Advarsel mod Hepco & Becker
Fra : Anders Majland

Dato : 27-06-06 16:09

Det er muligt at det oftest er gode produkter til fair priser men de vil
ikke håndtere en reklamation . Derimod påstår de hårdnakket at det bare er
mig der ikke kan finde ud af at montere det !

Historien:

17 april købte jeg bla en H+B bagagebærer for 209 euro hos Kedo - Det
passede bare af røven til ... Jeg kan ikke montere det så der bliver mindre
end ca 2,5cm forskel i højden mellem højre og venstre side og den bøjle der
skal gå bag nummerpladen passer så selvfølgelig heller ikke.

Det har jeg skrevet frem og tilbage med kedo om et par uger hvor de har så
sendt emails med billederne videre til H+B. Derfra har de kun fået flabede
svar som at de har en kontrol af tingene inden de sender dem ud og at der
derfor
ikke er noget galt med bagagebæreren.

Så for at sikre mig at det ikke bare var min xtz der var skæv efterlyste jeg
en anden xtz kører med H&B monteret. Bla tilbød Pauli i Tommerup at jeg var
velkommen.

I Tommerup kunne vi hurtigt konstatere at mit rack heller ikke passede på
hans,
mens hans gamle rack fint passede på min. Nærmere viste det sig at højre
side svarede til Pauli's rack, men venstre var noget forskellig.

Det monteres primært med 2 bolte under sædet og 2 bolte i de gamle blinklys
huller. De huller er naturligt nok i samme niveau på cyklerne.

http://majland.org/xtz750/H+B,newRight+oldLeft.jpg
http://majland.org/xtz750/H+B,newRight+newLeft.jpg

Det er meget tydeligt på billedet af de bagerste huller - tættest på
kameraer og med en umbrako igennem - ikke er i samme niveau. Det er de
huller der boltes på istedet for blinklysene. Tvinges de i samme niveau vil
rammerne til taskerne selvfølgelig ende i forskellig højde - og det samme
vil hullerne til montering af pladen imellem dem (den der går bag
nummerpladen)

http://majland.org/xtz750/H%2bB-Both%20left.JPG Viser meget godt
forskellene mellem de to venstre sider.

Selv efter at H&B har set disse billeder påstår de ifølge Kedo at det er mig
der er et fjols. H+B påstår at de bagagebærer de sælger passer til alle
XTZ750'ere ... (og glemmer det fact at den hen jeg har modtaget heller ikke
passer på Pauli's)

Btw så H+B hævder ifølge Kedo at der er ændret på bagagebæreren flere gange
gennem årene selvom der jo ikke er ændret på xtz'ens stel....

Men jeg fik da lov at returnere lortet til Kedo.

Så KEDO modtog den retur 14 juni og sendte den videre til H&B Idag 27 juni
har KEDO så skrevet tilbage at H&B ikke mener at racket fejler noget og at
de får det retur fra H&B !

Jeg har så bedt KEDO om at få pengene igen....
(Samlet har jeg brugt over en dag, 400km og 27 euro i returporto - så nu
håber jeg at kedo hoster op uden mere bøvl)

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 27-06-06 16:36

sku synd for dig at det ikk passer, men ligner umiddelbart at det er det ene
beslag ikk har fået nok vinkel på,,
kunne man ikke selv bukke den, så det passede??, evt give lidt matsort, og
så er den sag ude af verdenen??
MVH
Johan

Fra : Anders Majland

Dato : 27-06-06 17:44

> [...]
> beslag ikk har fået nok vinkel på,,
> kunne man ikke selv bukke den, så det passede??, evt give lidt matsort, og

Nej vinklen er ikke nok - Det et er mere længden op til monteringsøjet. Og
Afstanden fra øjet til bagagebæreren må der heller ikke ændres på for så
passer beslaget ikke der skal gå på tværs bag nummerpladen.

Beslaget er også svejst forskelligt.
http://www.majland.org/xtz750/H%2bB%2c%20Both%20Left%2c%20welding%20point.jpg

Så løsningen er at skære røret af og svejse det på højere oppe. Men jeg må
indrømme er jeg blev noget gal over den arrogante behandling jeg har fået
fra H&B (formidlet af Kedo). Da de blev ved med at affærdige mig med at jeg
var et fjols tog jeg og brugte det meste af en dag på at køre til fyn og få
syn for sagen (Anden XTZ750 og anden H&B bagagebærer). Det var så nok til at
Kedo ville acceptere at jeg reklamerede men når Kedo så endelig svarer med
"Hepco & Becker has rejected any complaint about this carrier, they say it
has been built correctly" er da kun et svar. Jeg vil have pengene igen !!

Det kan squ inte passe at jeg skal have gang i nedstryger og svejseværk for
at få et nyt rack til at passe...

Jeg har så fået to andre førstehåndsberetninger om samme måde at håndtere
reklamationer på hos H&B (En bagagebærer og en styrtbøjle)

/A

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 27-06-06 20:08

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44a160e8$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]

> Jeg har så fået to andre førstehåndsberetninger om samme måde at håndtere
> reklamationer på hos H&B (En bagagebærer og en styrtbøjle)

Oki, ser ud til de bare har smidt det på, sådan ca hvor de plejer..??!!
hmmmmm, må erkende jeg ikk ved så meget om H&B, men giwi plejer at passe??,
er det meget dyrere??
Johan

Fra : Anders Majland

Dato : 27-06-06 20:38

> Oki, ser ud til de bare har smidt det på, sådan ca hvor de plejer..??!!
> hmmmmm, må erkende jeg ikk ved så meget om H&B, men giwi plejer at
> passe??,
> er det meget dyrere??

Er jeg ikke klar over - men jeg har H&B på gyngehesten (xt600z) som jeg
købte brugt med tasker, og planen var genbruge taskerne på pakæslet
(xtz750).

Nu har jeg så lige været "heldig" at købe en brugt på ebay til 60% nypris.
Så jeg håber den er gammel nok til at den passer, ligeom den i Tommerup (der
bare ikke er tilsalg ...)

Der var også tidligere på ugen en ny h&b på ebay der gik for 33% af nypris -
gad vide om det er en offenlig hemmelighed at skidtet ikke passer længere
.... Ebay #8075819067

Jeg havde forsøgt at kontakte sælger for nogle nærbilleder men undlod at
byde da jeg ikke for noget reply på mine henvendelse.

/A

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 28-06-06 07:50

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44a18980$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jeg havde forsøgt at kontakte sælger for nogle nærbilleder men undlod at
> byde da jeg ikke for noget reply på mine henvendelse.

He he,
kan jo ske deres mmodeller de laver dem efter er gået i udu, så det ikk er
helt de samme de laver idag, som for 10 år siden.. ;)
Men håber da du finder en løsning på problemet..
MVH
Johan
og så en god sommer til dig, man skal jo køre i weekenden, nu hvor de lover
26 + grader

Fra : Anders Majland

Dato : 28-06-06 08:07

> kan jo ske deres mmodeller de laver dem efter er gået i udu, så det ikk er
> helt de samme de laver idag, som for 10 år siden.. ;)

Ja det var også min antagelse - men når man så for et svar som :" Hepco &
Becker has rejected any complaint about this carrier, they say it has been
built correctly" bliver jeg sur. Jeg havde forventet at de bare ville rette
det ...

Men Kåre på tdmxtz har bestilt et i sidste uge på vej hjem fra ferie hvor
hans gamle knækkede.

Så jeg finder snart ud af om:
- Deres racks bare ikke længere passer på en xtz750
- Det er kun "mit" der ikke passer og de bare ikke gider reklamationer.