|
| Blinklys som styrender? Fra : Anders |
Dato : 16-06-06 13:40 |
|
Hej ng.
Hvordan monteres disse? altså blinklys til at sætte i enderne af styret?
Skal der bores huller for at trække ledninger? Og i så fald, svækker det
ikke styret?
Vh Anders
| |
Palle (19-06-2006)
| Kommentar Fra : Palle |
Dato : 19-06-06 13:02 |
|
Anders skrev:
> Hej ng.
>
> Hvordan monteres disse? altså blinklys til at sætte i enderne af styret?
> Skal der bores huller for at trække ledninger? Og i så fald, svækker det
> ikke styret?
>
> Vh Anders
Du trækker ledningerne inde i styret.
Mange alm. styr har et hul på undersiden mellem
fastgørelsesklammerne. Ellers kan du bare bore et, det svækker ikke
styret, da det sidder mellem klammerne.
Vh,
| |
Claus Rittig (19-06-2006)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 19-06-06 16:49 |
|
"Palle" <p.clausen@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:1150718548.422962.169690@i40g2000cwc.googlegroups.com...
>> Hvordan monteres disse? altså blinklys til at sætte i enderne af styret?
>> Skal der bores huller for at trække ledninger? Og i så fald, svækker det
>> ikke styret?
>Mange alm. styr har et hul på undersiden mellem
>fastgørelsesklammerne. Ellers kan du bare bore et, det svækker ikke
>styret, da det sidder mellem klammerne.
Joh, selvfølgelig svækker det styret!
Spørgsmålet er bare om det betyder noget i praksis. Hvor stærkt er styret i
forvejen? Hvad slags belastninger skal det holde til?
Jeg har kørt med dem på min ene off-roader med alu styr af den
konventionelle slags (Renthal), og det holdt til utrolig mange tæsk. Om jeg
ville gøre det med et stål-styr på en off-roader? Næh, det ville jeg nok
ikke. Og jeg ville SLET ikke gøre det med mit Answer/ProTaper alu styr uden
tværpind, der er det vist ikke klogt at svække den type styr.
Rittig
| |
Ukendt (20-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-06-06 17:01 |
|
Palle skrev i meddelelsen
<1150718548.422962.169690@i40g2000cwc.googlegroups.com>...
>Ellers kan du bare bore et, det svækker ikke
>styret, da det sidder mellem klammerne.
Ahemm, klammerne er på en del cykler ophængt i gummibøsninger, og derfor
afstiver de intet. Og hullet er faktisk lige i det absolut kritiske punkt
for styret. :-/
Måske en del smartere at bore ud for kontaktsættet med blinklyskontakten,
nem adgang til ledningerne, og hvor belastningen på styret er minimal.
--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Palle (20-06-2006)
| Kommentar Fra : Palle |
Dato : 20-06-06 10:13 |
|
Claus Rittig skrev:
>
> Joh, selvfølgelig svækker det styret!
> Spørgsmålet er bare om det betyder noget i praksis. Hvor stærkt er styret i
> forvejen? Hvad slags belastninger skal det holde til?
> Jeg har kørt med dem på min ene off-roader med alu styr af den
> konventionelle slags (Renthal), og det holdt til utrolig mange tæsk. Om jeg
> ville gøre det med et stål-styr på en off-roader? Næh, det ville jeg nok
> ikke. Og jeg ville SLET ikke gøre det med mit Answer/ProTaper alu styr uden
> tværpind, der er det vist ikke klogt at svække den type styr.
>
> Rittig
Nu skal han jo ikke bore et 10mm hul....
Eftersom hullet er standard på mange stål-styr, så kan jeg ikke se
det er noget problem overhovedet.
Jeg går ikke ud fra det er på en off-roader, da det nok ikke vil
være smart med blinklys i styrenderne..
| |
Claus Rittig (20-06-2006)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 20-06-06 16:42 |
|
"Palle" <p.clausen@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:1150794808.139669.299100@u72g2000cwu.googlegroups.com...
>Eftersom hullet er standard på mange stål-styr, så kan jeg ikke se
>det er noget problem overhovedet.
Når hullet er der fra starten, er det nok på styr der er dimensioneret til
det.
>Jeg går ikke ud fra det er på en off-roader, da det nok ikke vil
>være smart med blinklys i styrenderne..
Jeg tror du har ret - og på en gadecykel ville jeg ikke have nogen skrupler.
Men hvorfor er det ikke smart med blinklys i styrenderne på en off-roader?
Det har jeg da kørt med i flere år. Min model var i alu og meget, meget
solide, så de har sparet mig for mange ødelagte gummihåndtag ved styrt!
Når de røg af, var det to ting: De gjorde cyklen lidt bred, så jeg havde
jævnligt problemer med tætstående træer. Og de kræver jo at enden af
gummihåndtagene skæres af, så der ved styrt kan komme vand/mudder/sand ind i
gasrullen - og det er noget lort.
Nåja, og så ville jeg have barkbusters på, og der var ikke plads til det
hele
Rittig
| |
Palle (21-06-2006)
| Kommentar Fra : Palle |
Dato : 21-06-06 08:09 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Palle skrev i meddelelsen
> <1150718548.422962.169690@i40g2000cwc.googlegroups.com>...
>
>
> >Ellers kan du bare bore et, det svækker ikke
> >styret, da det sidder mellem klammerne.
>
> Ahemm, klammerne er på en del cykler ophængt i gummibøsninger, og derfor
> afstiver de intet. Og hullet er faktisk lige i det absolut kritiske punkt
> for styret. :-/
>
> Måske en del smartere at bore ud for kontaktsættet med blinklyskontakten,
> nem adgang til ledningerne, og hvor belastningen på styret er minimal.
>
> --
> mvh
> Orla
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
Kan kun sige at jeg har 4 stål-styr liggende. De 3 har som standard et
hul nedenunder i midten. De er ikke lavet af tykkere gods end andre
standard stål-styr. De 2 af dem har også huller ca. 15 cm. inde fra
hver styrende (så man kan køre kabler inde i styret).
Vi snakker altså om et hul på max. 3-4 mm.
Selvf. er der - hvis man laver en brudtest - tale om en svækkelse, men
jeg kan ikke forestille mig man overhovedet på nogen måde kan komme i
nærheden af brudpunktet, når det sidder monteret på en MC...
| |
Ukendt (21-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-06-06 17:24 |
|
Palle skrev i meddelelsen
<1150873752.048694.198030@u72g2000cwu.googlegroups.com>...
>Selvf. er der - hvis man laver en brudtest - tale om en svækkelse, men
>jeg kan ikke forestille mig man overhovedet på nogen måde kan komme i
>nærheden af brudpunktet, når det sidder monteret på en MC...
Joe, det kan man nu godt komme ud for. En kammerat trak med sin
"øllehunner", og kom ud af balance, men gav ikke bare sådan op, med det
resultat at styret foldede sammen lige op ad klampen.
--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Palle (21-06-2006)
| Kommentar Fra : Palle |
Dato : 21-06-06 08:16 |
|
Claus Rittig skrev:
> Men hvorfor er det ikke smart med blinklys i styrenderne på en off-roader?
> Det har jeg da kørt med i flere år. Min model var i alu og meget, meget
> solide, så de har sparet mig for mange ødelagte gummihåndtag ved styrt!
>
> Rittig
OK, har ikke forstand på off-road, så jeg kunne ikke umiddelbart se
ideen i i det hele taget at have blinklys på en off-roader
På min retro-MC er der blinklys i styrenderne, men de er af rent
plastik, ala 50's style... De ville ihvertfald ikke holde land tid på
en off-roader...
| |
Palle (22-06-2006)
| Kommentar Fra : Palle |
Dato : 22-06-06 10:27 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Palle skrev i meddelelsen
> <1150873752.048694.198030@u72g2000cwu.googlegroups.com>...
>
> >Selvf. er der - hvis man laver en brudtest - tale om en svækkelse, men
> >jeg kan ikke forestille mig man overhovedet på nogen måde kan komme i
> >nærheden af brudpunktet, når det sidder monteret på en MC...
>
>
> Joe, det kan man nu godt komme ud for. En kammerat trak med sin
> "øllehunner", og kom ud af balance, men gav ikke bare sådan op, med det
> resultat at styret foldede sammen lige op ad klampen.
>
> --
> mvh
> Orla
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
Lyder mere sandsynligt at det knækker der, da der jo er anlæg mod en
skarp/hård kant (klammen). Svarer lidt til at presse et jernrør mod
f.eks. en bordkant. Det vil altid bukke hvor det har anlæg mod
bordkanten.
| |
|
|