GS-500 info (sites, klubber m.m.)
Fra : Henrik Mahler

Dato : 17-06-06 17:52

Hej Gruppe

Jeg spekulerer på at suplere, evt
helt erstatte MZ´en med en GS-500

Jeg ville gerne høre om:

1. Stærke og svage sider for GS 500

2. Hvad man skal checke ved brugtkøb

3. Årtal for evt store model-ændringer

4. Egnethed som "gør det selv" (alá MZ)

5. om håndbøger og evt specialværktøj fås uden bøvl

6. om stumper fås billigt og nemt evt www-adresser

7. eventuelle klubber ell lign

8. enhver form for tilgængelig www-info

Tak for enhver hjælp

MVH

Henrik

Fra : Svend Koustrup

Dato : 20-06-06 12:47

Henrik Mahler wrote:
> Jeg ville gerne høre om:

Jeg købte en GS500E fra 99 (44000 km) i februar, og har kørt på den
siden april. Dejlig dejlig maskine til en nybegynder.
Den er dog begyndt at lade være med at trække, specielt efter
tankning og standsning med motoren slukket. Det virker lidt som om at
den kun trækker med den ene cylinder, dog kører den helt rent. Den
trækker som en 150cc, og lyden af indsugningen er meget høj når man
gir gas. (Det er den sikkert også normalt, der hører man det nok bare
ikke pga. motoren).
Jeg skal til service nu her en af dagene, og regner da med at få det
fikset. Er der nogen der kan give et bud på, hvad det er? Farmand og
jeg har kigget i tanken, helt fin og ren, vi har haft benzinhanen af,
tilsyneladende heller ingen problemer her. Det virker lidt til at være
noget elektronisk, når det nu kan ske fra den ene dag til den anden.

Jeg kan ikke svare på så meget, men ville egentligt bare sige, at jeg
er med på en lytter...

Et par links der er meget gode at kigge på:
http://www.gstwin.com/
http://pantablo500.tripod.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_GS500E
http://www.totalmotorcycle.com/buyersguide/Suzuki-GS500E-GS550F.htm
Der var også en god FAQ på http://gstwin.variders.com/ men den er
forsvundet nu. Måske kommer den igen, jeg ved det ikke.

Mvh Svend

Fra : Henrik Mahler

Dato : 22-06-06 21:23

Tak for dine links