Er der nogen her der kender noget til ham ~
Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 13-06-06 14:59

Finn Erling Wissmann??

Fra Sønderjylland.

hamselv herfra

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 13-06-06 15:48

Ikke mig, men google siger:
http://www.danmarks.net/firma.phtml?idxno=1418&letter=F&accno=127650

Måske du skulle fortælle os lidt mere om hvad du vil vide?

/T

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 13-06-06 16:14

"Thomas Løjmann Jørgensen" <@> skrev ...
> Ikke mig, men google siger: Måske du skulle fortælle os lidt mere om hvad
> du vil vide?
> /T

Johhh jeg har søgt på hans navn og fandt ikke så meget.

Ville bare vide lidt om hvordan han var. Har mailet med ham og der er han nu
en flinker mand, men har talt med en anden i en klub sydpå og der var han
vist /ikke/ en flink en.

Men det er noget med en klub og et domænenavn og uønsket og politi osv.
Tjahhh flere klubber og domænenavne som jeg har hørt det.

Så har jeg da vist ikke sagt for meget.

hamselv herfra

Fra : Richard

Dato : 13-06-06 18:13

hamselv(DKMC) wrote:

> "Thomas Løjmann Jørgensen" <@> skrev ...

> Johhh jeg ar søgt på hans navn og fandt ikke så meget.
<snip, en masse ligegyldige insinueringer, helt OT IMHO>

Hvorfor lufter du dine mistanker herinde? - tag og slet dine indlæg,
venligst...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 13-06-06 18:52

"Richard" <@> skrev
> <snip, en masse ligegyldige insinueringer, helt OT IMHO>
Da han færdes i MC-klubber og der er folk herinde der færdes i MC-klubber,
så ser jeg ikke noget OT i det.
Insinueringer; jeg luftede let hvad jeg havde fra anden side, ikke mere.

> Hvorfor lufter du dine mistanker herinde?
Jeg har ingen mistanke til nogen, vil bare høre om andre måske kendte ham,
så jeg vidste noget fra en anden side.

> Richard Pade, Sorgenfri, DK
hamselv herfra

Fra : Richard

Dato : 13-06-06 20:19

hamselv(DKMC) wrote:

> [...]
> så ser jeg ikke noget OT i det.
> Insinueringer; jeg luftede let hvad jeg havde fra anden side, ikke mere.

Det er IMHO uanstændigt, at du offentligt fremlægger udokumenterede
mistanker og påstande om en navngiven person. Og det bliver kun værre af,
at du selv optæder anonymt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 13-06-06 21:39

"Richard"
> Det er IMHO uanstændigt, at du offentligt fremlægger udokumenterede
> mistanker og påstande om en navngiven person.
Jeg har ikke fremlagt noget udokumenteret.
Og hvad betyder egentlig IMHO??

>Og det bliver kun værre af, at du selv optæder anonymt
En søgning på google, hamselv dkmc, så har du mig.
Du har mine e-mail, hjemmesider, tlf.nr kan du finde den vej, og så har du
også min adresse.
Samtidig kan du finde et billede af mig også.

> Richard Pade, Sorgenfri, DK
hamselv herfra
--
Går i seng, svarer først imorgen zz.......______

Fra : Rasmus Olsen

Dato : 13-06-06 21:50

d. 13 jun 2006 skrev hamselv(DKMC) i

> Og hvad betyder egentlig IMHO??

<http://www.auditmypc.com/acronym/IMHO.asp>

"(In My Humble Opinion) -- A shorthand appended to a comment
written in an online forum, IMHO indicates that the writer is
aware that they are expressing a debatable view, probably on a
subject already under discussion. One of many shorthands in
common use online, especially in discussion forums. See Also:
TTFN , BTW"

--
rasmus.olsen[a]stofanet.dk   //biased

Fra : Perminator

Dato : 13-06-06 22:52

"hamselv(DKMC)" <hamselv@.dk> skrev i en meddelelse
> "Richard"

> Jeg har ikke fremlagt noget udokumenteret.

> Går i seng, svarer først imorgen zz.......______

Til Hamselv(DKMC)
Når du vågner, så gør gruppen den ulejlighed at slette dit / dine indlæg.
Jeg støtter Richard Pade fuldt ud:
Det er fuldstændig O.T.
Det er uhørt at forespørge offentligt på en navngiven person der kan
identificeres.
Det er endnu mere uhørt at bringe hints i forbindelse med en persons
optræden på baggrund af din egen forespørgsel.
Du bevæger dig lige på kanten af Straffelovens injurieparagraffer.
Du er helt i uoverensstemmelse med dk.fritid.motorcykels hensigter og
formål.

Jeg vil opfordre administrator af dk.f.mc at sanktionere dig på passende
vis, til du kommer på bedre tanker.
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Anders Majland

Dato : 14-06-06 06:51

> Jeg vil opfordre administrator af dk.f.mc at sanktionere dig på passende
> vis, til du kommer på bedre tanker.

Der er noget du har misforstået - det er ikke nogen adminstrator her ! Måske
du er vant til diverse online www fora hvor indlæg der ikke falder i god
jord, brugere bliver slettet osv .Sådan fungerer usenet ikke - Se evt på
www.usenet.dk

Og selvom man forsøger at slette et indlæg er det ikke sikkert de enkelte
servere gør det, og alle der har svaret forsvinder jo heller ikke - sidst
men ikke mindst så gemmes stort set alt - se groups.google.com

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/bd5c589652334f45/6e13d5dd9cd4a950?lnk=st&q=motorcykel&rnum=1#6e13d5dd9cd4a950

Så man bør tænke lidt før man skriver her .... hvis det kan være injuriende

/AM

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-06-06 15:44

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> formål.
> Jeg vil opfordre administrator af dk.f.mc at sanktionere dig på passende

Sikke dog en holdning!
Måske er SelvFed (eller hvad det nu er han hedder) ude med en lidt fjollet
forespørgsel, men der er da ingen grund til at overreagere så vildt. Fortæl
ham, at du ikke synes hans indlæg er særlig smart, og så er den potte ude.

Rittig

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 14-06-06 18:53

"Claus Rittig" <@> skrev i en meddelelse
> Måske er SelvFed (eller hvad det nu er han hedder)
> Rittig

HÆI, hvad er der i vejen med at være fed?? Selv der

hamselv herfra (med småt).

Fra : Richard

Dato : 14-06-06 19:06

Claus Rittig wrote:

> [...]
> ham, at du ikke synes hans indlæg er særlig smart, og så er den potte ude.

? Forstår ikke dit indlæg, Claus. Er det ikke rimeligt, at Per skærer ud i
pap, hvad de mulige sanktioner er?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Perminator

Dato : 14-06-06 21:32

> Richard Pade wrote:
> ? Forstår ikke dit indlæg, Claus. Er det ikke rimeligt, at Per skærer ud i
> [...]

Tak Richard!
Jfr. tidligere indlæg i tråden er der ikke så mange muligheder for
sanktioner på dk.f.mc.
Så muligheden er "common sense", og det glæder da mig at se, at der ikke er
så mange andre, der har haft lyst til at besvare det oprindelige spørgsmål.

Til Claus vil jeg gerne sige, at jeg er helt bevidst om hvordan jeg selv
ville reagere, hvis jeg blev bekendt med en lignende forespørgsel på mig,
som den der er sendt mod Sønderjylland, og senere uddybet. -Min holdning
fremgår af mit tidligere indlæg i denne tråd.
Jeg vil gerne slutte tråden her -- hvis det er ok
Bedste hilsener
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-06-06 23:59

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> ? Forstår ikke dit indlæg, Claus. Er det ikke rimeligt, at Per skærer ud i
> pap, hvad de mulige sanktioner er?

Joh, men hamsæl er ikke meget mere på kant med injurieloven end perminestor
er på straffeloven - for trusler.
Det er et helt almindeligt spørgsmål til erfaringer med en mands
forretningsmetoder så vidt jeg kan se. Flip dog ikke sådan ud over det.
Hvad med forhandler anmeldelser - må de heller ikke vises i et offentligt
forum?

Jeg synes bare det virker lidt "for små sko agtigt" at overreagere på noget
ret ordinært.

Rittig

Fra : Richard

Dato : 15-06-06 17:16

Claus Rittig wrote:

> [...]
> forretningsmetoder så vidt jeg kan se. Flip dog ikke sådan ud over det.
> Hvad med forhandler anmeldelser - må de heller ikke vises i et offentligt

Forskellen er moralen: Et indlæg om dårlig behandling hos en forhandler
følger en reklamation over for samme, som derfor har haft mulighed til at
tage til genmæle over for den, der mener sig dårligt behandlet. I dette
tilfælde bliver mistanker om en person spredt af trediemand, der
ovenikøbet optræder anonymt. Det er for plat IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 15-06-06 17:48

> der
> ovenikøbet optræder anonymt. Det er for plat IMHO

Jamen så må jeg jo selv give dig et link. Jeg er _slet_ ikke svær at finde.
http://www.google.dk/search?q=hamselv%28dkmc%29&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official

Så må du selv klikke dig videre.

Jeg kunne selvfølgelig også kalde mig Hans Petersen, så var jeg ikke anonym.
Men det hedder jeg ikke.
Et kig ned ad navnene i Outlook giver 11 "anonyme".

Påstår du stadig at jeg er anonym, kan jeg da lige smide navn, adresse,
tlfnr, e-mail, ja hvad vil du ellers vide.

hamselv herfra

Fra : Dr. Enduro

Dato : 15-06-06 18:49

hamselv(DKMC) skrev:

> [...]
>
> Påstår du stadig at jeg er anonym, kan jeg da lige smide navn, adresse,
> tlfnr, e-mail, ja hvad vil du ellers vide.

Ikke fordi jeg synes, at der skal holdes liv i denne tråd, men ham
gutten, var det bare en eller anden privatmand eller er det en
motorcykelforhandler? Hvis det er en forhandler, synes jeg da, det er ok
at spørge, om han har rent mel i posen, det sker jo hele tiden her i
gruppen, eller hvad?

----

Hilsen Jan

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 15-06-06 19:48

"Dr. Enduro" skrev i en meddelelse >
> [...]
> motorcykelforhandler? Hvis det er en forhandler, synes jeg da, det er ok
> at spørge, om han har rent mel i posen, det sker jo hele tiden her i

Hæi do

Det er en privatmand.
Nu sidder jeg med 2 modstridende forklaringer (en fra den omtalte person og
en anden) og efter at have hørt den første forklaring ville jeg vide om
andre kendte noget til personen, så jeg kunne vide hvilken af personerne jeg
skulle forholde mig til.
At jeg så skrev en _smule_ om hvad det drejede sig om, skulle jeg så ikke
have gjort kunne jeg forstå på diverse folkens.

Kommer folk med anklager med navn på forhandler, så er det en anden sag. Her
kan de selvfølgelig også være udokumenterede, men man bliver ikke lovet
sanktioner og man er heller ikke på kant med injurieparagraffer og diverse.

NÅ, men hamselv herfra

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-06-06 19:53

Njah, du er jo anonym fordi du underskriver dig med noget andet end dit eget
navn. At du er meget let at finde, har egentlig ikke noget med sagen at
gøre, ved ikke at skrive i dit eget navn, signalerer du (uanset om du vil
eller ej) at du ikke vil lægge navn til dine egne udtalelser, og så må du
acceptere at dine indlæg behandles og betragtes mindre seriøse end dem folk
underskriver med deres eget navn.
Jeg kender problemet fra mig selv, dette "forum" er vist et af ret få hvor
jeg ikke bruger nick, og det giver altså visse utilsigtede bivirkninger.

> [...]
> motorcykelforhandler? Hvis det er en forhandler, synes jeg da, det er ok
> at spørge, om han har rent mel i posen, det sker jo hele tiden her i

Præcis! Og er den forestående transaktion ikke mc relateret, så er vi off
topic, men der er da stadig ikke noget moralsk forkert i at spørge. Det er
jo ikke sådan at han anklages for noget, det er blot en forespørgsel!

Zip up and move on...

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-06-06 06:40

Richard wrote:

> <snip, en masse ligegyldige insinueringer, helt OT IMHO>
>
> Hvorfor lufter du dine mistanker herinde? - tag og slet dine indlæg,
> venligst...

Subscribe! (det betyder jeg er enig, HamSelv).

--
vh
Torben

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 14-06-06 14:52

> Subscribe! (det betyder jeg er enig, HamSelv).
> vh
> Torben

Det var da en mærkelig brug af engelsk, men sårn er det vel

hamselv herfra

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-06-06 07:55

hamselv(DKMC) wrote:

> Det var da en mærkelig brug af engelsk, men sårn er det vel

Jeg ser ikke mere "subscribe" som engelsk - mere som et internationalt
IT-begreb (undtaget sverige, hvor det vel hedder "abbonera" og software
= "mjukvara". Gad vide hvad floppydisk oversættes med - "mjukplata"? )

--
vh
Torben

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 15-06-06 12:43

Hej,

Torben Scheel wrote:

> Jeg ser ikke mere "subscribe" som engelsk - mere som et internationalt
> IT-begreb (undtaget sverige, hvor det vel hedder "abbonera" og software
> = "mjukvara". Gad vide hvad floppydisk oversættes med - "mjukplata"? )

Det hedder en "diskett" eller "floppy diskett" om man vil :)

/Thomas

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-06-06 12:47

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> Det hedder en "diskett" eller "floppy diskett" om man vil :)

Jeg havde engang en manual til min Bull PC hvor "Floppy Disc Drive" var
oversat til "Bøjeligt Diskettedrev" (på dansk) :D

Min MC trænger til at blive smurt i gearskifteledforbindelserne -
hvilken fedt skal jeg bruge? (bare for at blive On Topic)

Har det nogen betydning at det er en Yamaha/Gimbel kombination?

--
vh
Torben

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 14-06-06 14:53

JA, så kender jeg jo ikke noget til nogen som helst mere.

hamselv herfra