Høje sidevognspriser
Fra : Elise Møller

Dato : 14-06-06 14:12

Hejsa NG

Når du får ombygget en cykel hos en autoriseret forhandler ender den totale
pris ofte på mellem 60-95k alt incl. (lak, syn, ombygning etc.)

Tænker her på en ombygning med en EML, EZS eller anden kvalitetssidevogn
incl. svingerforgaffel.

Når der så kikkes på priserne på brugte cykler, så koster cyklerne ofte
75-100K over, hvad en tilsvarende model ville koste uden sidevogn.

Hvis man ikke skal bruge cyklen straks, hvorfor så vælge at købe en
færdigbygget sidevognscykel ?

Eller sagt på anden måde - er priserne på færdigbyggede sidevognscykler
urelistiske høje pga. det lille udbud ?

Hilsen Elise

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-06-06 19:13

"så koster cyklerne ofte 75-100K over"

Hvem gør det til de priser.... Jeg fik for et par år siden pris på FZS. Den
lå på 120-140kkr, plus MC
Det kan gøres en smule billigere i tyskland, kender en som lige har fået
EML, men jeg husker ikke præcis hvad det kostede... Og husk hvis du vælger
en model som ikke tidligere er med sidevogn, kan der være en del
papir(ben)arbejde i det offentlige, før du får en plade... Du skal typisk
stille med en erklæring fra fx. TÜV....

Selv valgte jeg en Comete sidevogn fra Sidebike, pga styretøjet på
sidevognen, som gør den noget nemmere at styrer, det var lige et hint, inden
du bestemmer...

Mener at en sidevogn i dag fra Sidebike koster 85-90.000 udstyr + montering
+ MC....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Elise Møller

Dato : 14-06-06 21:18

>Jeg fik for et par år siden pris på FZS. Den lå på 120-140kkr, plus MC

Der er sikkert mange forskellige priser på en sådan ombygning samt
forskellige priser på selve sidevognene.

For 4 år siden fik jeg prisen på montering af en EML GT2001 på en Guzzi. Det
var dengang 90K

Kok mc viser priser på EZS vogne rå og usamlede.
Der er priser på div. tillægspriser, hvis man vil gøre dele af arbejdet selv
og priser på færdigmonterede vogne.
Alle priserne på færdigmonterede vogne er FRA .... og er anno 2004.
Færdigmonterede vogne koster fra 54.000 til 90.000 afhængig af cykel og
sidevogn.

>Selv valgte jeg en Comete sidevogn fra Sidebike, pga styretøjet på
>sidevognen, som gør den noget nemmere at styrer, det var lige et hint,
>inden du bestemmer...

Du har naturligvis ret i, at der er mange faktorer at tage hensyn til udover
prisen.
For øvrigt flot vogn du valgte.

Elise