Start problem
Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 20-06-06 20:56

Min Kawasaki ZZR 600 fra 1991 har fået problemer med at starte når den er
varm eller meget varm. Den kan fint starte hvis man prøver at starte den
indenfor et til to minut af at den er blevet slukket.

Problemet kommer først når den har stået stille i 2-3 minutter, derefter
trækker starteren motoren rundt uden nogen form for tænding, altså ligesom
hvis man havde lukket for benzinen. Derefter går der mellem 5-15 minutter
før den igen kan starte alt efter hvor varm den er, hvis den er almindelig
varm går der mellem 5-8 minutter før den kan starte igen, hvis den er meget
varm går der op til 15 minutter, jeg definere meget varm som lige omkring
der hvor blæseren starter og hvor den derfor ikke bliver varmere (så varm
bliver den ikke ved alm. kørsel). Så der er altså ikke noget galt med
kølesystemet.

Der er fint strøm på starteren og den trækker også fint motoren rundt, MC'en
starter da også hurtigt og uden problemer ved koldstart, der skal bruges
fuld choker ved start, hvorefter jeg hurtigt justere chokere til en tomgang
mellem 1500rpm til 3000rpm, hvilket vel er sådan den skal være.

Motorgangen er fin og motoren har igen "døde" områder eller lignende, og den
trækker som den altid har gjort.

Jeg ikke begyndt at kigge efter fejlen endnu, er blot gået væk fra f.eks.
tanke benzin når motoren er varm, eller stoppe motoren hvis jeg skal holde 5
min.

Mulige årsager til problemet:
1. Tændrørene
2. Den får for fed en blanding (den kan ikke starte uden choker og den har
samme benzin økonomi som den altid har haft, 11-22km pr. liter alt efter
kørsel, så det virker ikke så sandsynligt, problemet burde vel heller ikke
først komme efter 2-3 minutter).
3. Karburatorene virker ikke optimal (jeg har brugt karburatorsprit i tanken
2-3 gange og det hjælper ikke og den trækker som sagt også perfekt i alle
områder).

Hvad tror I problemet er, en af dem ovenfor eller noget helt fjerde.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Søren Ottosen

Dato : 20-06-06 21:11

> Min Kawasaki ZZR 600 fra 1991 har fået problemer med at starte når den er
> varm eller meget varm.

Det kan være svømmerstanden der er for høj, så benzinen bliver varmet op af
motoren og derefter løber ind i topstykket.

Bare mit gæt...

Søren

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 20-06-06 21:28

"Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> wrote in message

> Det kan være svømmerstanden der er for høj, så benzinen bliver varmet op
> af motoren og derefter løber ind i topstykket.
>
> Bare mit gæt...
>

> Søren

Jeg takker for gættet og skal nok komme med feedback når jeg for tid til at
kigge det om nogle dage.
Har en Haynes manual, så kan forhåbenligt lave selv ordne problemet.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Studen

Dato : 20-06-06 23:05

"Martin Guld Thomsen" <snewareFJERN@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> varm eller meget varm. Den kan fint starte hvis man prøver at starte den
> indenfor et til to minut af at den er blevet slukket.

Hej Martin

Bare for du ikke skal føle dig helt alene, kan jeg fortælle, at jeg havde
PRÆCIS samme problem på min katana. Jeg fik også at vide, at det var noget
med fed blanding. Jeg kunne få den igang, ved lige at lette låget til
luftfilteret, så der kom til mere luft til. Ellers kan du løse det som mig,
og bare skifte motor, karburator og luftfilter ;)
Var nu ikke lige derfor, men har ikke problemet mere :)

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699