Svømmer den over eller er det strømspændin~
Fra : Stephan G

Dato : 16-06-06 10:26

Jeg har tidligere skrevet om startproblemer med min GSX 400F fra 83.
Efter at have været til eksamen på uni har jeg nu atter tid til at
pille ved den (ahhh!).

Jeg skiftede tændrør, men der var ikke noget resultat andet end det
normale, at startermoren snurrer. Så prøvede jeg at serieforbinde med
startkabler og et ekstra batteri, der netop var fuldt opladt. Stadig
intet. Så åbnede jeg bundproppen på en af de fire karbunader - OG
DER VAR INGEN BENZIN!!!

Jamen så forstod jeg da godt, der ikke var gang i svinet. Jeg satte
hanen på den PRI og tilbage igen på almindelig og stadig med dobbelt
batteri fik jeg den startet sgu. Jeg gav et brøl af glæde!!!

Ak, men efter at have tændt og slukket et par gange var det slut, og
jeg kan nu atter ikke starte den. Når jeg åbner bundproppen i
karbunaden fosser det ud med benzin, ved ikke om det er normalt, men
jeg synes, der er lovlig meget.

Hvad tyder dette på? 1) At der mangler spænding til
elstartersystemet, og i bekræftende fald, hvad skal jeg gøre? 2) At
svømmerhusene svømmer over, og i bekræftende fald, hvad skal jeg
gøre? 3) noget helt tredje?

På forhånd tak,

Stephan
GSX 400F Katana 1983 model (hvorfor er den ikke bare med kickstarter,
øv)

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 11:05

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> wrote in news:1150449950.524848.155900
@g10g2000cwb.googlegroups.com:

> [...]
>
> På forhånd tak,
>
> Stephan
> GSX 400F Katana 1983 model (hvorfor er den ikke bare med kickstarter,

Prøv med extra batteri igen, starten den iegn, så er det nok dit eget
der er fladt/dødt.

Fra : Kim Persson

Dato : 16-06-06 11:08

>Ak, men efter at have tændt og slukket et par gange var det slut, og
>jeg kan nu atter ikke starte den.
>På forhånd tak,
>Stephan

Nu har du vel ikke druknet den eller noget? tjek tændrørene og se hvor rene
de er

//Kim

Fra : Calle Nielsen

Dato : 16-06-06 12:28

Stephan G wrote:
> Jeg skiftede tændrør, men der var ikke noget resultat andet end det
> normale, at startermoren snurrer. Så prøvede jeg at serieforbinde med
> startkabler og et ekstra batteri, der netop var fuldt opladt.
Serieforbinde? Som i 2 batterier koblet sammen så de giver 24V?
Det lyder ikke sundt for det elektriske (startmotor, tændingssystem,
pærer mm)

> [...]
> jeg kan nu atter ikke starte den. Når jeg åbner bundproppen i
> karbunaden fosser det ud med benzin, ved ikke om det er normalt, men
Det er helt fint det giver masser af benzin.
Det bør dog stoppe når svømmehuset er tømt, da tilstedeværelsen af en
PRI-funktion må betyde der sidder en vakuumshane på tanken som først
åbner når der er vakuum i kaburatorerne.

> [...]
> elstartersystemet, og i bekræftende fald, hvad skal jeg gøre? 2) At
> svømmerhusene svømmer over, og i bekræftende fald, hvad skal jeg
Du skriver ikke så meget om hvordan den nu opfører sig.
Trækker den motoren rundt? Er der gnist på tændrørerne?

Beklager hvis dette indlæg er postet en 2-3 gange. Min newsread er
mærkelig (nej, det ER min newsreader!)

Fra : Stephan G

Dato : 16-06-06 15:04

Calle Nielsen skrev:

> Serieforbinde? Som i 2 batterier koblet sammen så de giver 24V?
> Det lyder ikke sundt for det elektriske (startmotor, tændingssystem,
> pærer mm)

Blir det 24 volt? Jeg har jo bare forbundet minus med minus og plus med
plus på det batteri, som sad i. Ligesom når man bruger startkabler
normalt. Er der noget galt i det?

> [...]
> PRI-funktion må betyde der sidder en vakuumshane på tanken som først
> åbner når der er vakuum i kaburatorerne.

Jep, der er vacuumshane.

> Du skriver ikke så meget om hvordan den nu opfører sig.
> Trækker den motoren rundt? Er der gnist på tændrørerne?

Ja, der er gnist når jeg piller tændrørene ud og det lyder som om,
den trækker motoren rundt....

> Beklager hvis dette indlæg er postet en 2-3 gange. Min newsread er
> mærkelig (nej, det ER min newsreader!)

Det ¨gør jeg selv af og til... ;)

Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-06-06 15:13

Stephan G wrote:

> Blir det 24 volt? Jeg har jo bare forbundet minus med minus og plus
> med plus på det batteri, som sad i. Ligesom når man bruger startkabler
> normalt. Er der noget galt i det?

Nej, det er stadig 12 volt, men det er så ikke serie. Det hedder parallel.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : solvang

Dato : 16-06-06 15:11

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Calle Nielsen skrev:

> [...]
Blir det 24 volt? Jeg har jo bare forbundet minus med minus og plus med
plus på det batteri, som sad i. Ligesom når man bruger startkabler

så er de ikke serie forbundet, men parallelt forbundet og det er helt fint