Mckøb Muligt fusk ??
Fra : Eg Egemarke

Dato : 18-06-06 21:00

Altså historien er som følger, jeg har fundet en Mc på Mobile til ca ½ pris
(Weird)
Den er i ny stand, og sælger har sendt mig nogle utroligt flotte billeder.
Det drejer sig om en Cbr 1100 XX årgang 2004
Sælger befinder sig i Tyskland og Mc´en står i Birmingham England.
Og jeg har nu modtaget denne mail fra Sælger som siger:

Dear sir,
1800 Euro is the price for the bike + the shipping(for both).
The bike is located in Bristol, United Kingdom and i will ship it from here.
I bought the bike new from Germany and it's still registred in Germany.
Here is how I want to go about delivery and payment for the bike which will
be through a courrier express and will also give you the chance to inspect
the bike before I receive the payment for it. I will explain to you step by
step how this will work:
A. First you have to send me your shipping information (your name and
address).
1. After I receive your shipping info, I will go to a courrier express
Location and leave the bike onto your name and with your shipping address as
the intended receiver.
2.The courrier express will check the bike also the legal papers to see that
everything is OK with it.
B. You will receive a notification from courrier express as a confirmation
that the bike is in their custody and also, that the bike has been tested.
1. After that, you will have to send the payment to courrier express .
2. The courrier express will verify the Transfer, and if everything is in
order, they will deliver the bike to your door step.
3. After you will receive the bike and you will be completely satisfied with
it, you will instruct the courrier express with your decision.
C. If by any reason, you will not be satisfied with the product, you will
return the bike to courrier express with no expense.
If you agree with my idea please provide me your full name and address for
shipping, so I can initiate the transaction through courrier express .
After that they will contact you with transaction details, invoice, payment
instructions and more information about courrier express protection.
Please reply as soon as posible because I have lots of interested customers.
Regards,

Hva mener i er klogt, er det her til at stole på. Jeg er ikke meget for at
deponere nogen penge hos et kurer firma, endnu mindre at lade dem "teste"
maskinen ??
Hva gør en klog her !
Nr 1 at sende en andresse er vel ikke farligt
2 sende penge osv Hmmm

Det lyder lidt for godt når jeg bare kan sende maskinen retur til sælger og
sige "dur ikke" til prinsessen uden at det koster mig en kr.
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-06-06 21:09

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1800 Euro is the price for the bike + the shipping(for both).
> The bike is located in Bristol, United Kingdom and i will ship it from

Hold dig langt væk fra den!

Naturligvis sender han ikke nogen motorcykel, men beholder blot din
betaling.

Husk, at hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det nok heller
ikke sandt.

--
Jørgen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-06-06 21:12

> [...]
pris
> (Weird).................................................

Det er DONT!!!

Det lyser langt væk med den form for transfer - når du har sendt pengene ser
du ikke mere til dem eller cykel.

Allan Bojesen

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 21:12

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Snip en masse

----

Eg hold dig langt væk...

Der har været så mange indlæg om den type annoncer så det undrer mig, at du
ikke har set dem.

--
Dannie

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 18-06-06 21:21

FULD STOP!!!!!
Han siger ikke engang hvilket firma han vil bruge bare "The courrier
express"

Ideen lyder på overfalden god nok, du sætter på forhånd pengene ind ved
courier express firmaet som verificere at de har modtaget MC'en.

Problemet er at de på FORHÅND skal have pengene, og at du ikke kender noget
til "courrier express" firmaet, som sandsynligvis er eget/lavet af manden
selv til dette formål, som er at stjæle folk's penge.

Men bliv da endelig ved at skrive med manden, så han kan bruge en masse tid
på sætte en FAKE hjemmeside op og skrive svar frem og tilbage. Når han så
før eller siden opgiver dig kan du jo vise gruppen korrepondance og evt.
siden.

Jeg gætter på at der er en meget meget lille chance for at manden er reel,
på baggrund hans mail.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 21:24

Hey Eg,

Som andre skriver "Hvis noget er for godt til at være sandt er det, det
sikkert også".

Hvorfor sælge en cykel for en pris hvis man kan få det dobbelte for den?

Men få ham til at tage et billede af ham selv med et skilt foran, så du
kan se hvem han er - om ikke andet bare for at få et grin. Prøv med
teksten "jeg stjæler dine penge" :)

Find en anden cykel, det er det eneste rigtige...

--
Kind Regards,

Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C

Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://NerdLab.dk - Webudvikling

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-06-06 21:31

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
> Men få ham til at tage et billede af ham selv med et skilt foran, så du
> kan se hvem han er - om ikke andet bare for at få et grin. Prøv med
> teksten "jeg stjæler dine penge" :)

Så skal den stakkels mand tage hele turen fra Tyskland til England, hvor
cyklen står - det har han sikkert ikke råd til før cyklen er solgt

Allan Bojesen

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 19-06-06 08:50

Møjn!

Allan Bojesen wrote:
> "Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så skal den stakkels mand tage hele turen fra Tyskland til England, hvor
> cyklen står - det har han sikkert ikke råd til før cyklen er solgt

Så må han gøre det hjemme - blot for at få et sjovt billede ud af det
som jeg er sikker på at Eg vil dele med os andre :)

Jeg forsøgte engang at få sådan en fusker til at sende mig et billede
med teksten "jeg snyder dig" med så dum var han åbenbart heller ikke...

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 21:17

Eg Egemarke skrev i meddelelsen
<4495b0c6$0$15787$14726298@news.sunsite.dk>...
>Altså historien er som følger, jeg har fundet en Mc på Mobile til ca ½ pris
>(Weird)

Løb din vej ! :-|

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-06-06 21:51

On Sun, 18 Jun 2006 21:59:57 +0200, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Sælger befinder sig i Tyskland og Mc´en står i Birmingham England.
>Og jeg har nu modtaget denne mail fra Sælger som siger:

<snip røversnak>

Jeg ville videresende den mail til abuse@hansudbyder (husk at
inkludere fuld header), samt en kort forklaring på problemet. Så kan
de lukke hans konto, og du kan spænde lidt ben for hans røvervirke.

/Jan

Fra : Jens R. Lorentzen

Dato : 18-06-06 22:18

Tjah. Bristol er da et besøg værd, så hvis det virkelig er hvad du vil,
må du nok pumpe cyklen og tage derover. Men som de andre skriver, får du
HELT sikkert en lang næse, men om ikke andet får du en tur ud af det.
Det kan til stadighed undre mig, at der er nogen der gider reagere på
den slags tilbud... Hvad med en Porche 911 fra 2005 til 25t...? Nej vel.
Jens

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 19-06-06 07:12

> [...]
> Sælger befinder sig i Tyskland og Mc´en står i Birmingham England.
> Og jeg har nu modtaget denne mail fra Sælger som siger:

Ahh.. Sårn en har jeg også prøvet!

Jeg henvendte mig til sælger vedr en mc, der lød godt på mobile,
den skulle stå i nordtyskland, så tænkte det ville være nemt at tage
ned og se på den! Skrev til annoncøren vedr oplysninger, og fik
også en smøre om at den stod i england, da han havde arbejdet i
tyskland, men var flyttet tilbage, og han kunne sende den osv..

Mit råd: Er der den mindste smule tvivl, så drop det lige med det samme!

kim..

Fra : Futte & Co.

Dato : 19-06-06 13:33

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> Det drejer sig om en Cbr 1100 XX årgang 2004
> Sælger befinder sig i Tyskland og Mc´en står i Birmingham England.

Holder sig lannngggt lannnggt væk !
Hvis det lyder for godt til at være sandt, jamennnee.. så er det det
sikkert også
Jeg mener jeg har læst den historie tidligere og da var det fusk.

--

Jørgen, Brøndby , http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : JSM

Dato : 19-06-06 14:11

> [...]
og
> sige "dur ikke" til prinsessen uden at det koster mig en kr.

http://www.zug.com/pranks/powerbook/ . Ca. samme scam som det du har fundet
frem.

mvh
Jesper

Fra : Dr. Enduro

Dato : 19-06-06 16:32

Eg Egemarke skrev:
> [...]
>
> Det lyder lidt for godt når jeg bare kan sende maskinen retur til sælger
> og sige "dur ikke" til prinsessen uden at det koster mig en kr.

Arh, giv det en chance, send bare den venlige mand en stor check og håb
på det bedste...NOT

----

Hilsen Jan

Fra : Eg Egemarke

Dato : 19-06-06 21:59

Hmm overvejer kraftigt at offentlige gøre alle fakta, og så ku vi alle se om
han siger det samme
Nå jo og spilde hans tid....
Kunne andre være interesserede i at "lege" med ?!?

Fra : Dr. Enduro

Dato : 19-06-06 22:37

Eg Egemarke skrev:
> Hmm overvejer kraftigt at offentlige gøre alle fakta, og så ku vi alle
> se om han siger det samme
> Nå jo og spilde hans tid....
> Kunne andre være interesserede i at "lege" med ?!?

Det lyder fristende, og det kan sikkert også blive ret skægt, men lad
hellere være, du ved ikke, hvad det er for fucked up mennesker du har
med at gøre, især hvis det er organiseret.

----

Hilsen Jan

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 20-06-06 09:38

> [...]
>
> Det lyder lidt for godt når jeg bare kan sende maskinen retur til
> sælger og sige "dur ikke" til prinsessen uden at det koster mig en kr.

Kunne du ikke starte med at nævne hans email her? Jeg har hørt at man får en
masse dejlige mails fra en masse firmaer efter kort tid. VI kan osse melde
ham til en masse maillister. Det er godt nok umoralsk, især før vi er sikre
på at han er en svindler. Men jeg sætter panten af weekendens flasker på
højkant på at han er.
FOCs

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-06-06 13:08

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> writes:

> [...]
> på at han er en svindler. Men jeg sætter panten af weekendens flasker på

Man får næppe ret meget spam af at ens mailadresse bliver nævnt i
brødteksten af et indlæg. Spammere scanner sjældent andet end de får
ud af et overview i gruppen, det vil se primært To- og From-felterne.

Men lad være med at melde manden til alverdens spamlister uanset om
han er svindler eller ej. Den ene dumhed berettiger ikke den anden.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-06-06 15:20

> Enig. Selvtægt er skidt. Men jeg tvivler lidt på at manden bliver dømt for
> svindel hvis ikke nogen melder ham.

Det har du sikkert ret i.

> Men du siger noget. Man kan jo så bare skrive hans email ind i "from"
> feltet. Kanonide der.

Skrev du ikke lige at selvtægt var skidt?

Dernæst ville du forbryde dig mod RFC 1036, som klart siger at den
adresse der står i From-feltet skal tilhøre den person der poster
indlægget¹. Du vil vel også nødig have at email sendt personligt til
dig havner hos en formodet svindler?

¹) Så kan man altid diskutere om RFC 1036 er tidssvarende, det er den
næppe, men det er en anden debat.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-06-06 09:20

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> writes:

> Der er en der læser på sagen. Hvor mange herinde har en gyldig e-mail
> stående? Der er da altid rettet i dem. Ser du osse det som et brud?

På RFC 1036? Ja, helt klart - særligt når man som dig formentlig
bruger en anden persons (fremtidige) emailadresse i From-feltet.

Ham der købte nomail.dk for et par år siden fik ca. 70 spams om dagen
fra dag 1 fordi andre havde brugt hans domæne tidligere.

Du burde overveje at bruge 'invalid' som toplevel-domæne i din
mail-adresse. Det findes netop til at danne defekte domæne-navne jf.
RFC 2606. Så den fx bliver foc@rosenholms.invalid eller lignende. Så
er der endda også nogle mailprogrammer der selv kan finde ud af
adressen er ugyldig, så man ikke spilder tid med at skrive email til
dig på en ugyldig adresse.

> Jeg håber stadig at du opfatter pengesvindlere som værre end folk der slår
> en strøtanke om at drille en svindler.

Ja, men derfor mener jeg stadig ikke at den ene dumhed berettiger den
anden uanset den relative størrelse på dumhederne.

> Hvad er dit bidrag til at fjerne svindelen?

I denne sammenhæng, intet, ganske ligesom dit. Jeg tror ikke på at en
smule spam til en svindler stopper ham på nogen måde.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-06-06 21:12

On Sun, 18 Jun 2006 21:59:57 +0200, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

Hej Eg.

> [...]
>Sælger befinder sig i Tyskland og Mc´en står i Birmingham England.
>Og jeg har nu modtaget denne mail fra Sælger som siger:

Får denne tekst en klokke til at ringe?
Den er fra 20-11-2005.

Hello,
Thank you for your question.
This bike is in good order. It was never used in a competition either
had a crash. The service was made only at authorized dealers.
The only issue is that I moved to London (with the bike). It is still
registered in Germany and have German number plates. In the case that
you are interested in this bike I would pay the transport to Germany.
Regards,
David.

En englænder der har boet i Tyskland og vil sælge noget på mobile.de
ved at man ikke skal skrive på engelsk.
Han afslørede sig selv.
Første mail kom fra mobile.de, anden mail fra en yahoo adresse.
Jeg sendte efterfølgende hele salaten til mobile.de så de kunne kigge
lidt nærmere på det.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo