/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki GSX-R 250
Fra : CoolCard.dk


Dato : 18-06-01 16:43

Jeg har lige købt en Suzuki GSX-R 250

Hvordan gør jeg den hurtigere
Det skal kunne holde

Uden at købe en anden!!!!

Hvor er de RIGTIG gode og billige, når man skal have justeret
kaburatorerne???

Med venlig hilsen

Casper




 
 
boe (18-06-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 18-06-01 17:19


CoolCard.dk <cb@coolcard.dk> wrote in message
news:9gl7kb$ipv$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg har lige købt en Suzuki GSX-R 250
>
> Hvordan gør jeg den hurtigere
> Det skal kunne holde
>
> Uden at købe en anden!!!!

Hej Casper - jeg kan lige så godt sige det inden alle de andre gør det: Du
skulle ALDRIG have købt den maskine, når du ikke synes den er hurtig nok.

Bo, VF1000F



Armand (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-06-01 00:03


boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
news:9gl9fj$roh$1@sunsite.dk...
>
> CoolCard.dk <cb@coolcard.dk> wrote in message
> news:9gl7kb$ipv$1@news.inet.tele.dk...
> > Jeg har lige købt en Suzuki GSX-R 250
> > Hvordan gør jeg den hurtigere
> > Det skal kunne holde
> Hej Casper - jeg kan lige så godt sige det inden alle de andre gør
det: Du
> skulle ALDRIG have købt den maskine, når du ikke synes den er hurtig
nok.


Men når du så er der, så få den justeret ved af Finn Villadsen ved
FV-motor i Borum, der sikkert også vil kunne trylle lidt mer-effekt og
især bedre effektforløb ud af den!
Derved kan du sidenhen bidrage til videnregisteret iblandt
nyhedsgruppens 3-4 stk. GSXR 250-ejere!

--
Armand
(tunings-skeptiker af rang)





Steen S. Schmidt (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 18-06-01 18:58

> Hvordan gør jeg den hurtigere
> Det skal kunne holde
>
> Uden at købe en anden!!!!

Suk!! Ja du må undskylde, men det er alt hvad jeg har overskud til lige nu.

Mvh
Steen



CoolCard.dk (18-06-2001)
Kommentar
Fra : CoolCard.dk


Dato : 18-06-01 21:20

det sku ikke meget hjælp der er at hente.

Hvad med nogle seriøse svar ?!


"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
news:WpqX6.2628$hi6.424092@news000.worldonline.dk...
> > Hvordan gør jeg den hurtigere
> > Det skal kunne holde
> >
> > Uden at købe en anden!!!!
>
> Suk!! Ja du må undskylde, men det er alt hvad jeg har overskud til lige
nu.
>
> Mvh
> Steen
>
>



Thomas Fries (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Fries


Dato : 18-06-01 21:47

Pointen i det hele er at du kan bruge en masse penge på stumper og tuning,
som selvfølgelig nedsætter levetiden, uden at du får nogen væsentlig
effektforøgelse. For eksempel vil 5 hk. mere næppe kunne mærkes særligt
meget, selvom det procentvis er en del ekstra effekt. Motoren er simpelthen
for lille til den slags. Men det er jo selvfølgelig altid sjovt at "lege",
men dyrt.

Mvh Thomas Fries
"CoolCard.dk" <cb@coolcard.dk> skrev i en meddelelse
news:9glo0u$h0l$3@news.inet.tele.dk...
> det sku ikke meget hjælp der er at hente.
>
> Hvad med nogle seriøse svar ?!
>
>
> "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
> news:WpqX6.2628$hi6.424092@news000.worldonline.dk...
> > > Hvordan gør jeg den hurtigere
> > > Det skal kunne holde
> > >
> > > Uden at købe en anden!!!!
> >
> > Suk!! Ja du må undskylde, men det er alt hvad jeg har overskud til lige
> nu.
> >
> > Mvh
> > Steen
> >
> >
>
>



Bent Madsen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Bent Madsen


Dato : 20-06-01 16:49

hhmmm...

jeg syntes nu det er en dejlig cykel..
jeg har sådan set kun tre problemer med den.. (og det er jo lidt luxus
endda)..

1. den er for lille (fysisk)
- jeg er 187cm. høj og kraftig... dvs. at den ikke er ret behagelig at
køre længere ture på den.

2. den skal op i meget voldsomme omdrejninger hele tiden
- jo ok.. måske ikke hele tiden, men det er jo DER den er sjov at køre
med...
- og jeg er ikke så glad for at blive ved med at presse den sådan som jeg
gør
- det kan sgu ikke være godt for motoren at blive presset op over de 12K
omdr. hele tiden

3. pga. omdr. = varmeudvikling
- min bliver meget varm - hurtigt, og når den bliver varm så er den ikke
særlig rar at køre på..
- dvs. at forbrændingen er lidt skummel.... men virker da perfekt når man
bare tager en stille og rolig (kedelig) tur rundt omkring... i landet


jeg er glad for at jeg købte den... har fået megen erfaring ud fra de 2½ år
jeg nu snart har haft den.. (sælger den snart)..
og jeg kan med god overbevisning gå ud og købe noget mere brutalt med 3x så
mange heste uden nogle 2. tænketid...
jeg kan sagtens styre de større cykler.. hvilket jeg jo nok ville ha haft
sværrere ved at gøre hvis jeg bare gik DIREKTE op til en 100 hyppers model..
- min mening..! :)

betragt den som en begyndercykel.. (og vidstnok også den stærkeste
begyndercykel man kan få)..
..og tag den erfaring du får ud fra den.. og tag den med over på en størrere
cykel.. .når det nu engang sker..

jeg har da ihvertfald haft RIGELIGT med forskrækkelser på min minigixxer..
indtil videre.. (puha)... men dog aldrig sket noget..
kun været tæt på... *brrrrr* (bare tanken).


- Stefan



Jon Larsen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 20-06-01 22:46


> gør
> - det kan sgu ikke være godt for motoren at blive presset op over de
12K
> omdr. hele tiden
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Naahhh.. Den er jo bygget til det samme....

De laver jo ikke en motor der tar vildt mange snoninger, og laver den så den
ikke kan holde ?!?!?!
Men for det meste presser jeg den ikke så langt, kun hvis jeg hurtigt skal
frem på landevejen eller væk fra et kryds.... så får den noget at leve af..
( jeg siger altså ikke hermed at jeg køre for stærkt, jeg accelerer bare op
til den tilladte fart hurtigt !!!)


--
MVH.
Jon larsen.
GSX-R 250 pilot (uden M-Max boks) men med bundtræk fra 9000 omdr og
Laser-lyd.




Jes Vestervang (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-06-01 22:34

Bent Madsen wrote:
-///-
> - det kan sgu ikke være godt for motoren at blive presset op over de
> 12K omdr. hele tiden
>
Jo, det er sådan set ikke noget problem. Husk på at den jo har et en ret
minimal slaglængde, så stempelhastigheden er altså ikke højere end på alle
mulige andre mc'er. Det andet holder almindeligvis også meget godt viser
erfaringerne, så jeg synes nu ikke at man skal være bange for at give den
nogle omdrejninger Men man skal jo lige huske på at man ikke lige skal
holde den i underkanten af det røde felt alt for lang tid af gangen. Armand
kom engang med en god tommelfingerregel om at ikke skulle udnytte mere end
70% af rpm-indexet i lang tid af gangen.
Håber det fjerner lidt af din dårlige samvittighed ved at fyre raketten op
i omdrejninger
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Rune Larsen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 20-06-01 17:00


"Bent Madsen" <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9gqgq8$h6m$1@news.inet.tele.dk...

> 2. den skal op i meget voldsomme omdrejninger hele tiden
> - jo ok.. måske ikke hele tiden, men det er jo DER den er sjov at køre
> med...

Det er jo blot et spørgsmål om tilvænning. Mototcyklen kører jo fint nok i
byen, uden at du behøver køre med maks omdrejninger.

> - og jeg er ikke så glad for at blive ved med at presse den sådan som
jeg
> gør
> - det kan sgu ikke være godt for motoren at blive presset op over de
12K
> omdr. hele tiden

Med 33mm slaglængde er den absolut ikke presset. Den er faktisk direkte
bygget til det.

> 3. pga. omdr. = varmeudvikling
> - min bliver meget varm - hurtigt, og når den bliver varm så er den
ikke
> særlig rar at køre på..
> - dvs. at forbrændingen er lidt skummel.... men virker da perfekt når
man
> bare tager en stille og rolig (kedelig) tur rundt omkring... i landet

Det er et spørgsmål om du har fået afstemt dine karburatorer rigtigt. Den
skal da justeres ordentligt ind, ellers er alle motorcykller noget crap at
køre på.

/Rune



Jes Vestervang (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-06-01 22:53

CoolCard.dk wrote:

> Jeg har lige købt en Suzuki GSX-R 250
>
Tilykke, det er en fin lille ræser

> Hvordan gør jeg den hurtigere
> Det skal kunne holde
>
> Uden at købe en anden!!!!
>
Hvis du allerede synes den er kedelig nu, så kan du altså ikke tune den så
meget at den bliver sjov for dig. Dog er der mange af dem der kun har
mellem ½ og 2/3 hk af hvad burde yde, så du kunne jo evt. få den på
rullefelt. Hvis den har de hk den skal have, så kan man købe en klump
elektronik til at fjerne droslingen (fra 54 til 45 hk) for omkring 500,-,
hvis man da kan finde en. Om de virker er sådan lidt hen i det uvisse. Jeg
har selv en...

> Hvor er de RIGTIG gode og billige, når man skal have justeret
> kaburatorerne???
>
Udstødninger? Det er ihvertfald dumt at tro på en forhandlers løfter om at
en udstødning ikke kæver en inddysning. Derudover skal man ikke regne med
flere hk, men ofte er dB heste jo næsten lige så gode

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177611
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409306
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste