Presseklip fra sikkertrafik.dk - Det er "k~
Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-06 13:22

Mindre risiko for motorcyklister

18. februar 2006

I løbet af de sidste ti år er motorcyklisters risiko for at
komme ud for en alvorlig ulykke faldet med to tredjedele. Det er dog stadig
tre gange så farligt at køre på motorcykel som at køre i bil.

Jeg plejer at sige 5-6 gange farligere når jeg bliver fanget i en debat
(Senest da jeg i fredags hentede vores søn hos en lejekammerat)

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Armand

Dato : 18-06-06 22:47

Anders Majland skrev:
> [...]
> komme ud for en alvorlig ulykke faldet med to tredjedele. Det er dog stadig
> tre gange så farligt at køre på motorcykel som at køre i bil.

Jup!
Scenarie #1:
En motorcyklist skrider med støvlen i noget grus og mister balancen så
han/hun og modellen vælter omkuld!
Fysisk skade? Tjaeh, alt fra forstuvet lillefinger til brækket skinneben
kan forekomme og selv ved den forstuvede lillefinger (som skadestuen
kunne konstantere ikke var brækket) er man røget ind i statistikken qua
skadestuens rapportering til Danmarks Statistik!
Scenarie #2:
Øsekaj overvurderer sit 2 uger gamle kørerkort en smule og drøner i
grøften med 40 km/t i en kurve!
Den aldrende Kadett befinder sig på skrotningsgrænsen p.g.a de
omfattende pladeskader men Øsekaj er kun lidt øm i skulderen af at
sikkerhedsselen gjorde sit job som forventet, og griber mobilen for at
få en kammerat til at hente ham så han kan nå på disko og først dagen
efter får lagt en plan for Kadett'ens bjærgning. Altsammen forekommet
uden kontakt med Skadestuen!
Jo det ér farligere at køre motorcykel :-|

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-06-06 07:40

Anders Majland wrote:
> Jeg plejer at sige 5-6 gange farligere når jeg bliver fanget i en
> debat (Senest da jeg i fredags hentede vores søn hos en lejekammerat)

Hvor lejer i dem henne ?

/jim

Fra : Hekto

Dato : 27-06-06 08:59

Jim Andersen wrote on 27-06-2006 :
> Hvor lejer i dem henne ?

- og til hvilket formål, kunne man passende
spørge!!!???

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Anders Majland

Dato : 27-06-06 09:46

Ja det danske sprog kan være en svær en - specielt når man ikke læser
korrektur før efter man trykker send..

> - og til hvilket formål, kunne man passende
> spørge!!!???

Nej det vil være upassende ....

Fra : Dr. Enduro

Dato : 27-06-06 18:05

Anders Majland skrev:
> [...]
>

> Jeg plejer at sige 5-6 gange farligere når jeg bliver fanget i en debat
> (Senest da jeg i fredags hentede vores søn hos en lejekammerat)

Husk dog, at 98% af alle dødsulykker i verden sker, mens man ikke sidder
på motorcykel! Så hvor er det sikrest at være...?

----

Hilsen Jan