Service af A/C i Aalborg
Fra : TommyS

Dato : 12-06-06 16:26

Hej.

Jeg skal have A/C'en serviceret og ville lige høre om der er nogen der
har gode erfaringer med nogen der kan den slags i Aalborg området.
Pris har selvfølgelig en vis betydning men at det bliver gjort korrekt
er dog vigtigere.

--
TommyS

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 18:07

"TommyS" <verndroid@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg vil mene at ethvert værksted er i stand til at lave det i dag.
Der er ikke så meget "teknik" bag ved et sådan anlæg som fungerer lige som
et hvert køleskab. Desuden analyserer de fleste fyldeapparater AC mht.
tæthed og virkemåde.
Så hvorfor ikke bare bruge dit normale værksted

--
Tom

Fra : TommyS

Dato : 12-06-06 18:12

> [...]
> tæthed og virkemåde.
> Så hvorfor ikke bare bruge dit normale værksted

Jamen det vil jeg da overveje.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 18:39

> [...]
> tæthed og virkemåde.
> Så hvorfor ikke bare bruge dit normale værksted

----------------------------------
.....og så er det forresten ret fedt at have et AC der fungerer i dag og
morgen, med 30°C udenfor ))

--
Tom

Fra : Leo Jensen

Dato : 13-06-06 20:25

> [...]
>>

> Jamen det vil jeg da overveje.
>
> ----------------------------------
> ....og så er det forresten ret fedt at have et AC der fungerer i dag og

Nemlig ja. Efter at have holdt næsten stille i 20 minutter i kø ved
Helsingborg i eftermiddags tændte der en kontrollampe i Jaguaren og der
begyndte hurtigt at blive mistænkeligt varmt og fugtigt i kabinen. Fejlkoden
var 'Fuse 1' og passageren fik efter lang tids læsning fundet frem til en
sikring B1, som bla. dækkede klimaanlægget. Fint, vi var ved at være godt
kogte, for der blev leveret luft varmere end udeluften. Ventilationsanlægget
er RET specielt i en halvgammel Jag, og der er ikke mange muligheder for
manuelle indgreb. Vi nåede lige op på 39 gr i kabinen inden det
obligatoriske Pizza Hut stop i Karlslunde (i øvrigt elendige pizza-slices
idag...). Ud med sikringen, men den var fandme ikke sprunget. Surt show, men
vi skal hjem og ruller videre mod Fyn med vinduerne nede hver gang det går
lidt langsomt. Der bliver læst videre i instruktionsbogen, og hov: Der er da
3-4 andre sikringer til klimaanlægget
Nu kører skidtet igen. Og det var så første elektriske fejl på 8 mdr og
16000 km i en XJ40 fra 1992. Og i øvrigt første fejl overhovedet. En del
bedre gået end forudsagt af alle skeptikerne. Og indrømmet, jeg er også
positivt overrasket

MVH Leo

Fra : TommyS

Dato : 12-06-06 18:42

Tom snabela skrev:

> [...]
> >

> Jamen det vil jeg da overveje.
>
> ----------------------------------
> ....og så er det forresten ret fedt at have et AC der fungerer i dag og

Haha. Ja det har du fuldstændig ret i. Heldigvis sidder jeg ikke i
bilen i ret lang tid af gangen. Men derfor skal det da virke alligevel.
Også typisk at det har virket fint hele vinteren og først nu hvor det
for alvor er ved at være varmt begynder at strejke. Men sådan er det
jo nok så typisk som det overhovedet kan være.

--
TommyS

Fra : Henrik B.

Dato : 13-06-06 07:08

[...]

Jeg kan anbefale Ketner: http://www.ketner.dk

De yder ihvertfald hér i Århus en go' og kompetent service. Og så tager de
ikke ågerpriser.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 17:44

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan anbefale Ketner: http://www.ketner.dk
>
> De yder ihvertfald hér i Århus en go' og kompetent service. Og så tager de

Tja, jeg vil da gerne uforbeholden fortælle om min oplevelse af Ketner i
Sønderborg. Hvor man annoncerer i den lokale ugeavis med GRATIS service på
AC til bilen og så sender de ¤"#¤%"#% en regning bagefter alligevel og det
med miljøafgifter, timeløn, osv osv.plus jeg blev truet af deres advokat
hvis jeg ikke betalte regningen.....ganske sjovt når man endda har
DOKUMENTERET at de skrev gratis service. Jeg synes mildt sagt det minder om
bondefangeri af værste skuffe....håber konceptet er bedre i Århus.

--
Tom

Fra : TommyS

Dato : 14-06-06 13:23

> [...]
>
> Jeg kan anbefale Ketner: http://www.ketner.dk
>
> De yder ihvertfald hér i Århus en go' og kompetent service. Og så tager de

OK.

Er sådan et service typisk noget der bliver udført mens man venter
eller tager det for lang tid til den slags?

--
TommyS

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 16:35

> [...]

Er sådan et service typisk noget der bliver udført mens man venter
eller tager det for lang tid til den slags?

---------------------------
Mens man venter....ca. 10-15 min hvoraf det meste er udstyret der passer sig
selv

--
Tom

Fra : TommyS

Dato : 15-06-06 07:50

> ---------------------------
> Mens man venter....ca. 10-15 min hvoraf det meste er udstyret der passer sig
> selv

Det mente de 2 jeg har kontakte så ikke. De var begge enige om, at det
tog et par timer. Men det er så heller ikke bare påfyldning. Det er
fuld A/C service.

--
TommyS

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-06 18:13

> [...]

Det mente de 2 jeg har kontakte så ikke. De var begge enige om, at det
tog et par timer. Men det er så heller ikke bare påfyldning. Det er

Jeg har fået lavet fuld service på min mondeo adskillige gange nu. Og hver
gang et nyt sted.
Det tager ca 8 min at tømme anlæget og derefter står den og suger vakum i
nogle minutter for at se om anlæget er tæt. Derefter tager der ikke mange
min at fylde de 750 ml i igen.

De ca 15 min har holdt godt hver gang....og det har ALDRIG taget over 25 min
før jeg var kørende igen. Alle har samstemmende været enige om at det var
100% overflødigt at skifte tørfilter.

Har fået skiftet det følgende steder:
- Nordals Automester
- Ketner Sønderborg
- HC Autoværksted Nordborg
- Michael Jocobsen automobiler Silkeborg
- Bosch servicecenter Flensburg GmbH

--
Tom

Fra : TommyS

Dato : 15-06-06 07:50

> ---------------------------
> Mens man venter....ca. 10-15 min hvoraf det meste er udstyret der passer sig
> selv

Det mente de 2 jeg har kontaktet så ikke. De var begge enige om, at

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-06-06 12:54

TommyS skrev:

> Det mente de 2 jeg har kontaktet så ikke. De var begge enige om, at
> det tog et par timer. Men det er så heller ikke bare påfyldning. Det
> er fuld A/C service.

Det anlæg jeg har adgang til tager ca.75min på automatikmode. Så står
den i lang tid og registrerer om anlægget er tæt. Kører jeg det manuelt
og springer en masse over kan det gøres på fem minutter. Prisen bliver
den samme.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : TommyS

Dato : 22-06-06 09:27

> [...]
> - Ketner Sønderborg
> - HC Autoværksted Nordborg
> - Michael Jocobsen automobiler Silkeborg

Ja så fik jeg så foretaget service. kr. 1.375,00 senere kan jeg så
konstatere, at det ikke har hjulpet en dyt på de problemer jeg
havde/har. Anlægget kører i en 5-15 minutter og stopper så med at
virke og vil IKKE igang igen. Ikke særlig fedt.

--
TommyS

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 18:09

> [...]

havde/har. Anlægget kører i en 5-15 minutter og stopper så med at
virke og vil IKKE igang igen. Ikke særlig fedt.

Så må du reklamere hvis det var sådan at den ikke manglede gas

--
Tom