Suzukiværksted vil ikke lave Suzuki
Fra : Stephan G

Dato : 14-07-06 10:50

Hvad synes I om dette her?

Suzuki på Enghavevej i Kbh vil ikke lave en test på rullebånd af min
Suzuki fra 1983. "Vi tager ikke ældre cykler", lød svaret i
telefonen.

Mvh Stephan

Fra : Molnit

Dato : 14-07-06 11:04

Stephan G skrev:
> Suzuki på Enghavevej i Kbh vil ikke lave en test på rullebånd af min
> Suzuki fra 1983. "Vi tager ikke ældre cykler", lød svaret i
> telefonen.

   Jeg er ked af at sige det, men det er ikke noget nyt.

   I dag er der så mange kunder med nye cykler at de ik er intereseret i
at skrue på de ældre maskiner. Dette er ud fra et økonomisk øjemed, et
rigtig godt træk, da gamle cykler tit gir mere arbejde end det aftalte,
og det er svært at forklare ejerne.

   Skal du ha nogen til at kigge på den, skal du bruge de små uautoriseret
værksteder, da de er meget mere i kunde mangel, og derved mere
tilbøjelige til at tage dem ind.

   Nå ja, er dine kaburatore blevet renset og renoveret ? ellers er det
lidt spild at sætte den på rullen inden.

--
VH
Lars Molnit

Fra : MKS - 74

Dato : 14-07-06 11:13

On 14 Jul 2006 02:50:24 -0700, "Stephan G" <stephangam@yahoo.dk>
wrote:

>Hvad synes I om dette her?
>
>Suzuki på Enghavevej i Kbh vil ikke lave en test på rullebånd af min
>Suzuki fra 1983. "Vi tager ikke ældre cykler", lød svaret i
>telefonen.

Hvis det var den lakoniske besked du fik, så er det nok lige i
underkanten og kræver en nærmere forklaring. Det står jo sådan set
værkstederne frit for hvad de vil servicere, og selvom det ikke er
typisk så er der altså nogle der vælger gamle cykler fra, fordi de
ganske enkelt er for problemfyldte. Der kan dukke en masse ting op når
man går i gang med dem, og det er langtfra altid at kunden har
forståelse for det, hvilket betyder at der kan opstå disput om en
masse fra pris, hvad der skulle laves, til reservedelssituation,
tidshorisont osv. Nogle værksteder er specielt nervøse ved at belaste
en gammel MC på Dynofelt af frygt for følgeskader (fik engang rullet
min ældre VF500, hvor beskeden var at det forgik på egen risiko og at
tage en kasse med til de dele der måtte falde af under testen ).

Det er måske nok ikke helt rimeligt at udelukke ældre MC'er, og det
kræver i det mindste en nærmere forklaring på hvorfor, så man måske
kan aftale sig ud af problematikken.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Studen

Dato : 14-07-06 13:51

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>Hvad synes I om dette her?

>Suzuki på Enghavevej i Kbh vil ikke lave en test på rullebånd af min
>Suzuki fra 1983. "Vi tager ikke ældre cykler", lød svaret i
>telefonen.

Brug Lydmuren i Stenløse i stedet

Stud

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-07-06 14:49

> Brug Lydmuren i Stenløse i stedet

Eller http://www.sayjes.dk/mc.htm

Kender dem ikke. Men kiggede efter kåber, og så tilfældigt at de reklamerede
med DynoJet

/jim