Om deltagelse i RR i utlandet
Fra : origo@earthling.net

Dato : 18-06-01 20:13

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:9glcjf$dah$5@news.inet.tele.dk...

Den 28.7 og 5.8 er det løp i Seriensport på GP banen - Nürburgring. Da jeg
allikevel er der nede i de aktuelle weekender, kunne det være sjovt å delta
ihvertfall en av dagene. Jeg har mulighet for å låne en MC til formålet, i
det omfang jeg ikke får egen maskine ferdig til tiden.

Jeg er dog litt i tvil med hensyn til lisens. Er det eneste jeg har behov
for, en "National B-lisens + EU løb", eller er det andre ting som også skal
være i orden?

JS

Fra : origo@earthling.net

Dato : 18-06-01 20:18

> [...]
>
> Den 28.7 og 5.8 er det løp i Seriensport på GP banen - Nürburgring. Da jeg
> allikevel er der nede i de aktuelle weekender, kunne det være sjovt å

snip...

Ups, denne post har intet med Rittig å gjøre.

JS

Fra : Armand

Dato : 19-06-01 00:08

<origo@earthling.net> skrev i en news:9gljr1$37n$1@sunsite.dk...

> [...]
behov
> for, en "National B-lisens + EU løb", eller er det andre ting som også

National B-Licens påkræver dels en teoriprøve, og dels en praktisk
prøve!
Herved blive du nødt til at stille op i en dansk B-klasse mindst denne
ene gang

Til gengæld kan det være på et hvilkensomhelst jern og en
hvilkensomhelst B-klasse (= std. 125??)

En af mine medsammensvorne i det lokale 80'er RR-projekt, løste licens
igennem en praktisk prøve i 80'er-klassen (noget før vores projekt løb
af stablen!) - Formål: Deltagelse ved Politi-VM på Paul Ricard på CBR
600'ere

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-06-01 10:41

> Til gengæld kan det være på et hvilkensomhelst jern og en
> hvilkensomhelst B-klasse (= std. 125??)

Men ELLERS er det korrekt, B-licens og EU starttilladelse er de papirer du
behøver - ja, og så tilmelding til løbet altså.

Hvis der fandtes en C-klasse, var C-licens faktisk nok (fra i år), tidligere
kunne C-kørere ikke løse EU-starttilladelse, men det kan de nu.

Rittig

Fra : origo@earthling.net

Dato : 19-06-01 10:58

> Men ELLERS er det korrekt, B-licens og EU starttilladelse er de papirer du
> behøver - ja, og så tilmelding til løbet altså.

Når jeg tok teori til licens på Mantorp sidst år, forstod jeg det som at min
deltagelse i trening i klassen for licensierede kjørere, var å betrakte som
praktisk prøve. Etter dette skulle jeg når som helst kunne melde meg inn i
en klub og betale for licens. Mulig jeg misforstod?

JS

Fra : Armand

Dato : 20-06-01 16:22

<origo@earthling.net> skrev i en news:9gn7me$ihp$1@sunsite.dk...

> [...]
inn i
> en klub og betale for licens. Mulig jeg misforstod?

Nej, det skal nok passe!
Du nævnte dog ikke noget om den praktiske prøve før nu :-/

--
Armand.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 20-06-01 18:49

> Du nævnte dog ikke noget om den praktiske prøve før nu :-/
Jo, det tror jeg. Sidste år i privat mail til deg )

JS

Fra : Armand

Dato : 21-06-01 00:10

<origo@earthling.net> skrev i en news:9gqnll$flq$1@sunsite.dk...

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> Jo, det tror jeg. Sidste år i privat mail til deg )

Og det er sgu' sikkert rigtigt nok :-/
Meen forvent nu ikke for meget af mine små grå

--
Armand.