GPS og smartphone og alt det her..
Fra : peter

Dato : 10-07-06 14:00

hejsa

Jeg er lidt i tvivl om det er den rigtige gruppe, men nu prøver vi bare..

Jeg har en Sony Ericsson m600i smartphone, og tænker at den kan bruges til
GPS-navigation, hvis man nu erhverver sig noget software, og en
gps-antenne(som kan køre via bluetooth). Men jeg er i tvivl om hvad jeg skal
købe, og hvad der kan anbefales. Har i nogen ideer? Og har i prøvet at rode
med det?

på forhånd tak,
peter c

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-07-06 14:27

peter skrev den 10 jul 2006 i

> [...]
> gps-antenne(som kan køre via bluetooth). Men jeg er i tvivl om hvad jeg
> skal købe, og hvad der kan anbefales. Har i nogen ideer? Og har i prøvet

Det funker upåklageligt - displayet er jo væsentligt mindre end på PDA eller
de gængse standalone løsninger, men ganske acceptabelt, hvis man synes det er
vigtigt at begrænse antal apparater man har med på turen.

Du har Bluetooth på din mobilos?
Så skal du have fat i en GPS antenne med Bluetooth. Fås til omkring en tusse
for en god.

Har med held haft TomTom Mobile afprøvet på min SPV500. Ved ikke om der er
andre muligheder for at køre navigationssoftware på smartphones.

Men du vil nok kunne få meget mere hjælp i den "rigtige" gruppe til den slags
på: news:dk.teknik.satellit.navigation

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-07-06 14:37

Og har i prøvet at rode
> med det?

jeg har roddet med TomTom Mobile 5 til smartphone, med bluetooth GPS, det
funker fint på en Qtek 8310.

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-07-06 21:02

peter wrote:

> Jeg er lidt i tvivl om det er den rigtige gruppe

dk.teknik.satellit.navigation

--
Mvh Henrik.