Anden gaffel på SV1000
Fra : Anders

Dato : 14-07-06 14:37

Hej NG.
Hvis jeg nu skulle få den fine ide at smide en upside-down gaffel på min
SV1000k6, hvilken gaffel skal jeg så have fingrene i, og hvad skal der
til mere end selve gaflen?

Nogen der har erfaringer med lignende projekt? Evt en pris også?

På forhånd tak.

Vh Anders, sv1000k6

Fra : Brian Larsen

Dato : 14-07-06 14:54

Anders skrev:

> [...]
> til mere end selve gaflen?
>
> Nogen der har erfaringer med lignende projekt? Evt en pris også?

Jeg ville helt klart kigge på svrider.dk og sv1000.zyns.com der er
flere der har gjort det.

Der er en vejledning her: http://suzukisv1000.com/ under FAQ

--
Mvh,

Brian
SV1000SK6

Fra : runes-mc.dk

Dato : 14-07-06 17:21

Jannik fra SVrider.dk har gjort det på en 1000'er.
Jeg har selv gjort det på en SV650, hvor der dog kræves lidt flere
dele, bla. komplet forhjul.

Følgende forgafler passer lige på:
gsx-r 600 2004-2005
gsx-r 750 2000-2005
gsx-r 1000 2001-2004

andre modeller kan godt sidde på, men der er små forskelle man skal
tage hensyn til.

Du skal bruge følgende:
Gaffelben
gaffelbroer, både øverste og nederste
clip-on'er
bremseskiver hvis du vælger en ikke-radialbremse forgaffel
bremsekalibere hvis du vælger en radialbremse forgaffel

Har du yderligere spørgsmål så stil dem helst på svrider.dk eller
direkte pr. mail til mig, da jeg ikke checker nyhedsgruppen her så tit.

Fra : Armand

Dato : 15-07-06 17:17

Anders skrev:
> [...]
> til mere end selve gaflen?
>
> Nogen der har erfaringer med lignende projekt? Evt en pris også?

Jeg finder lige lejlighed til at springe ind med min snart sædvanlige
tuningsformaning:
Det kan da kun være p.g.a. et porno-ønske at man laver dét mod. !?
Forbered dig på at du ikke får meget mere end pornoen ud af det: Det
skulle undre mig om du personligt kan køre en SV1000 til den grænse hvor
du vil kune spore forskellen. Og økonomisk er det penge lige ud af
vinduet derved at du aldrig vil kunne få de bruge penge (á mere end
10.000,-? ) hjem ved et fremtidig salg :-|

Salg af SV'eren og en tilsvarende mer-investering i en bedre kørende
motorcykel vil som oftest være den økonomisk smarteste løsning!!

--
Armand.

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 16-07-06 00:04

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> skulle undre mig om du personligt kan køre en SV1000 til den grænse hvor
> du vil kune spore forskellen. Og økonomisk er det penge lige ud af

Jeg har snakket med Jannik fra svrider.dk om det, og han sagde at det
var blevet en helt anden cykel med den nye forgaffel. Om det er rent
placebo skal jeg ikke kunne sige.

> vinduet derved at du aldrig vil kunne få de bruge penge (á mere end
> 10.000,-? ) hjem ved et fremtidig salg :-|

De kan vist erhverves for <10k på Ebay.

--
-René

Fra : Armand

Dato : 16-07-06 10:34

Rene Joergensen skrev:

> Jeg har snakket med Jannik fra svrider.dk om det, og han sagde at det
> var blevet en helt anden cykel med den nye forgaffel. Om det er rent
> placebo skal jeg ikke kunne sige.

Konvertering til USD inkluderer nye forgaffelbroer (fordi den tykkeste
ende derefter vender opad!), og derved arver man det efterløb som den,
typisk sportslige, donor-cykel er født med hvilket man nok skulle kunne
mærke!
Men en ting er forskel, en anden forbedring, så jeg vil holde mig til at
mod'et kun kan henføres til porno, og at ~10.000 kr er mange penge at ødsle.
Men det er jo din baglomme :-| Jeg synes bare lige at du fortjente at få
et input derom for ligesom at give lidt modstand til alle de "falden på
halen skriverier" man løber ind i på diverse mærke-fora samt
MC-galleriet :-|

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 16-07-06 10:45

> [...]

> et input derom for ligesom at give lidt modstand til alle de "falden på
> halen skriverier" man løber ind i på diverse mærke-fora samt

Det er nu ikke mig der har tænkt på ombygningen .. Jeg er slet ikke
sikker på at FZR600 og SV1000 er kompatible i forgaflerne ;)

Det eneste jeg har overvejet at opgradere, er fjedrene i forgaflerne.
Samt hovedbremsecylinderen, til en fra YZF750. Hvad der er at gøre ved
at jeg synes at affjedringen bag er lidt blød ved jeg ikke. Synes ikke
at jeg har lyst til at punge ud til ny original støddæmper.

Måske man bare skulle finde en anden kværn....

--
-René
FZR600 '93

Fra : Armand

Dato : 16-07-06 14:02

Rene Joergensen skrev:

> Det er nu ikke mig der har tænkt på ombygningen .. Jeg er slet ikke
> sikker på at FZR600 og SV1000 er kompatible i forgaflerne ;)

Nå ja, så Anders' baglomme da!

> Måske man bare skulle finde en anden kværn....

Lige vand til min mølle!!

--
Armand.

Fra : Morten dahl

Dato : 17-07-06 07:10

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> at jeg synes at affjedringen bag er lidt blød ved jeg ikke. Synes ikke
> at jeg har lyst til at punge ud til ny original støddæmper.

Hej Rene.

Prøv lige at maile mig direkte.. har de småsager der skal til at trimme
afjd. på sådan en FZR.. min kæreste har nemlig en.. og har lidt ekstra dele
liggende. ôhlins, ny indmad til gaffel samt lidt bremsegodter

Misforstå ikke dette som skjult forsøg på at fremme salg.. men venlig hint
om at jeg har ekstra røvbillige dele liggende og flyde.

Hendes er bygget tilbage til std. pga salg.

--

Morten Dahl

Fra : Rene Joergensen

Dato : 17-07-06 09:04

Morten dahl <morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote:

> Prøv lige at maile mig direkte.. har de småsager der skal til at trimme

Done.

--
-René

Fra : Brian Larsen

Dato : 16-07-06 22:48

Armand skrev:

> [...]
> et input derom for ligesom at give lidt modstand til alle de "falden på
> halen skriverier" man løber ind i på diverse mærke-fora samt

Pris på en komplet 2006 GSX-R 600 forgaffel med gaffelbroer og
kalibere ligger en del under 10.000kr. Se f.eks her:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F-2006-Suzuki-GSXR-GSX-R-FRONT-END-forks-triple-brakes_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35592QQihZ020QQitemZ300006585084QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

124 miles gammel og en pris på $700 ved "buy it now", altså en smule
over 4000kr (+evt. moms og told) hvor mange bruger ikke de penge på et
sæt potter og andet blær?

Ældre årgange er endnu billigere, det er sæt er så godt som nyt.

Om det er en forbedring skal jeg ikke kunne sige, men porno er det
ihvertfald :)

--

Brian, med SV1000S og ingen planer om anden forgaffel.

Fra : runes-mc.dk

Dato : 18-07-06 08:32

jeg gav 5000,- inkl. fragt fra england.
den inkluderede kalibere og gaffelbroer
det var endda en af de nye med radialbremser fra en gsx-r 1000 2004

hvis det havde været til en sv1000 manglede der bare clip-on'er
(men jeg har en SV650 og manglede derfor også et forhjul)

jeg "kom til" at købe en yderligere forgaffel fra usa, den var uden
kalibrere, men endte med at koste 4000,- inkl. fragt mv.
den blev senere solgt til Jannik fra svrider.dk