Q import- restgæld-papir
Fra : lasse

Dato : 14-06-06 05:31

hej
Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man sikrer sig mod restgæld hvis
man køber en mc i tyskland samt hvilke papir skal man have med????????

på forhånd tak

Fra : news.tele.dk

Dato : 14-06-06 06:55

> hej
> Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man sikrer sig mod restgæld hvis
> man køber en mc i tyskland samt hvilke papir skal man have med????????
>
> på forhånd tak
Fahrzeugbreif og Abmeldeschein så er der ingen problemer. Det første er det
vigtigste, det er beviset på at han er ejer af MC'en og at der ikke er gæld
i den, for så villle den pågældende bank have det liggende.
Pas på ikke at tage fejl af Fakrzeugbreif og Fahrzeugschein, det sidste er i
den forbindelse intet værd..

MVH
BSV

Fra : lasse

Dato : 14-06-06 07:09

"news.tele.dk" <rode@jensine.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>det vil sige at kommer sælger med fahrzeugbreif i hånden så er den gældfri
>og så kan jeg bare købe den hvad er det fahrzeugschein så???
Abmeldeschein er vel bare en bekræftelse på at nrpladen er afleveret

mvh lasse

Fra : MKS - 74

Dato : 14-06-06 07:48

On Wed, 14 Jun 2006 08:08:38 +0200, "lasse" <plkke2004@yahoo.dk>
wrote:

>det vil sige at kommer sælger med fahrzeugbreif i hånden så er den gældfri
>og så kan jeg bare købe den hvad er det fahrzeugschein så???

Den bedste oversættelese af Fahrzeugschein er nok
"vognkort(køretøjskort)" og er et dokument i lille format med udtræk
af de væsentligste oplysninger fra reg.attesten (Fzb'et), vognkortet
skal tyskerne medbringe under kørsel, men for en dansker med
importhensigt har det relativ lille værdi, selvom man tit vil få det
med i en handel.

>Abmeldeschein er vel bare en bekræftelse på at nrpladen er afleveret

Bevis på at cyklen er afmeldt i D. ja og det vil de danske myndigheder
gerne ha', så de er sikre på at cyklen ikke bliver ind.reg i begge
lande samtidigt - køber man en cykel der stadig er ind.reg i D. på
tysk plade kan D-afreg. ske i DK, men det er nemmest at lade tyskeren
forestå denne i D. med Abmeldeshein.

Naturligvis skal du også huske en relevant udformet købekontrakt, evt.
bevis for sidste syn, servicebog, evt. kvitteringer for udført service
og hvad man ellers også ville spørge om i en alm. DK-handel.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på: