Mc mekaniker søges
Fra : CBR 600

Dato : 18-06-06 14:19

Er der nogen der kender nogen en mc mekaniker
til at lave min Honda cbr 600 i fritiden, den har sat sig fast i gearet
der skal nok en adskillelse af motor til, har intet forstand på dette
prisen aftales, jeg bor på midtsjælland

Fra : Michael Kristensen

Dato : 18-06-06 21:36

>Er der nogen der kender nogen en mc mekaniker
>til at lave min Honda cbr 600 i fritiden

Hvorfor skulle en mekaniker bruge sin fritid på at reperare din motorcykel ?

Hvis du betaler for det, har mekanikeren ikke fri, men er netop på arbejde.

Hænger det sammen med, at du regner med, at han skal arbejde sort ?

Regner du selv med, at nogen vil oplyse dig, hvilke mekanikere der på
midtsjælland arbejder sort ?

Hvor smart er det at opfordre til ulovligheder i en offentlig nyhedsgruppe ?

Læs venligt reglerne til denne nyhedsgruppe!

Fra : Morten Holst

Dato : 18-06-06 22:42

Åhh slap da lige af!!! Manden spørger stille og roligt om der er nogen der
vil hjælpe ham med at lave hans cykel.

Kender du ordsproget "tyv tror hver mand stjæler"?
Så vidt jeg kan læse ud af CBR 600´s indlæg opfordre ´han IKKE til sort
arbejde men skriver blot at prisen aftales. Der behøver jo ikke nødvendigvis
at komme kontanter på bordet for at afregne en vennetjeneste...Vel. Jeg får
selv laver cykel privat og der komme sgu ikke kontanter på bordet!

Morten Holst
<<Honda CBR 600F2>>

Fra : Michael Kristensen

Dato : 19-06-06 16:58

> Kender du ordsproget "tyv tror hver mand stjæler"?

Ja, men forstår ikke, hvad det har med dette at gøre. Du må gerne forklare
det ?

> Så vidt jeg kan læse ud af CBR 600´s indlæg opfordre ´han IKKE til sort
> arbejde men skriver blot at prisen aftales.

Han søger en mekaniker, der vil lave hans cykel i mekanikeres fritid. Og vil
betale for det. Hvordan kan det forstås anderledes, end at det er sort
arbejde, han søger ?

> Der behøver jo ikke nødvendigvis
> at komme kontanter på bordet for at afregne en vennetjeneste...
Men syntes du selv, at det er en vennetjeneste, hvis man først skal ud og
finde vennen inden han kan lave en tjeneste for en ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-06-06 18:59

> Han søger en mekaniker, der vil lave hans cykel i mekanikeres fritid. Og
> vil
> betale for det. Hvordan kan det forstås anderledes, end at det er sort
> arbejde, han søger ?

Sikkert fordi han ikke ønsker at betale det "overhead" der er til lokaler
osv. hos en prof. mekaniker.
Det bliver kun til sort arbejde, hvis mekanikeren ikke opgiver indtægten til
skattevæsnet.
At anklage ham for at annoncere efter sort arbejde, er lidt det samme som at
anklage en der sætter en "købes" annonce i avisen for hæleri: Motorcyklen
han køber kan jo være stjålet!

Rittig

Fra : Morten Holst

Dato : 19-06-06 19:55

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, men forstår ikke, hvad det har med dette at gøre. Du må gerne forklare
> det ?

Siden du straks farer frem og beskylder folk for sort arbejde kunne man
måske fristes til atr tro at det var noget du kendte til...?

> Han søger en mekaniker, der vil lave hans cykel i mekanikeres fritid. Og
> vil
> betale for det. Hvordan kan det forstås anderledes, end at det er sort
> arbejde, han søger ?

Med Mekanikker kunne måske også bare menes én med forstand på motorcykler
som vil hjælpe..? Og hvor er det lige der står at der afregnes i kontanter?
Jeg kan komme på flere betalings muligheder for sådan en sag.

> Men syntes du selv, at det er en vennetjeneste, hvis man først skal ud og
> finde vennen inden han kan lave en tjeneste for en ?

Ej nu sagde jeg godt nok vennesteneste... Men selv om man ikke er venner kan
man vel godt hjælpe hinanden... Synes det ligger lidt i vores ånd
(mc´lister) at hjælpe hinanden... Men det kan da godt være at jeg tager
fejl...?

Fra : Michael Kristensen

Dato : 19-06-06 20:07

> Med Mekanikker kunne måske også bare menes én med forstand på motorcykler
> som vil hjælpe..?

Man kan altid prøve at bortforklare ting. Spørgsmålet er hvor troværdigt det
er.

> Og hvor er det lige der står at der afregnes i kontanter?
> Jeg kan komme på flere betalings muligheder for sådan en sag.

Bare fordi du betaler i form af naturalier, slipper man ikke for at skulle
opgive værdien deraf til skat!

mvh
Michael

Fra : Morten Holst

Dato : 19-06-06 22:15

> [...]
> er.

> Bare fordi du betaler i form af naturalier, slipper man ikke for at skulle

Okay Michael nu bliver den her diskussion en anelse for barnlig til mig!

Morten Holst
<<Honda CBR 600F2>>

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-06 20:15

> Okay Michael nu bliver den her diskussion en anelse for barnlig til mig!

Sådan kan man jo også afslutte en diskusion.

-Michael

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-06-06 05:56

> [...]
>
> Hvor smart er det at opfordre til ulovligheder i en offentlig nyhedsgruppe ?
>
> Læs venligt reglerne til denne nyhedsgruppe!

slap nu lige af, dette er faktisk en nyhedsgruppe, hvor folk hjælper
hinanden utroligt meget.

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Michael Kristensen

Dato : 19-06-06 16:59

> slap nu lige af, dette er faktisk en nyhedsgruppe, hvor folk hjælper
> hinanden utroligt meget.

Yeps. Men også en nyhedsgruppe med en fundats, der siger, at man ikke må
opfordre til ulovligheder.

Fra : Preben

Dato : 19-06-06 17:56

Michael Kristensen wrote:

> Yeps. Men også en nyhedsgruppe med en fundats, der siger, at man ikke må
> opfordre til ulovligheder.

Strammer din hjelm ikke nogle gange???

Jeg mener at glorien må da være i vejen

Der er da ingen der har opfordret til ulovligheder!!!

Fra : Michael Kristensen

Dato : 19-06-06 18:09

> Strammer din hjelm ikke nogle gange???
>
> Jeg mener at glorien må da være i vejen
>
> Der er da ingen der har opfordret til ulovligheder!!!

Det er muligt, at min hjelm strammer pga min glorie, men mon du ikke skulle
til øjenlæge for "blåøjethed", hvis du ikke kan se opfordringen til
ulovligheder her.

Hvis en mekaniker arbejder i sin fritid og får penge for det, er det per
definition sort arbejde. Ellers hedder det "arbejdstid" og ikke "fritid"

-Michael

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 19-06-06 18:18

ULovligheder og sort arbejde.. mange meninger om den sag, men syns sku
personligt skatten er ret så høj i vores lille land, og hvem kan lige sige
sig fri for nogensinde at have hjulpet en med noget, eller sige sig fri for
at have kopieret en cd eller lign pirateri???
Bare min mening om debatten, og undskyld jeg blandede mig, kom bare med
diverse møgfald, galde og sure opstød...DE besvares ikke, min penge pung er
sku ikk stor nok til at leve godt i DK.
Johan

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-06-06 19:05

> [...]

Næh.

> [...]
> Hvis en mekaniker arbejder i sin fritid og får penge for det, er det per
> definition sort arbejde. Ellers hedder det "arbejdstid" og ikke "fritid"

Jeg er systemudvikler. 8 timer om dagen laver jeg IT systemer.
I årevis har jeg undervist i min fritid på den lokale handelsskole i
programmering. Naturligvis opgav skolen min løn til Skat. Det var altså ikke
sort arbejde, det blev beskattet ligesom min "dagindtægt". Ordet "fritid er
noget man ofte bruger til at differentiere mellem ens fuldtidsjob og ens
bijobs. Selvfølgelig kan du argumentere for at det så ikke er i min fritid
jeg underviser, men du kan ikke vide hvordan CBR600 mente brugen af ordet,
og at påstå at han opfordrer til ulovligheder læner sig op ad
injurielovgivningen.

Rittig

Fra : Michael Kristensen

Dato : 19-06-06 19:57

> Ordet "fritid er noget man ofte bruger til at differentiere mellem ens
fuldtidsjob og ens
> bijobs.

"Fritid er en tidsperiode i løbet af en dag, hvor en person ikke er på
arbejde, på uddannelse, eller lign. Sakset fra leksikon.

> [...]
> jeg underviser, men du kan ikke vide hvordan CBR600 mente brugen af ordet,
> og at påstå at han opfordrer til ulovligheder læner sig op ad

Så jeg kan sætte en annonce op med "stjålne motorcykler sælges". Hvis nogen
melder det, siger jeg bare, at jeg med ordret "stjålne" bare mente, at de
var "billige", og lægger injuriesag mod dem ?

Har du noget præcedens fra §267, der kan underbygge din påstand ?

mvh
Michael

Fra : Morten Holst

Dato : 19-06-06 22:20

> [...]
> melder det, siger jeg bare, at jeg med ordret "stjålne" bare mente, at de
> var "billige", og lægger injuriesag mod dem ?

Nu er forskellen jo at du nævner ordet "stjålne" i din annonce men CBR600
Har ikke nævnt ordet "sort arbejde" i hans!

Fra : Michael Kristensen

Dato : 19-06-06 22:31

> Nu er forskellen jo at du nævner ordet "stjålne" i din annonce men CBR600
> Har ikke nævnt ordet "sort arbejde" i hans!

Normalt siger man, at overdrivelse fremmer forståelsen. Men her er det vist
forståelsen der fremmer overdrivelsen.

-Michael

Fra : vmx

Dato : 20-06-06 09:59

CBR600

> Normalt siger man, at overdrivelse fremmer forståelsen. Men her er det
vist
> forståelsen der fremmer overdrivelsen.
>
> -Michael

At du gider...

Har du forresten set vejret "udenfor" ?

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194

Fra : bem

Dato : 20-06-06 08:32

> [...]

> melder det, siger jeg bare, at jeg med ordret "stjålne" bare mente, at de
> var "billige", og lægger injuriesag mod dem ?

Problemet med dit eksempel er, at det IKKE er ulovligt at *få udført* sort
arbejde. Desuden er der det andet problem med dine indlæg, som andre
allerede har påpeget, nemlig at der ikke er nogen der overhovedet har talt
om sort arbejde. Hvis jeg får en mekaniker til at komme hjem til min døde
motorcykel og reparere den i min garage, og efterfølgende betaler ham 5000
kr for det, så er der ikke tale om, at nogen har gjort noget som helst
ulovligt.

/Bo

Fra : Preben Otto Jensen

Dato : 19-06-06 20:24

Michael Kristensen wrote:

> [...]

> Hvis en mekaniker arbejder i sin fritid og får penge for det, er det per
> definition sort arbejde. Ellers hedder det "arbejdstid" og ikke "fritid"

Mener du virkelig, at hvis en flink mekaniker der bor i nærheden og har
lyst til at hjælpe en mcist i nød, kommer og hjælper ham igang,og bl.a
forklarer
hvordan han skal takle operationen og evt. hjælper lidt senere hvis han
skulle løbe ind i problemer, Han får evt en god middag og 3 flasker god
vin med hjem, +evt. et godt venskab mm
Så spørger jeg dig syntes du virkelig der er så forkastelig som du gir
udtryk for???
Ikke noget udenomsnak om paragraf 245 og 678 og evt 543
Men din moralske holdning!
Mange hilsner og god tur alle sammen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 19-06-06 20:58

> [...]
> vin med hjem, +evt. et godt venskab mm
> Så spørger jeg dig syntes du virkelig der er så forkastelig som du gir

Ikke hvis det er så banal en hjælpende hånde, som du opridser her. Men der
var tale om afmontering af hele motoren og reperation af gearkassen. Lyder
snarere som en +5000 kr reperation. Kender du nogle flinke mekanikere, der
vil gøre det for et par flasker rødvin?

>Ikke noget udenomsnak om paragraf 245 og 678 og evt 543

Det blev bragt på banen af Claus, da han mente, at det brød
injurielovgivningen (også kendt som §267). Da jeg ikke kunne se, hvordan jeg
brød det, er jeg ligesom nød til at bede om at få det uddybet, ikk?

>Men din moralske holdning!

Så fordi jeg går ind for, at man betaler skat, er min moralske holdning
dårlig ?

mvh
Michael

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-06-06 16:36

> [...]
> jeg
> brød det, er jeg ligesom nød til at bede om at få det uddybet, ikk?

Nu vrøvler du.
Jeg skrev ikke at det brød injurielovgivningen, men det læste du.
CBR600 skrev ikke at han søgte sort arbejde, men det læste du.

Du skal læse det der står. Hvis du fortsætter med at digte, bliver
diskussionen uintelligent. Nej, man bør ikke annoncere stjålne varer til
salg, og man kan ikke sagsøge sig ud af evt. følgende problemer, og det er
der ingen der har skrevet, det digtede du selv.

> Så fordi jeg går ind for, at man betaler skat, er min moralske holdning
> dårlig ?

Nu snakker du igen udenom. Svar nu manden, vær ærlig. Det er fjollet at
angribe ham for at anklage dig, han anklager jo ikke, han SPØRGER!

Rittig

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-06 19:53

Du skrev selv:

> [...]
injurielovgivningen....

> Du skal læse det der står. Hvis du fortsætter med at digte, bliver

Den vil jeg så smide tilbage til dig jævnfør ovenstående.

-Michael

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-06-06 20:51

> [...]
> injurielovgivningen....

> Den vil jeg så smide tilbage til dig jævnfør ovenstående.

Nu skal jeg så skære det ud i pap for dig, selvom jeg synes det er pinligt.

At "læne sig op ad" betyder ikke at "bryde", men at komme tæt på, eller i
nærheden af.
CBR600 søgte en mc mekaniker (han specificerer ikke om det er en
professionel eller en hobby mekaniker) til at lave sin motor "i fritiden".
Om han bruger frasen "i fritiden" som jeg gjorde om min handelsskole
undervisning kan man ikke afgøre, og man kan slet ikke se om han mener
betalingen skal opgives til skattevæsenet - hvilket dybest set heller ikke
er noget HAN skal gøre, det skal mekanikeren.

Nu forlader jeg også tråden. Min pointe er klar, er jeg sikker på, der er
derfor ingen grund til at tærske mere langhalm på det.
Og nej, jeg mener ikke bogstaveligt tærske, og slet ikke på langhalm, og
hvis jeg gjorde, så ville det være langhalm jeg ærligt og redeligt havde
købt, for penge der var betalt skat af...

Rittig

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-06 21:59

> Nu skal jeg så skære det ud i pap for dig, selvom jeg synes det er
pinligt.

Det eneste der er pinlig her, er hvordan du bliver ved med at komme med med
nye forklaringer og fortolkninger på ord og begreber, som hvis man slår op i
en ordbog, er tydelige

> At "læne sig op ad" betyder ikke at "bryde", men at komme tæt på, eller i
> nærheden af.

ak ak. Endnu en gang: "jeg mente slet ikke det jeg skrev, og du er dum, hvis
du ikke kan se det"

> CBR600 søgte en mc mekaniker (han specificerer ikke om det er en
> professionel eller en hobby mekaniker) til at lave sin motor "i fritiden".

Hvis man er hobby mekaniker, er det jo per definition noget man gør i sin
fritid.

> Om han bruger frasen "i fritiden" som jeg gjorde om min handelsskole
> undervisning kan man ikke afgøre,

Igen en gang "Jeg plejer at bruge dette ord i denne her betydning, og du
forstår bare ingenting"

> [...]
> hvis jeg gjorde, så ville det være langhalm jeg ærligt og redeligt havde
> købt, for penge der var betalt skat af...

Hvis man ikke kan komme med argumenter, der holder vand, kan man altid prøve
at gøre nar af den anden.

-Michael

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-06-06 21:31

On Tue, 20 Jun 2006 22:59:22 +0200, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

Hej Michael.

>Hvis man er hobby mekaniker, er det jo per definition noget man gør i sin
>fritid.

Jeg bryder mig ikke meget om den form for diskussion - Og slet ikke
den drejning den har taget.

Jeg er lige som Claus belastet af at arbejde i IT og
kommunikationsverdenen.
Om end i den lidt mere "hårde" ende.
Det betyder, at jeg kan fuske lidt elektronik og computere, og hjælper
gerne venner og bekendte der er på spanden.
Helt vederlagsfrit - Netop for ikke at blive beskyldt for det du
antyder idet det ligger i forlængelse af mit erhverv.
Når jeg så reparerer krumtap i nabo's MC kunne jeg uden videre vrøvl
tage mig betalt for det idet det dels ikke er mit erhverv, og dels
sker meget sjældent.
At jeg så gør det for sjov er nok fordi jeg er for dum til at kunne
opkræve betaling.
Og det var vel sådan en klovn som mig CBR600 søgte - ikk'
Og jeg er da ikke den eneste der hjælper sine medmennesker vel ?
Og nej, jeg vil ikke rode i CBR600.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-06 11:51

> [...]
> Helt vederlagsfrit - Netop for ikke at blive beskyldt for det du
> antyder idet det ligger i forlængelse af mit erhverv.

Problemet her at skat har lov til at gå i små sko - en sådan ydelse er reelt
skattepligtig.
Du skal indkomstbeskattes som om du have en indtægt ved det eller ham du
hjælper skal beskattes af gaven.

Men i praksis er der jo ikke nogen der opgiver den slags vennetjenester til
skattevæsenet ....

/A

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-06-06 11:23

Anders Majland skrev:

> Men i praksis er der jo ikke nogen der opgiver den slags vennetjenester til
> skattevæsenet ....

Nej, men der er nogen der kan få ondt i røven. Har set flere eksempler
på folk der er blevet anmeldt. Har da også selv fået flere opringninger
fra flok som har hørt at jeg laver noget i fritiden og måske vil lave
noget for dem. Hvor de har hørt det fra ville de ikke oplyse. Og jeg har
aldrig lavet noget i min fritid for nogen.

Til gengæld har jeg en bekendt der som arbejdsløs rørsmed lavede den
slags for både politibetjente og regionschefen for arbejdsformidlingen.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : MKS - 74

Dato : 24-06-06 12:11

On Sat, 24 Jun 2006 12:23:09 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Og jeg har
>aldrig lavet noget i min fritid for nogen.

Virkelig? Det var da trist... .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-06-06 06:35

Claus Rittig wrote:
> [...]
> hvis jeg gjorde, så ville det være langhalm jeg ærligt og redeligt havde
> købt, for penge der var betalt skat af...

*LOL* Good one

--
vh
Torben

Fra : Michael Kristensen

Dato : 19-06-06 21:00

>Er der nogen der kender nogen en mc mekaniker
>til at lave min Honda cbr 600 i fritiden.

Syntes du det lyder som om, at der bliver spurgt om en hjælpende hånd ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-06-06 16:31

> Syntes du det lyder som om, at der bliver spurgt om en hjælpende hånd ?

Nej, men hvor står der at betalingen ikke skal opgives til skattevæsnet?

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 17:38

Claus Rittig skrev i meddelelsen
<449814ed$0$15795$14726298@news.sunsite.dk>...
>"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Nej, men hvor står der at betalingen ikke skal opgives til skattevæsnet?
>
>Rittig

Vi kan da lige give Michael noget at tænke over

Wilfred Dolfsma redegjorde i et foredrag i Holland om at et FN
udviklingsproject, UNDP*, havde vist at halvdelen af alt der produceres er
"gaver", det være sig tjenester af alle arter, og som sådan egentlig sort
arbejde.

Tor Nørretranders citat:

"Vi lever i en markedsøkonomi, men den redegør kun for halvdelen af det vi
forbruger. Markedsøkonomien er med andre ord stærkt opreklameret." side 205
Det generøse menneske.

Så intet under at der ikke gøres nogen større indsats for at fjerne den
"alternative" økonomi, verdenssamfundet ville jo bryde sammen

*Human Development Report 1995 Gender and human development
http://hdr.undp.org/reports/global/1995/en/default.cfm

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-06 20:02

> Vi kan da lige give Michael noget at tænke over
>
> <en masse om forskellige økonomiske modeller>

Kender godt til de økonomiske modeller og ideer, men kan ikke se, hvad det
har med denne diskusion at gøre. Vi lever i demokratisk samfund, hvor man
skal følge de love, som et flertal i folketinget har bestemt. Mener man, at
disse love er forkerte, må man ændre dem af demokratisk vej. Ikke ved blot
at sige, at de er uretfærdige og så bryde dem.

-Michael

Fra : bem

Dato : 20-06-06 20:37

> Kender godt til de økonomiske modeller og ideer, men kan ikke se, hvad det
> har med denne diskusion at gøre. Vi lever i demokratisk samfund, hvor man
> skal følge de love, som et flertal i folketinget har bestemt.

Hvad er det for en lov, du mener skulle være overtrådt her?? Mener du at det
er ulovligt at få en mekaniker hjem i garagen for mod betaling at reparere
en mc i det, der ellers ville være hans fritid? Hvis du tror det, så tager
du fejl.....

/Bo

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-06 22:02

> Hvad er det for en lov, du mener skulle være overtrådt her??

Skatte-lovgivningen, men konkret lov om indkomstbeskatning.

> Mener du at det
> er ulovligt at få en mekaniker hjem i garagen for mod betaling at reparere
> en mc i det, der ellers ville være hans fritid?

Som jeg har skrevet (adskillige gange): Fritid er den del af døgnet, man
ikke er på arbejde. Hvis man ikke arbejder, kan man ikke få løn.

Hvorfor bliver de samme spørgsmål ved med at blive stillet?

-Michael

Fra : bem

Dato : 20-06-06 22:19

> Skatte-lovgivningen, men konkret lov om indkomstbeskatning.

Mener du at spørgeren begår noget ulovligt ved at betale for en mekaniker i
sin garage? Ja eller nej.

> Hvorfor bliver de samme spørgsmål ved med at blive stillet?

Fordi du ikke kan forklare, hvorfor du mener det skulle ulovligt at betale
en mekaniker for at komme hjem til sig og lave en mc. Det er IKKE ulovligt.
Det er ikke engang ulovligt at få udført sort arbejde, al den stund at køber
umuligt kan vide eller stå til ansvar for, om mekanikeren betaler
indkomstskat eller ej. Så simpelt er det.

/Bo

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-06 22:27

Selvfølgelig er det ikke det. Men det var jo ikke det du skrev:

"Mener du at det er ulovligt at få en mekaniker hjem i garagen for mod
betaling at reparere
en mc i det, der ellers ville være hans fritid?"

Bemærk at du skriver "fritid" sidst i sætningen.

> Fordi du ikke kan forklare, hvorfor du mener det skulle ulovligt at betale
> en mekaniker for at komme hjem til sig og lave en mc.

Igen: forskellen på arbejde/fritid. Prøv at hive ordbogen med
ordforklaringer ned fra hylden og slå "fritid" op.

Fra : bem

Dato : 20-06-06 22:38

> Bemærk at du skriver "fritid" sidst i sætningen.

Det er jo flintrende ligegyldigt om det er i fritiden eller ej (i ørrigt
skrev jeg fakktisk "det der ELLERS VILLE HAVE VÆRET hans fritid). Men prøv
nu at forholde dig til, at det IKKE er ulovligt at få udført arbejde, uanset
om man ved at det er sort.

/Bo

Fra : bem

Dato : 20-06-06 22:24

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skatte-lovgivningen, men konkret lov om indkomstbeskatning.

Hvis mit ord ikke er nok, så er her et par citater fra bl.a. Gallup:

"I dag er det ikke ulovligt at få udført sort arbejde, men dele af
regeringen
overvejer om det i fremtiden skal gøres ulovligt at købe sort arbejde. Hvis
dette bliver indført medfører det, at en person, som køber sort arbejde,
udfører noget kriminelt, som vedkommende kan blive straffet for. Er det
efter Deres opfattelse en god ide eller en dårlig ide at gøre det ulovligt
at
modtage sort arbejde?"

Eller "Skat", som her forklarer, at det er ulovligt at lave sort arbejde,
men sjovt nok ikke nævner med et ord, at det skulle være ulovligt at få det
udført - man advarer bare mod det af andre årsager:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=362169&vID=201008&i=22

/Bo

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-06 22:34

Rent juridisk er der forskel på at få udført sort arbejde og opfordre til
det. Sidstnævnte er strafbart.

Fra : bem

Dato : 20-06-06 22:44

> Rent juridisk er der forskel på at få udført sort arbejde og opfordre til
> det Sidstnævnte er strafbart.

Rent juridisk er det svært, grænsende til det umulige, at få udført sort
arbejde uden på et eller andet tidspunkt at tilskynde til det. Bestemmelsen
i Strfl. §23 om medvirken omfatter alle, der ved råd eller dåd har
medvirket. Så hvis din teori skulle holde, så ville det være strafbart at få
udført sort arbejde. Det er det ikke.

/Bo

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 20:40

Michael Kristensen skrev i meddelelsen
<4498461c$0$15786$14726298@news.sunsite.dk>...

>Kender godt til de økonomiske modeller og ideer

Det er _ikke_ modeller eller ideer, det er virkeligheden. CBR600 bad om
hjælp, og det skal han såmænd også nok få. Hele samfundet bygger på at vi
hjælper hinanden. Den dag det bliver kriminaliseret, og lagt i centrale
rammer så dør vores samfund.

Derfor kan det jo sagtens hænde at hjælperen opgiver en evt. betaling til
samfundet, det ved Du intet om, og det ved CBR600 heller ikke, og han
behøver heller ikke interessere sig for det, det er alene op til hjælperens
samvittighed at afgøre.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-06 22:06

> Det er _ikke_ modeller eller ideer, det er virkeligheden.

Naturvidenskab kan aldrig ophøjes til ultimative sandhed. Man har blot en
model af verdenen indtil man laver en bedre.

> CBR600 bad om
> hjælp, og det skal han såmænd også nok få. Hele samfundet bygger på at vi
> hjælper hinanden. Den dag det bliver kriminaliseret, og lagt i centrale
> rammer så dør vores samfund.

Og denne erkendelse giver dig ret til at bryde de love, der er vedtaget af
den lovgivende forsamling ?

-Michael

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 06:19

Michael Kristensen skrev i meddelelsen
<44986328$0$15782$14726298@news.sunsite.dk>...

>Naturvidenskab kan aldrig ophøjes til ultimative sandhed. Man har blot en
>model af verdenen indtil man laver en bedre.

Siden hvornår er statistik ophøjet til naturvidenskab ?

>Og denne erkendelse giver dig ret til at bryde de love, der er vedtaget af
>den lovgivende forsamling ?

Jeg har ikke brudt nogen lov, CBR600 har ikke brudt nogen lov, bem forklarer
dig hvorfor, så vidt jeg husker er bem ret godt inde i de sager. Jeg taler
om de muligheder, der er inden for lovens rammer. At Du føler at en lov er
brudt kan ikke bruges til noget.

EOD

Fra : Michael Kristensen

Dato : 21-06-06 18:34

> Siden hvornår er statistik ophøjet til naturvidenskab ?

Tja, statistik hører under det naturvidenskabelige fakultet på
universiteterne. Det er en del af faget fysik (som jeg går ud fra er
naturvidenskab). Prøv at skrive en artikel til nature eller science uden at
bruge statistik. Jeg kan ikke gøre det.

> EOD

Sådan kan man jo også slutte en diskussion, hvis man ikke har flere
argumenter.

-Michael

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-06-06 23:20

> Sådan kan man jo også slutte en diskussion, hvis man ikke har flere
> argumenter.

LOL!

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-06-06 21:37

On Thu, 22 Jun 2006 00:19:59 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Rittig.

>LOL!

Efter devisen "Don't feed the trolls" tror jeg også at jeg trækker
følehornene til mig.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-06 19:55

> Nej, men hvor står der at betalingen ikke skal opgives til skattevæsnet?

Nu går det her i ring, når du igen stiller det samme spørgsmål. Prøv at læs
de andre indlæg, jeg har skrevet. Så finder du nok svaret.

Fra : CBR 600

Dato : 19-06-06 18:15

Ja jeg kan se at jeg fik sat gang i det hele,,,, jeg aner som sagt
intet om motorcykler
og derfor spørger jeg om der er en der evt. kunne hjælpe....
undskyld hvis jeg har trådt nogen over tæerne

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 19-06-06 18:35

Hvis bare du er lidt fingernem, kan du godt skille din cykel af selv, tror
ikk du skal have motoren ud, for at lave gearkasse??, men skaf dig en haynes
bog, de er til stor stor hjælp til os perlestens mekanikere, ;)
MVH
Johan

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-06-06 19:09

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> intet om motorcykler
> og derfor spørger jeg om der er en der evt. kunne hjælpe....
> undskyld hvis jeg har trådt nogen over tæerne

Jeg kender ikke lige en CBR600 særligt indgående, men jeg tror nu motoren
skal ud og hele baduljen skilles ad for at lave gearkasse. Det er jo ikke en
Harley, hvor man bare piller et sidedæksel af, og så kan stikke hele
krydderen ind i gearkassen.

Med mindre du finder en fritidsmekaniker som gider lave det billigt, så tror
jeg det er værd at overveje en anden motor. Ved en forhandler vil
operationen lynhurtigt runde 10K og sikkert også 20K.

Tjek iøvrigt lige op på lidt citatteknik, ellers bliver indlæggene let lidt
rodede.

Rittig

Fra : Molnit

Dato : 20-06-06 13:20

Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev:
> Hvis bare du er lidt fingernem, kan du godt skille din cykel af selv, tror
> ikk du skal have motoren ud, for at lave gearkasse??, men skaf dig en haynes
> bog, de er til stor stor hjælp til os perlestens mekanikere, ;)

   Motoren skal ud, især som første gangs grøn skruer, så tvivler jeg på
der er nogen fusk der virker der, men det er set med en madras på siden,
og så abejde sig op fra bunden af mens den sider i, men det trick er
forbeholdt Superskru Polakker, med ægte fusker evner. Og husk at tøm den
for olie osv. hvis du kaster dig ind i det :)

   det er en række 4, så den er samlet som en sandvish, og betragter man
gear aksler + krumtap som fyldet, så skal det der svare til nederste
brød af :)

   Som rittig siger, så er det nemmeste nok at finde en anden motor. Men
på den anden side, er motoren ude, så at skifte gearkasse dele = du ved
hvad der er i, frem for at finde en anden motor som måske er på kanten
til at få samme problem igen :( en god ide, men skal du ha en til at
gøre det, så er det med en anden motor det billigste, da det er
hurtigere at lave.

--
VH
Lars Molnit

Fra : CBR 600

Dato : 24-06-06 11:24

Hej jeg har taget den beslutning at et værksted skal lave den, det er
ikke nemt at få nogen til at hjælpe.... de skiller først ind til
koblingen for at se der og hvis de intet finder der bliver motoren
pillet af og adskilt... så vil de fejl finde på den og skifte det der
skal skiftes... for motoren kører rigtig fint den har gået 60.000 km
tak for de mange svar selv om en del af dem kørte af sporet-
Mvh
CBR 600

Fra : MKS - 74

Dato : 24-06-06 12:22

On 24 Jun 2006 03:24:07 -0700, "CBR 600" <vipo@os.dk> wrote:

>Hej jeg har taget den beslutning at et værksted skal lave den

Fint nok!

>, det er ikke nemt at få nogen til at hjælpe

Nej, men der er også lidt forskellige ting at overveje - At reppe den
er ikke svært, men der er et stort arbejde i det og mange timer
involveret fordi meget skal adskilles og samles igen. At smide en
anden motor i er simpelthen_så_ meget nemmere og mindre tidskrævende(=
billigere) at det dårligt kan overvurderes, men det kræver en anden
motor. Det er som sagt heller ikke særligt vanskeligt at finde og
_kan_ gøres billigt f.eks på eBay, men der er jo en form for
risikovillighed og vurdering involveret og den får du nok ingen anden
til at tage/foretage for dig. Så kan man blive nød til at gøre som du
nu har indset, betale sig fra at man ikke selv har mulighederne for
den billige løsning.

Fra : Molnit

Dato : 24-06-06 14:05

CBR 600 skrev:
> Hej jeg har taget den beslutning at et værksted skal lave den, det er
> ikke nemt at få nogen til at hjælpe

   Os der har prøvet den slags ved hvad arbejde der ligger det, og derved
er det ikke noget der lige går ind under venne tjeneste eller noget. Det
har vi i dag alt for lidt fritid til at bruge tiden på.

   En anden ting er at det er et job, som nemt kan ende med i andre følge
fejl. osv. og hvem skal så betale dem ?

   At bruge et værksted, og vælge at lave gearkassen i stedet for at
skaffe en billig tysker med f.eks. 10-15.000km på klokken, er så tegn på
for mange penge :) eller for lidt vilje til at spare maaange penge :)

   Nå ja, "de skiller først ind til
koblingen for at se der og hvis de intet finder der bliver motoren
pillet af og adskilt" Hvad tror de at de kan se i gearkassen fra
koblingen siden af ??? mener ik der er hul i væggen mellem kobling og
gearkassen.

Fra : CBR 600

Dato : 25-06-06 22:11

om jeg for mange penge nej,,, men motoren går godt
tak for alle jeres svar...
kan i alle ha´en dejlig sommer..