Tank til FJ1100 fra FJ1200
Fra : Egon Rosendal

Dato : 03-07-06 20:05

Hej
Er der nogen her, der ved om tanken fra en Yamaha FJ1200 passer på
FJ1100'eren.

Hilsen
Egon Rosendal

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-07-06 06:30

Egon Rosendal wrote:
> Hej
> Er der nogen her, der ved om tanken fra en Yamaha FJ1200 passer på
> FJ1100'eren.

Tjah tjoh - jeg har ikke prøvet, men der findes da folk der har
opgraderet en 1100 til en 1200. Der er nogle små stelforskelle alt efter
årgang, men hvor meget omkring tanken ved jeg ikke.

--
vh
Torben

Fra : Søren

Dato : 06-07-06 18:22

Jep, jeg ved lidt om det. Jeg er ved at montere en 1100 tank på en
1200. Det gør jeg fordig elver tanken er 2½ liter større og jeg
somregel skal følges med en 1100 på langtur. Så er det rart at man
skal tanke nogenlunde samtidig.

Tankhanen er forskellige fra model til model. 1100 eren er vacuum
styret. 86-87 1200eren er vist også vacuum styret men det er jeg ikke
sikker på. Fra 88 og frem har de alle bensinpumpe.

Hullerne til tankstudsene har også forskellige størrelse så der skal
bygges lidt om der.

Tankene kan frit ombyttes ellers. 1200 tanken er lidt mindre (22
liter) indvendigt fordi der er gjort plads til tankdækslet og plads
til bensinfilteret under tanken.
Søren
DMCN 59
FJ12002cw