A/C problemer ?
Fra : Peter Frost

Dato : 12-06-06 14:32

Hej gruppe...

Har en Volvo 850 GLT med fuld automatisk klima anlæg, 2 zoner... I foråret
blev A/C'en fyldt r134a (?) på, den gode mand (tak ;) ) oplyste der nok ikke
har været meget på systemet :)

Nu det jo endelige blevet sommer, og jeg har set frem til jeg kunne nyde en
i 19 grader ;) Men niks, A/C'en har sit eget liv...

Når man starter bilen, kan man hører kølekompressoren starte, og der
begynder langsomt at strømme kold luft, som den kommer igang, efter 10 min
maks, begynder det at blive meget tugtigt, og det lugter/dufter som man
tager noget vand i en forstøver og blæser... for efter der til sidst kun
kommer 27 grader varm luft ude fra ind...

Jeg prøver på knappen at slukke A/C'en, og efter 5 min, 2 måske, starter jeg
den igen, og så starter vi ellers forfra i circus'et :)

Det er ikke en ny kølekompressor til jeg ved ikke hvor meget ved Volvo vel ?

Kan det ha noget at sige hvis ens motor-køler måske er utæt ? Der går måde
A/C, Aut. og vandkøling gennem min køler ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-06-06 14:52

> [...]
>
> Jeg prøver på knappen at slukke A/C'en, og efter 5 min, 2 måske, starter
> jeg den igen, og så starter vi ellers forfra i circus'et :)

Hvis du har nogle søgerblade, så prøv at måle afstanden mellem remhjulet og
det yderste hjul, der står stille når kompressoren ikke er i drift, det må
ikke være over 0.5 mm.
Er det større kan magnetkoblingen ikke holde når systemet er varmet op. Så
skal man have hjulet af og justere afstanden.

Niels

Fra : Peter Frost

Dato : 12-06-06 15:04

Niels Bengaard skrev:
> [...]
> Er det større kan magnetkoblingen ikke holde når systemet er varmet op. Så
> skal man have hjulet af og justere afstanden.

Hmmm, det må jeg prøve at få en med lidt flere motoriske færdigheder til, at
hjælpe mig med, selv om det lyder nemt, så er mine ti IT tommelfingre ikke
lige de nemmeste at få til at rode ved bil :)

Vil jeg kunne se at det ikke spiller ? Hvis je f.eks. startede, og så gloede
ned i maskinhallen, og lod som om jeg vidste hvad jeg skulle kikke efter ?
:)

På forhånd, og tak, taaak ;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-06-06 16:38

In article <448d743a$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>,
"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:

> Hmmm, det må jeg prøve at få en med lidt flere motoriske færdigheder til, at
> hjælpe mig med, selv om det lyder nemt, så er mine ti IT tommelfingre ikke
> lige de nemmeste at få til at rode ved bil :)

Selv mine IT tommelfingre kan bruge et søgerblad så du kan også - tro på
det

Det er meget nemt at måle med mindre det selvfølgelig er gemt godt af
vejen.

> Vil jeg kunne se at det ikke spiller ?

Umiddelbart nej.

MVH

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-06-06 16:42

> [...]
>
> Vil jeg kunne se at det ikke spiller ? Hvis je f.eks. startede, og så
> gloede ned i maskinhallen, og lod som om jeg vidste hvad jeg skulle kikke

Det kan man ikke lige se med øjet, men jeg har da et billede der viser hvad
man skal gøre.
Det mailer jeg lige.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 18:03

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det ha noget at sige hvis ens motor-køler måske er utæt ? Der går måde
> A/C, Aut. og vandkøling gennem min køler ?

Tror lige så meget på at det kan være en elektrisk fejl....men mon ikke du
skal have et værksted til at kigge på det

--
Tom