Import af 2003 Hornet
Fra : Ole Hansen

Dato : 06-07-06 15:22

Hej,

Jeg har vist nok set mig lidt lun på sådan en 600 Hornet. Jeg har luret
lidt på de forskellige årgange, og er umiddelbart mest fristet af
2003-modellen - som jo aldrig er blevet importeret til Danmark..

Er der nogen, der har en ide om, hvordan Skat vil værdisætte sådan en
fætter? Jeg synes ikke, jeg har kunnet finde noget vurderinger på
2003-modellen på http://modep.toldskat.dk :-/

--
Ole Hansen

Fra : Richard

Dato : 06-07-06 17:02

Ole Hansen wrote:

> Er der nogen, der har en ide om, hvordan Skat vil værdisætte sådan en
> fætter? Jeg synes ikke, jeg har kunnet finde noget vurderinger på
> 2003-modellen på http://modep.toldskat.dk :-/

De vil formentlig spørge importøren, hvad den skulle/ville have kostet fra
ny og sammenligne nypris og prisudvikling på lignende cykler - ved godt
det ikke findes - som fx Yam Fazer. Så spørg evt. selv først Nelleman
& D., hvad de vil fortælle Skat

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-07-06 18:49

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> værdisætte sådan en fætter? Jeg synes ikke, jeg har
> kunnet finde noget vurderinger på 2003-modellen på

Har du prøvet at ringe til dem? Kører de ikke med standard takster på alle
cykler i tre trin? Altså over middel, middel og under middel. Det mener jeg
da uden at have gjort andet end læse om det.

Man skal jo ikke længere til fremvisning undtagen ved synsmanden.

Det kræver dog nok, at de har set sådan en cykel før, hvis de skal komme med
en pris. Det kan jo godt være de ikke fastsætter prisen, før de står med et
konkret eksempel dog. Ved ikke helt hvordan de håndterer de nye regler.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879