Første styrt pga. HiStar
Fra : Thomas Makro

Dato : 25-06-06 11:26

Jeg er emneredaktør for et emne på FAQen, der omhandler HiStar. Derfor
har jeg fået tilsendt følgende link:
<http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=18574>

Første styrt pga. HiStar...

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Søren L

Dato : 25-06-06 12:29

Hvad er HiStar ???

Fra : Janus

Dato : 25-06-06 12:30

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg er emneredaktør for et emne på FAQen, der omhandler HiStar. Derfor
> har jeg fået tilsendt følgende link:
> <http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=18574>
>
> Første styrt pga. HiStar...

HiStar:
http://dmcn.dk/faq/VisEmne.asp?ID=39

Ja jeg synes det er helt forfærdeligt med den slags mc-forhindringer på
vejene.

Jeg kan godt li den sidste bemærkning

Fra : Morten Holst

Dato : 25-06-06 12:44

Hvad skal jeg sige........ Det måtte jo komme!

Nu har det lykkes dem at ligge én af os ned... Hvornår lykkes det for dem at
slå en af os ihjel?!?!

Morten Holst
<<Honda CBR 600F2>>

Fra : Anders Majland

Dato : 25-06-06 13:48

> Nu har det lykkes dem at ligge én af os ned... Hvornår lykkes det for dem
> at slå en af os ihjel?!?!

Er i heldt sikre på at det var en trafiktælledims ?

Ofte bruges "skildpadder" jo om de bump der konstueres med 3 metestore
"skildpadder" (De er heller ikke sjove hvis man overser dem - men i det
mindste er der som regel skiltes med bump og der er også oftest
refleksmaling på dem)

/A

Fra : Armand

Dato : 25-06-06 18:44

Anders Majland skrev:

> Er i heldt sikre på at det var en trafiktælledims ?
>
> Ofte bruges "skildpadder" jo om de bump der konstueres med 3 metestore
> "skildpadder" (

- - - Og hvor står der overhovedet nævnt hvad styrtet skyldtes??

--
Armand.

Fra : jones_net

Dato : 26-06-06 10:46

> - - - Og hvor står der overhovedet nævnt hvad styrtet skyldtes??

Det står i offerets 2. indlæg.

/J

Fra : Hekto

Dato : 26-06-06 11:43

Anders Majland has brought this to us :
> [...]
> mindste er der som regel skiltes med bump og der er også oftest refleksmaling

I trafikstyrelsen kaldes de 'pukkelbump'. Der var
en del ballade om dem for et par år siden. Mig
bekendt anbefales de ikke længere af
Færdselsstyrelsen; men om der er krav om at de
gamle fjernes ved jeg ikke.

Karlebo Kommune er temlig rabbiat hvad angår
trafik, og har anvendt dem en del. De er noget
forbandet svineri i mørke, regn og sne!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-06-06 14:15

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> Jeg er emneredaktør for et emne på FAQen, der omhandler HiStar. Derfor
> har jeg fået tilsendt følgende link:
> <http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=18574>
>
> Første styrt pga. HiStar...

Ærgeligt at der står så uendelig få detaljer om hvad der skete ifm
ulykken. Forstå mig ret: rygbeskyttere er vigtige, men jeg ville bare
gerne have hørt lidt mere til selve ulykken.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Steen E.

Dato : 25-06-06 18:07

> Første styrt pga. HiStar...
>
> --

Hvis det er HiStar trafiktælleren, så har denne gruppe drøftet det flere
gange med vejdirektoratet, også via FDM. Resultatet var som bekendt, at
vejdirektoratet fik dem testet af mc-politiet, der ikke anså dem for
særskilt farlige.

FDM lovede at ville tage det op igen, hvis der kunne dokumenteres
ulykker (eller vel også "bare" uheld) .. så det må jo være nu - hvis den
pågældende selv er medlem er det oplagt at kontakte dem selv, ellers
hvis jeg får dokumentation for at det er HiStar'en så gør jeg det gerne
?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-06-06 19:54

Steen E. wrote:

> [...]
> gange med vejdirektoratet, også via FDM. Resultatet var som bekendt, at
> vejdirektoratet fik dem testet af mc-politiet, der ikke anså dem for

jeg er røget over en med 110-120 km/t på motorvejen, var som et bump i
vejen, men man bliver sgu noget overrasket.
Det var så i tørvejr, hvordan er de mon hvis de er våde ?

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Thomas Makro

Dato : 26-06-06 16:01

On Sun, 25 Jun 2006 19:06:33 +0200, "Steen E."
<steen-e*fjernes*@ofir.dk> wrote:

>hvis den
>pågældende selv er medlem er det oplagt at kontakte dem selv, ellers
>hvis jeg får dokumentation for at det er HiStar'en så gør jeg det gerne
Godt initiativ.

Prøv at skrive til ham.

Fra : Steen E.

Dato : 13-07-06 15:39

> Godt initiativ.
>
> Prøv at skrive til ham.

Har prøvet og postet et indlæg på motorcykelgalleriet - desværre ingen
respons

Ærgerligt hvis det var en af HiStar'ene som var skyld i det, og vi ikke
benytter lejligheden til at prøve at komme det uvæsen til livs

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-06-06 21:11

Thomas Makro wrote:
> Jeg er emneredaktør for et emne på FAQen, der omhandler HiStar. Derfor
> har jeg fået tilsendt følgende link:
> <http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=18574>
>
> Første styrt pga. HiStar...

Jeg var ved at køre ind i en i dag, men nåede lige at undvige den i sidste
øjeblik.. Den kom lige ud under bunden af en bil, først tænkte jeg, at det
da måtte have været noget bilen havde tabt, men da jeg så havde undveget og
var forbi den, kom jeg i tanke om formen og at jeg havde set billeder
herinde fra, om hvordan den ser ud.

Ubehagelig tingest, ikke at jeg var ved at vælte af min undgive-manøvre, men
det fik da pulsen op.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 21:27

> Jeg var ved at køre ind i en i dag, men nåede lige at undvige den i sidste
> øjeblik.

Hvor var dét ? Vi kører i samme område :)

Fra : Capstardk

Dato : 25-06-06 21:58

Hej
Har aldrig set en af de satans tingester.
Er der ikke en der har et link med billed.
Mvh
Casper

Fra : Carsten Berggreen

Dato : 25-06-06 22:17

"Capstardk" <capstardk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej
> Har aldrig set en af de satans tingester.
> Er der ikke en der har et link med billed.
> Mvh
> Casper

Billeder af HiStar: http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=39

Jeg har også kørt ind i dem et par gange, ikke sjovt :-|

mvh
Carsten B
Honda CB 400NC

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-06-06 18:21

Bongo wrote:

> Hvor var dét ? Vi kører i samme område :)

Hej "Bongo".. Er du også fra Svendborg-området af?

Jeg stødte på tingesten oppe nær middelfart.. Var på Karolines i går og
kigge lidt.. (dårligt web-galleri, nogle af billederne bliver strukket lidt:
http://karoline-web.andersh.dk )

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bongo

Dato : 26-06-06 18:36

Det er nemlig det jeg er, du har også set mig i fotoforretningen, - hvis jeg
har spottet dig rigtigt på din hjemmeside? Du tog mit pasfoto for ikke så
længe siden og vi talt selvfølgelig om MCer. Er der en klokke der ringer nu?
Ellers må jeg ind og købe film hos dig også. :)

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-06-06 19:52

Bongo wrote:
> [...]
> pasfoto for ikke så længe siden og vi talt selvfølgelig om MCer. Er
> der en klokke der ringer nu? Ellers må jeg ind og købe film hos dig

Hehehe, du har set helt rigtigt, jeg arbejder nede i fotobiksen
Er det dig der arbejder hos Autohuset Vestergaard? Der kommer så mange i
butikken hver dag, og der er da alligevel en del mennesker jeg får snakket
motorcykel med, så det er svært lige at kunne sætte ansigt på en "Bongo"

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-06 20:33

> [...]
> motorcykel med, så det er svært lige at kunne sætte ansigt på en "Bongo"

Nope - Det er ikke mig der arbejder i autohuset :) Jeg kigge ned en af
dagene og køber feriefilm. Vi ses.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-06 06:50

Anders Houmark wrote:
> [...]
> motorcykel med, så det er svært lige at kunne sætte ansigt på en "Bongo"

Bare kig efter den ethjulede cykel

--
vh
Torben