/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
motor hidser sig op
Fra : Rynke


Dato : 07-07-06 19:24

Hej NG

Jeg har en Kawasaki KZ750 fra 84. Den starter og kører lidt ujævnt.
Giver et par puff ind imellem. Men det værdste er, at når den bliver
varm, ikke vil gå i tomgang, men begynder at køre meget hurtigt i
frigir (når jeg holder stille). Jeg kan dæmpe den hvis jeg slipper
koblingen lidt, mens bremsen holdes, men lidt efter begynder den igen.

Håber at der gode ide'er til hvad jeg kan gøre???

Hilsen Rynke


 
 
Stephan G (07-07-2006)
Kommentar
Fra : Stephan G


Dato : 07-07-06 19:43

Det kunne godt tyde på, at du skal have synkroniseret din karburator.

Har du indstillet tomgangsskruen, der normalt sidder ovenpå
karburatoren?

Stephan


Kasper Egebo (07-07-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Egebo


Dato : 07-07-06 19:59


"Rynke" <hypnokai@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:1152296658.855231.54840@75g2000cwc.googlegroups.com...
Hej NG

Jeg har en Kawasaki KZ750 fra 84. Den starter og kører lidt ujævnt.
Giver et par puff ind imellem. Men det værdste er, at når den bliver
varm, ikke vil gå i tomgang, men begynder at køre meget hurtigt i
frigir (når jeg holder stille). Jeg kan dæmpe den hvis jeg slipper
koblingen lidt, mens bremsen holdes, men lidt efter begynder den igen.

Håber at der gode ide'er til hvad jeg kan gøre???

Hilsen Rynke

Et kvalificeret gæt ville være falsk luft.



Steen Gruby (07-07-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-07-06 23:13

On 7 Jul 2006 11:24:18 -0700, "Rynke" <hypnokai@sol.dk> wrote:

Hej.
>
>Håber at der gode ide'er til hvad jeg kan gøre???
>
Jeg vil skyde på falsk luft i indsugningen.
Hvis det er en model med gummimanchetter mellem topstykke og
karburator kan det skyldes revner i gummiet.
Nemmeste testmetode er at købe en dåse dieselsptay på nærmeste
tankststion og give hver gummimanchet et pift medens motoren kører i
tomgang.
hvis fanden tager ved den pga. den behandling er det tid at skifte
indsugningsgummi.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Luffe (08-07-2006)
Kommentar
Fra : Luffe


Dato : 08-07-06 20:28

Det lyder meget præcist som et choker- problem. Start lige med at stille
chokeren modsat af hvad den gør nu.

luffe

"Rynke" <hypnokai@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:1152296658.855231.54840@75g2000cwc.googlegroups.com...
Hej NG

Jeg har en Kawasaki KZ750 fra 84. Den starter og kører lidt ujævnt.
Giver et par puff ind imellem. Men det værdste er, at når den bliver
varm, ikke vil gå i tomgang, men begynder at køre meget hurtigt i
frigir (når jeg holder stille). Jeg kan dæmpe den hvis jeg slipper
koblingen lidt, mens bremsen holdes, men lidt efter begynder den igen.

Håber at der gode ide'er til hvad jeg kan gøre???

Hilsen Rynke



Armand (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-07-06 23:24

Luffe skrev:
> Det lyder meget præcist som et choker- problem. Start lige med at stille
> chokeren modsat af hvad den gør nu.
>
Eller se efter på karburator-batteriet at alle fire choker-ventiler
lukker helt når betjeningen står på "nul" (leg lidt med chokeren mens du
kigger for at erkende funktionen og bevægelserne)!

--
Armand.

Rynke (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Rynke


Dato : 11-07-06 21:16

Det viste sig at være falsk luft mellem karburatoren og cylindren. Det
var en god idé med startspray.
Tak for hjælpen alle sammen.

Hilsen Rynke


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste