Vedligeholdelse er en God Ting (tm)
Fra : Torben Scheel

Dato : 23-06-06 10:38

Jeg har i længere tid (siden DFM Meet'n Greet sidste år) haft alvorlige
problemer med hastigheder fra omkring 130km/t i blæst på FJ'eren, og
sidst på DFM tour'en til Harzen var jeg en pestilens for de andre på
motorvej.

Teorierne om at det var pga. nervøsitet har kørt rundt et stykke tid, og
jeg har mentaltrænet til den store guldmedalje, uden de helt store
resultater. Især ved passage af lastbiler i sidevind, storebæltsbroen
o.lign. var det et mareridt at køre med normal motorvejshastighed.

I går hvor jeg gjorde cyklen klar til turen til Århus (for at se på en
afløser til den) strammede jeg lige kronrørslejerne efter - og -
surprise - de var løse. Jeg er blevet foreslået den løsning masser af
gange, men har ikke taget det seriøst "fordi sidste gang jeg checkede
var de OK" og "det er nok bare mig der er en kylling".

Lesson learned : lyt til gode råd, og regn ikke med at det du
kontrollerede for 25000km siden stadig har status quo. Forandringen
kommer gradvist.

Morgenens tur til arbejde var på en helt anden cykel - nærmest
"flickable" og selvoprettende ved vindstød. Hastighederne kom ikke så
højt op (myldretid), men jeg er ikke i tvivl om at problemet er løst -
med mulig forbedring ved fornyelse af lejerne.

Nu er dilemmaet jo bare at jeg ikke kan nænne at skille mig af med
FJ'eren - kører fantasisk, ser godt ud (i mine øjne), giver mig kun få
problemer, og koster "næsten gratis".

Lad os se hvad eftermiddagen bringer (kan jeg overtale mig selv, skriver
jeg slutseddel på TDM'en)..

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-06 10:39

> Lad os se hvad eftermiddagen bringer (kan jeg overtale mig selv, skriver
> jeg slutseddel på TDM'en)..

God tur herover ?
Kommer du "lidt" nord ud af årshus på prøveturen skal jeg nok give kaffe

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-06-06 11:22

Anders Majland wrote:

> God tur herover ?
> Kommer du "lidt" nord ud af årshus på prøveturen skal jeg nok give kaffe

Tak for tilbuddet - det ville jeg hellere end gerne, men tiden er vist
ikke til det. Det kunne ellers være "interessant" at komme tilbage med
en godt mudret/støvet maskine efter at have udforsket tærrænegenskaberne
i dit område, og så takke nej til maskinen

Lige nu ved jeg ikke om det bliver til en prøvetur overhovedet - har
ikke fået svar på min mail om det.

--
vh
Torben

Fra : Dun@nt

Dato : 23-06-06 12:14

Torben Scheel skrev:

> [...]
> problemer med hastigheder fra omkring 130km/t i blæst på FJ'eren, og
> sidst på DFM tour'en til Harzen var jeg en pestilens for de andre på
Arrr pestilens det er nu så meget sagt

> [...]
> resultater. Især ved passage af lastbiler i sidevind, storebæltsbroen
> o.lign. var det et mareridt at køre med normal motorvejshastighed.

jo det husker jeg, og det hjalp kun lidt at øve såååå

men stramning af kronrørsmufferne var bestemt det der blev budt på
flest genge (og ja du nægtede stædigt

> [...]
> højt op (myldretid), men jeg er ikke i tvivl om at problemet er løst -
> med mulig forbedring ved fornyelse af lejerne.

Herligt herligt - det glæder mig at høre

> Nu er dilemmaet jo bare at jeg ikke kan nænne at skille mig af med
> FJ'eren - kører fantasisk, ser godt ud (i mine øjne), giver mig kun få
> problemer, og koster "næsten gratis".

ser godt ud og ser godt ud - har du svunget penslen?

> Lad os se hvad eftermiddagen bringer (kan jeg overtale mig selv, skriver
> jeg slutseddel på TDM'en)..

Jammen måske tillykke med det

--

Kløve
Via goooooogle

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-06-06 23:57

Dun@nt wrote:

> Arrr pestilens det er nu så meget sagt

Jeg var mere bange for en respons i retning af "kun på motorvejen??"

> men stramning af kronrørsmufferne var bestemt det der blev budt på
> flest genge (og ja du nægtede stædigt

Jojo - man er vel en stolt hjemmeskruer - doh!

> Herligt herligt - det glæder mig at høre

Nu er den endnu mere udførligt testet (KBH - Odden - Frederikssund -
Hillerød) - herligt med styrepræcision til en afveksling.

> ser godt ud og ser godt ud - har du svunget penslen?

Fra den rette vinkel, that is. Du er bare misundelig på patinaen

> Jammen måske tillykke med det

Tak! Slutseddel skrevet - den cykel er bare bygget til mig. Afhentning
onsdag eller torsdag i næste uge Der var i øvrigt ikke noget rabat
af betydning at hente på tilbehør - så jeg handlede lige et komplet
taskesæt på ebay ca. 1500 kr under den danske pris, incl. levering.

--
vh
Torben TDM 900 pre run in

Fra : CL

Dato : 24-06-06 04:03

> Dun@nt wrote:
>

> Tak! Slutseddel skrevet - den cykel er bare bygget til mig. Afhentning
> onsdag eller torsdag i næste uge

Tillykke

>Der var i øvrigt ikke noget rabat af betydning at hente på tilbehør

HA han viste godt at du ikke havde mulighed for at få
den så hurtigt andre steder.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 05:48

> Tak! Slutseddel skrevet - den cykel er bare bygget til mig. Afhentning
> onsdag eller torsdag i næste uge

Tillykke :)