og forsøger derfor at få det
næste træf afholdt i Roskilde.
Der har stået en hel del om det i det svenske Allt om MC i
forårets løb - så vidt jeg husker har der også været en mindre
notits i Touring Nyt.

Rikke
Bonneville '04

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-07-06 07:43

Rikke Petersen wrote:
> arrangørerne af festivalen en regning i millionklassen efter
> sidste års festival.

Hvor de tidligere "kun" havde sendt en regning på et par hundrede tusind.
Det "værste" var dog at de ikke på forhånd kunne få at vide hvad regningen
ville blive.

/jim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-07-06 23:53

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:

> Hvor de tidligere "kun" havde sendt en regning på et par hundrede
> tusind. Det "værste" var dog at de ikke på forhånd kunne få at vide
> hvad regningen ville blive.

Hvorfor var det lige at regningerne blev sendt?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-07-06 17:38

Rikke Petersen <rikke_petersen@Z2VUImail.dk> (slet Z2VUI) writes:

> Åbenbart er det almindelig praksis i S, at politiet kan sende en
> regning til arrangørerne, når de bruger mange ressourcer på et stort
> idrætsstævne, mc-træf el. lign.

Til tider kunne man nu også ønske sig regningen for politiaktionerne
ved store fodboldkampe endte hos andre end skatteyderne. Omvendt synes
jeg ikke at det er rimeligt at arrangørerne får regningen, de kan jo
ikke gøre for at kriminelle elementer (måske) dukker op.

> I tilfældet med Swedish Bikemeet havde Polisen vurderet, at der nok
> ville komme mange rockere = ballade = stort politiopbud = stor
> regning. Arrangørerne har ikke haft indflydelse på omfanget af
> politiets ydelse og mener at deres tilstedeværelse var alt for
> massiv.

Det er lidt en skummel praksis egentlig, sådan at sende regninger på
beløb de selv bestemmer :-/

Nåmen, vi må jo byde svenskerne velkomne og så håbe at det ikke
bliver nødvendigt med noget særligt politi.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R