Omlakering af fælge
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 09-07-06 11:30

Hej jeg er ved at planlægge de aktiviteter der skal foretages når en gang
MCén skal af vejene for vinteren, og er i den forbindelse kommet frem til at
fælgene kunne være pænere i lakken (de er guldfarvet nu, og det må de
egentlig godt fortsat være)
MEN hvad gør man med afrensning - valg af lak, eventuelt er det pulverlak
der er det bedste?
Håber at I har erfaringer I vil dele

John
Honda CBR 1000 -
Fordi liver er for kort til at holde på værksted

Fra : Hekto

Dato : 10-07-06 10:33

John Senius-Jørgensen pretended :
> [...]
> egentlig godt fortsat være)
> MEN hvad gør man med afrensning - valg af lak, eventuelt er det pulverlak der

De skal glasblæses, så de er helt rene.

Jeg lakkerede min. Pulverlak er OK - indtil der
går hul på det, så er det ligepludselig bare
aluminium i en plastpose fyldt med vand.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-07-06 17:42

John Senius-Jørgensen wrote:
> [...]
> det må de egentlig godt fortsat være)
> MEN hvad gør man med afrensning - valg af lak, eventuelt er det

Jeg er helt med Hekto - pulverlakering er fin til stålkonstruktioner,
men fælge får mange stenslag, og alu'en indenunder korroderer når der er
huller. Alm. 2-komponent lak får også huller, men hæfter oftest bedre
end pulverlak, så skaden begrænses til lige omkring stenslaget. Dertil
kommer at det kan repareres med succes (f.eks. med en lakstift) i
modsætning til pulverlak.

Vælger du alligevel pulverlakken, så forhør dig om du kan få en god
underbehandling - jeg ved at Metacoat kan lave et rustbeskyttende lag på
stål - de har muligvis tilsvarende gode behandlinger til alu.

--
vh
Torben