Klip Klip
Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-06-06 09:26

http://www.fyens.dk/article/653640

ikke helt dumt, da man møder nogle stykker der har travlt med alt andet end
at køre bil....

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Hekto

Dato : 16-06-06 11:55

After serious thinking Thomas Jensen wrote :
> http://www.fyens.dk/article/653640
>
> ikke helt dumt, da man møder nogle stykker der har travlt med alt andet end
> at køre bil....

Som motorcykellist er det fint at begrænse
billisters muligheder for at miste opmærksomhed.

Men:

Vi burde så også sy deres øjenlåg fat i panden og
sømme deres hoved fast til nakkestøtten, så de
KUN kan se på vejen!

Et eller andet sted har regeringen tordnende
travlt med at fortælle os hvad vi må og ikke må!
Dankeren anno 2006 har åbenbart totalt mistet det
man før kaldte 'sund fornuft'! Sådanne mennesker
kan man jo ikke overlade til sig selv; men man må
indrette en reguleret tilværelse, i et reguleret
land, for dem!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-06-06 12:04

> Vi burde så også sy deres øjenlåg fat i panden og
> sømme deres hoved fast til nakkestøtten, så de
> KUN kan se på vejen!

yup

> [...]
> kan man jo ikke overlade til sig selv; men man må
> indrette en reguleret tilværelse, i et reguleret

nemlig

Fra : BJ

Dato : 16-06-06 12:08

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ikke helt dumt, da man møder nogle stykker der har travlt med alt andet
> end at køre bil....

Jøp, for motorcyklister der har travlt med alt mulig andet, dem møder vi
aldrig mere.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-06 13:18

BJ wrote:

> Jøp, for motorcyklister der har travlt med alt mulig andet, dem møder vi
> aldrig mere.....

Jo, det hænder, men mobiltasterne er blevet for små til at skrive SMS'er
mens jeg ryger og skændes med konen over Intercom, så jeg er holdt op

Spøg til side - det er _langt_ mindre udbredt alene af den grund at det
er meget besværligt. Hvis vindstøj ikke fandtes, og vores "skind" ikke
krævede handsker og hjelm, tror jeg det ville forekomme meget. Jeg tror
ikke på at psyken grundlæggende er forskellig hos trafikantgrupperne.

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 16-06-06 14:47

KLIP

> Jo, det hænder, men mobiltasterne er blevet for små til at skrive SMS'er
> mens jeg ryger og skændes med konen over Intercom, så jeg er holdt op

LOL.

> [...]
> krævede handsker og hjelm, tror jeg det ville forekomme meget. Jeg tror
> ikke på at psyken grundlæggende er forskellig hos trafikantgrupperne.

Det kan du have ret i og det samme gælder vel også hastighederne og "legen"
inde i byerne.

Dog er det sjældent, jeg ser automobiler komme op på de hastigheder, visse
MC-førere fører sig frem med..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-06 15:07

BJ wrote:

> Dog er det sjældent, jeg ser automobiler komme op på de hastigheder, visse
> MC-førere fører sig frem med..

Kig forbi her en fredag eller lørdag aften - her får Ford Umf Umf-erne
alt hvad den kan trække - og nogen af Brianerne er blevet lidt for
dygtige til at tune.. kunne madkasserne flytte sig hurtigere ville de
det. Så dit udsagn er vist primært sandt pga. bilernes vægt.

"Her" er en vej der fungerer som færdselsåre gennem Hillerød til og fra
det nordlige opland. Smal vej, villaer på begge sider, ingen cykelsti og
50km/t begrænsning.

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 16-06-06 15:40

KLIP

> [...]
> at tune.. kunne madkasserne flytte sig hurtigere ville de det. Så dit
> udsagn er vist primært sandt pga. bilernes vægt.

Klart, klart en MC kan jo komme fra 0 - 150 km/t alene i min 60 meter lange
indkørsel..

> "Her" er en vej der fungerer som færdselsåre gennem Hillerød til og fra
> det nordlige opland. Smal vej, villaer på begge sider, ingen cykelsti og
> 50km/t begrænsning.

Sidst jeg talte om MC´ernes evne til at køre stærkt indenfor bymæssig
bebyggelse/eller maks 70 km/t, blev jeg belært om, (rekord-)hastigheden på
den omtalte strækning var + 260/270 km/t.

Det kan en bil ikke gøre efter, med mindre det er en F1-racer.

Morsomt nok kører 99,99% af MC-førerne på eks. Honda Goldwing, BMW eller for
den sags skyld Harley Davidson 100% eksemplarisk.

Racerne findes mestendels mellem bambus- og spagettibrænderne..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-06 16:58

BJ wrote:

> Klart, klart en MC kan jo komme fra 0 - 150 km/t alene i min 60 meter lange
> indkørsel..

Så er den vist stejl..

> Morsomt nok kører 99,99% af MC-førerne på eks. Honda Goldwing, BMW eller for
> den sags skyld Harley Davidson 100% eksemplarisk.
>
> Racerne findes mestendels mellem bambus- og spagettibrænderne..

Igen et spørgsmål om evner

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 16-06-06 18:47

KLIP

> Igen et spørgsmål om evner

Jøp, den ene type er begyndt at tælle "dagene" og den anden kan slet ikke
tælle..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-06 13:32

> Sidst jeg talte om MC´ernes evne til at køre stærkt indenfor bymæssig
> bebyggelse/eller maks 70 km/t, blev jeg belært om, (rekord-)hastigheden på
> den omtalte strækning var + 260/270 km/t.

Rygtet siger at den motorcyklist der døde i møldrup for nogle uger siden
havde væddet med en kammerat om han kunne nå op på 200km/t mellem de 2
rundkørsler nord for byen. Der er ca 500meter mellem rundkørslerne og det
vides ikke om han vandt væddemålet, men han nåede ikke at bremse igen