cbr 1000 år 87
Fra : Martin L H

Dato : 02-07-06 07:16

hej er lige blevet ejer af sådan en, den er pæn køre godt, men knastkæden
redsler en del. 43 500 kr er det for meget.der skulle være kommet ny
knastkæde i for 10 000 km er det mon nok med en ny strammer??.kan man selv
skifte den..?. Er det mulig at lægge en nyere motor i ?? på forhånd tak til
dem som vil svare.

Fra : tb

Dato : 02-07-06 07:31

> hej er lige blevet ejer af sådan en, den er pæn køre godt, men knastkæden
> redsler en del
Sådan er CBR'er bare...

.. 43 500 kr er det for meget.

Jeg skal da ha mere for min 87'er, der også er til salg

der skulle være kommet ny > knastkæde i for 10 000 km er det mon nok med en
ny strammer??.

Skift begge = ca 1500kr + evt løn

kan man selv kifte den..?.

Tjae jeg kan Det tager vel et par timer, men har du aldrig prøvet sådan
noget, kan det da godt drille. Desuden skal du ha et værktøj til at åbne og
lukke sådan en kæde med.

Er det mulig at lægge en nyere motor i

SC24 motoreren passer kun 98%, da dens kølevand kommer ud et andet sted, og
der dermed bliver problemer med plads til kåben (der findes dog folk der har
løst det)
Så motor < 1990 - ja

Meeen man skifter da ikke motor blot fordi den rasler. 9 ud af 10 cbr'er
rasler mere eller mindre

Fra : Jim

Dato : 02-07-06 08:51

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Sådan er CBR'er bare...
>

> . 43 500 kr er det for meget.
>
> jeg syntes det lyder meget rimeligt 43.500 kr,
nu vi ved jo ikke noget om stand og den slags

mvh Søren
Som har en 92" til salg uden afgift til 18.000 og afgiften er vel 30-35 kkr
men den kan nu osse godt tåle en ny strammer men den har dog kun gået en
små 42.000km

Fra : Niels

Dato : 02-07-06 09:43

tb

hvad bruger du af værktøj til at nitte kæde med??

mvh
niels

Fra : tb

Dato : 02-07-06 10:34

> hvad bruger du af værktøj til at nitte kæde med??

Jamen jeg har såmænd et nitteværktøj til kæder. Knastkæden er dog for lille
til denne, så her bruger jeg en cykelkæde samler og herefter holder jeg
kæden mod en stor jernklods og giver den et slag med en dorn for lige at
"slå et lille hjørne" på den...
Samme tricks med oliekæden (som dybest set bare ER en cykelkæde - dog til
ca. 10 dobbelt pris

Der findes dog nogle samlere der kan tage knastkæder også, mener ex den i
mcnøglen kan...

Fra : Niels

Dato : 02-07-06 11:24

jeps, osse sådn jeg plejer dog uden cykelværktøj, var bare nysgerrig om du
havde fundet et stykke værktøj til at nitte med uden dornh, lidt li´som man
nitter en alm kæde.

Den i mc nøglen er noget skrammel syns jeg!!

mvh
Niels

Fra : Lars Nielsen

Dato : 02-07-06 23:03

> SC24 motoreren passer kun 98%, da dens kølevand kommer ud et andet sted,
> og der dermed bliver problemer med plads til kåben (der findes dog folk
> der har løst det)
> Så motor < 1990 - ja

- Jeg har en 89'er SC21 med SC24 motor + gearkasse i... - Dog ikke noget
jeg selv har lavet...!!

Lars / Viborg

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-07-06 12:27

Martin L H wrote:
> [...]
> skifte den..?. Er det mulig at lægge en nyere motor i ?? på forhånd tak til

der er en værkstedsbog her:

http://www.members.iinet.net.au/~cbr/Honda_CBR1000F_Service_Manual.pdf

er godt nok til SC24, men knastkæden sidder samme sted på begge motorer.

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Allan Bojesen

Dato : 02-07-06 16:43

"Martin L H" <m-l-h@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> redsler en del. 43 500 kr er det for meget.der skulle være kommet ny
> knastkæde i for 10 000 km er det mon nok med en ny strammer??.kan man

Hvis der er kommet ny kæde i for 10.000 km siden er der sikkert også skiftet
strammer. Jeg skiftede kæde og strammer for 50.000 km siden og har lige
skiftet strammeren igen og den er faktisk lydløs nu. Hvis sælger kan
dokumentere at strammeren også blev skiftet for 10.000 km siden ville jeg
ikke beskæftige mig mere med den side. Hvor meget har cyklen gået? Min
runder 120.000 km en af dagene, og som jeg tidligere nævnte er der ikke en
lyd fra de andre kæder i motoren.

Allan Bojesen
CBR1000F 87/88