Honda vf 1000
Fra : k.kyhl

Dato : 21-06-06 22:43

hejsa..

jeg har en honda vf 1000 f2 bol´dor..

som er begyndt at opføre sig mærkelig. når jeg køre med omkring 2000- 2500
omd. og begynder at acc.. hakker den i det "kraftig"..til omkring de
3500-4000 omd. hvorefter den igen køre normalt..

jeg har så udskiftet mit udstødning med et 4 i 1 fra sebering. der gør den
det ikke så meget, men det er der stadigvæk kun svagt..ikke noget der er
træls at køre med.
men så når man køre omkring de 130km/t.. føles det som om den selv tager
gas på og motorbremser igen..
det er træls.... meget træls.. min kone blev køresyg af at køre en lille tur
på 100km på den måde..

er der nogen der måske har et godt bud... alt motages med glæde..

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-06-06 23:12

k.kyhl wrote:

> jeg har en honda vf 1000 f2 bol´dor..

Dejlig knallert :)

> som er begyndt at opføre sig mærkelig. når jeg køre med omkring 2000- 2500
> omd. og begynder at acc.. hakker den i det "kraftig"..til omkring de
> 3500-4000 omd. hvorefter den igen køre normalt..

For mig lyder det som noget karburator-noget - måske en rensning kunne
afhjælpe problemet.

Kører du med benzin-pumpen monteret ?
Mange piller pumpen af, da den ikke er nødvendig, og man er så fri for
at gå i stå, når den fejler :)

--
Mvh henrik.

Fra : k.kyhl

Dato : 30-06-06 19:15

ja det er en dejlig Knallert.. derfor er jeg også ked af at den er begyndt
at opføre sig mæreklig.. for jeg vil ikke grene af med den..

kaburatorerne har jeg ikke prøvet at rense.. måske en ide, som du siger. vil
jeg prøve..

og benzin pumpen sidder er stadigvæk.. ;)

den har nu kørt 156.000 km uden problemer.. og så begyndte den på det nummer
:)

Fra : Armand

Dato : 30-06-06 22:34

k.kyhl skrev:

> kaburatorerne har jeg ikke prøvet at rense.. måske en ide, som du siger. vil
> jeg prøve..

Øj! Er der en model hvor karbunaderne er nærmest umulige at af/gen
-montere, så er det på Hondas VF/VFR :-|
Trods det at luftfilterkassen er lettere at af og gen -montere end på
række-firere, så tænk over geometrien i to par stutse der peger 90° fra
hinanden og skal i ditto sæt gummi-bøsninger, hvis placering er optimal
i forhold til de isatte karbunader

Prøv endelig mit mantra om vand i svømmerhusene først (kan det måske
tillige passe at du for nyligt inden problemets opståen har været på
reservetank?): Tøm svømmerhusene for indhold v.h.a. de bundskruer der
sidder nederst på hver karburators svømmerhus!
Hvis du er nysgerrig så tap ned i et klart syltetøjsglas (der skulle
gerne sidde en tynd gummislange på hver svømmerhus hvorigennem indholdet
bortledes!) og se om der skulle være kommet en lille silikoneagtig
vandkugle med over i glasset!

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-07-06 08:01

k.kyhl wrote:
> kaburatorerne har jeg ikke prøvet at rense.. måske en ide, som du
> siger. vil jeg prøve..

Min svoger har sådan én (og jeg har lige lånt den i går aftes, og taget den
på arbejde i dag og den er IKKE god til kø-kørsel).

Nå, men han havde også en del karburatorproblemer. Han fik benzinpumpen til
at virke. Noget med en elektronik-styreboks der ikke sad ordentlig fast. Så
gik den vist bedre (måske styrede den boks også noget andet). Så fandt han
da ud af at en gummiprop i den "sidste" karburator var utæt for nu var der
et benzinspringvand derfra. Så det fint sortmalede motordæksel var nu ikke
længere sort for malingen kunne ikke tåle benzin. Nå, prop i. Den gik nu
stadig ikke helt godt, så han skilte karburatorer og rensede hvad kan kunne
finde. Hjalp lidt. Fik fat i (lånt) en anden stang karburatorer og kunne så
pille, rode og regere med den, og fandt på den måde nogle flere skruer og
pinde der kunne afmonteres. Så det gjorde han på sin egen. Det hjalp lidt.

Besluttede sig for at køre på dyno-center og få stillet, og dyset osv
(tidligere ejer havde monteret en lazer udstødning og det var uvist om den
var dyset om efter det indgreb). Men inden det kom så vidt skilte han
karburatorerne en gang mere (han giver ikke så let op, og har vel
efterhånden også fået taget på det), og denne gang fandt han endnu en dims
der kunne skrues ud (eller et lille hul hvor en nål gik ned), og dér sad en
lille sort plet slam der da næsten var for lille til at kunne gøre noget,
men fjernet blev den. Og så gik den bare pling-plingeling.

Lidt af et step-up i forhold til min GN 250. Sjov maskine. Men ikke god til
kø-kørsel mellem Karlslunde og Ishøj
Eller i det hele taget til hastigheder under 120.

/jim

Fra : k.kyhl

Dato : 11-07-06 16:11

så fik jeg renset mine kabs... det hjalp ikke en dyt..

men fandt så ud af at de der 4 sorte stempler som sidder lodret ned i
kaburatoren. kan ikke undgå at se dem når man fjerner luftfilteret.. bliver
siddende cirka halvvej oppe... når man giver hurtig gas og slipper igen...

skal de ikke gå helt ned igen.. eller har jeg misforstået noget :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 17:49

k.kyhl <1hxk.kyhl@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
<44b3bf7b$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>siddende cirka halvvej oppe... når man giver hurtig gas og slipper igen...
>
>skal de ikke gå helt ned igen.. eller har jeg misforstået noget :)

Jo det skal de da, en smule "dæmpet" i forhold til at Du slipper gassen. De
spjæld, (kaldet CV-spjæld), skal gå helt let med kun en smule modstand fra
den fjeder, der sidder over spjældet. Membranen, der sidder på toppen af
spjældet skal være uden revner, og blød og bevægelig.

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : k.kyhl

Dato : 12-07-06 17:52

takker..

så skal jeg bare have fat i 4 nye af dem...

meddelelse news:44b3dbc4$0$12674$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 08:48

k.kyhl <1hxk.kyhl@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
<44b528b2$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>takker..
>
>så skal jeg bare have fat i 4 nye af dem...

Ja-ja, rolig nu, hvis ellers membranerne er fejlfri, så skal Du vel bare
have spjæld og karburatorer gjort ordentlig rene. Fjern eventuelle
mærker/kanter i "stemplerne" og "cylindrene".

Fra : Richard

Dato : 15-07-06 10:07

Orla Pedersen wrote:

> Ja-ja, rolig nu, hvis ellers membranerne er fejlfri, så skal Du vel bare
> have spjæld og karburatorer gjort ordentlig rene. Fjern eventuelle
> mærker/kanter i "stemplerne" og "cylindrene".

Helt sikkert en god ide at sikre sig, at stemplerne går frit; men hvis
stemplerne er sorte, er de formentlig coatede og må ikke slibes, højst
afgrates hvis skaden er sket. Slib i stedet boringen i karburatorhuset,
korn 1000 vådt og finere skulle due.

Iøvrigt, P. Kyhl, har du sikret dig, at stemplerne åbner fuldtud for
lysningen i karburatoren? - de tyske VF1000 var droslet med højere
karburatorstempler, der ikke åbnede 100 pct. for lysningen og den
gennemstrømmende gas. I så fald kunne det være tiden, at gøre noget ved
det.

Spørg evt. VF1000-eksperten Alex hos maniacmotors.de (Alex taler også
udmærket engelsk, hvis det tyske er et problem).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
www.honda-v4.com

Fra : k.kyhl

Dato : 15-07-06 15:26

lol...

det er forsent nu.. har allerede købt 4 nye og mont dem...den køre igen som
en drøm.....

tak for hjælpen...

meddelelse news:44b89d71$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...