køb af MC og aftale !
Fra : solvang

Dato : 21-06-06 14:32

Hej

Jeg så i går en annonce på en MC til 90.000,-
jeg aftaler med sælger at jeg kan komme i dag efter kl 18:00
jeg har så i morges lånt en kassevogn, og sende sælger en mail, om jeg er
klar og om jeg kan få stelnummer for at checke for evt gæld.
I formiddags får jeg så en SMS om at MCen er solgt og afhentet.
Er det meget normalt at man gør det på denne måde??
Jeg blev da skuffet....

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 21-06-06 15:17

solvang skrev:
> [...]
> I formiddags får jeg så en SMS om at MCen er solgt og afhentet.
> Er det meget normalt at man gør det på denne måde??

Jeg gjorde nogenlunde det samme, omend det var aftalt at han skulle
komme og hente den 4-5 dage efter.

Jeg skulle bruge pengene, og der var en som havde dem.

Fra : CL

Dato : 21-06-06 15:52

"solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I formiddags får jeg så en SMS om at MCen er solgt og afhentet.
> Er det meget normalt at man gør det på denne måde??

Hej nej det er ikke normen men der er altid nogle fjolser
der lever efter det gamle udtryk at en fugl i hånden er bedre end
10 på taget .
Surt sjov men der kommer nok en anden til dig.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Anders Majland

Dato : 21-06-06 15:55

> Jeg så i går en annonce på en MC til 90.000,-
> jeg aftaler med sælger at jeg kan komme i dag efter kl 18:00

Du har lavet en aftale om du kan komme og kigge på den ?

> [...]
> I formiddags får jeg så en SMS om at MCen er solgt og afhentet.
> Er det meget normalt at man gør det på denne måde??

Medmindre han har lovet dig at reservere den så ja.

Hvis jeg står som sælger og der kommer en potentiel køber om formiddagen og
endnu en potentiel køber om aftenen så sælger man da til den første der vil
betale prisen ... Og det ville jeg heller ikke lægge skjul på som sælger.
Altid et godt salgstrick at fortæller at der er flere intersserede ....

Fra : Carl Dragert

Dato : 21-06-06 16:08

"solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> wrote in message
> [...]
> I formiddags får jeg så en SMS om at MCen er solgt og afhentet.
> Er det meget normalt at man gør det på denne måde??

Det er en meget udbredt forteelse i privat handel.

Hvis du og sælger har lavet en mundtlig aftale om at handlen er på plads, og
du henter varen i dag kl. 18, er der indgået en bindende aftale som du kan
holde sælger og til - i teorien.

Men hvis du blot har aftalt med sælger at komme og besigtige varen i dag,
kan han frit sælge den til anden side. Mange sælgere har også oplevet at en
potentiel køber aldrig dukker op som aftalt. Så....

--
Carl Dragert
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-06-06 16:08

> [...]
> I formiddags får jeg så en SMS om at MCen er solgt og afhentet.
> Er det meget normalt at man gør det på denne måde??

Du var da heldig at få besked fra sælger om at cyklen var solgt.....

Jeg har prøvet at aftale et knallertkøb - ikke en besigtigelse - med en
sælger ca. 180km fra min bopæl, da jeg troppede op til det aftalte
tidspunkt med lånt trailer og hele svineriet havde han solgt til en
anden dagen før !

Han kunne dog godt se det var *lidt_træls* for mig, så jeg fik ham til
at give mig 200,- til benzinen.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : MKS - 74

Dato : 21-06-06 16:16

On Wed, 21 Jun 2006 15:32:18 +0200, "solvang"
<solvang@paradisFJERN.dk> wrote:

>Er det meget normalt at man gør det på denne måde??

Det er nok meget normalt, jeg oplever tit at folk er vildt nervøse for
at cyklen skal blive solgt til anden side, hvis først de har set sig
varm på en cykel jeg har til salg. Min opfattelse af alm. høflighed er
så, at jeg gerne vil orientere dem om at der er en anden interesseret
hvis de ønsker den information, men at de ikke skal opfatte det somom
at cyklen er _langtids-reserveret_ til dem, det har jeg før gjort og
så har folk ikke engang gidet at melde fra en aftale, og jeg har måske
mistet muligheden for at sælge den til anden side. På den anden side
hvis folk kommer langvejs fra og bruger mange penge og energi på at se
eller hente en cykel og der aftales at cyklen under ingen
omstændigheder sælges inden, bør man selvfølgelig også overholde en
sådan aftale.

>Jeg blev da skuffet....

Forståeligt nok, men måske i havde forskellige opfattelser af hvad
præcis der var aftalt, det sker jo.... og ellers må man nok se i
øjnene at nogle tager pengene når de er der, selvom det ikke er helt
fair overfor køber.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-06-06 21:15

"CL" <ddd@ddd.dd> writes:

> Hej nej det er ikke normen men der er altid nogle fjolser der lever
> efter det gamle udtryk at en fugl i hånden er bedre end 10 på taget
> .

Ja, jeg havde også solgt en mc, aftalt pris, givet hånd osv. Han
skulle lige hente en trailer, men ringede istedet og sagde at han
havde ombestemt sig. Havde det været en 16-årig drengerøv ville jeg
ikke være så overrasket, men gutten her, i 30'erne, virkede ganske
fornuftig til at starte med.

Konklusion: Uden fuglen i maven har man ingenting :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 22-06-06 16:53

> [...]
> I formiddags får jeg så en SMS om at MCen er solgt og afhentet.
> Er det meget normalt at man gør det på denne måde??

Skuffet... Det kan jeg da godt forstå, men som jeg læser dit indlæg havde du
jo ikke lovet at købe den ?
En aftale om fremvisning indebær vel ikke "reservation" af cyklen - derfor
er først til mølle det eneste princip der kan gælde i denne situation.

Man kunne måske have ønsket at han havde informeret dig om den anden
køber... men måske vidste han det ikke da han lavede aftalen med dig?!??
Og manden er dog så venlig at give dig besked i god tid - allerede om
formiddagen.

Skuffelsen er iorden, men jeg syntes ikke at man for alvor kan klandre
sælger

hilsner
Steffen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=870
---
Bøffel teorien: Når løver jagter en flok bøfler er det de svageste der dør
og derved plejes hjorden og bliver stærkere.
Det samme gælder når man drikker - her er det de svageste hjerneceller der
dør først. Det er derfor man bliver klogere at af drikke !!