Omdrejningstæller driller
Fra : Janitor

Dato : 11-06-06 20:54

Ny-renoveret Triumph Bonneville, hvor kablet til omdrejningstælleren sprang
i sidste uge. Jeg køber andet kabel og monterer det. Undrer mig lidt over
visningen, omdrejningerne var tilsyneladende blevet højere ved samme
hastighed, men kører 100 km hvor tingene i øvrigt ellers er i orden.

Kører igen i dag 100 km og pludselig tager pokker ved omdrejningstælleren,
den viser meget høje omdrejninger og forsøger at tage en fuld omgang på
skiven et par gange. Jeg turde ikke fortsætte og afmonterede kablet.

Nogen ideer? Mekanikken frem til omdrejningstælleren fungerer tilsyneladende
OK.

Mange hilsner
Klaus

Fra : Armand

Dato : 11-06-06 20:58

Janitor skrev:
> [...]
> skiven et par gange. Jeg turde ikke fortsætte og afmonterede kablet.
>
> Nogen ideer? Mekanikken frem til omdrejningstælleren fungerer tilsyneladende

Jup! Dén kan ihvertfald ikke ændre omdrejninger :-|
Det er nok mekanikken indvendigt i uret der er gået heden
Selvsamme, á fastlåsende mekanisme kan således også have været årsagen
til at det gamle kabel gik til :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 21:41

Janitor skrev i meddelelsen
<448c74cf$0$27577$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>visningen, omdrejningerne var tilsyneladende blevet højere ved samme
>hastighed, men kører 100 km hvor tingene i øvrigt ellers er i orden.

Et slidt instrument :-| Hovedakslen har med alderen fået endeslør, og
kablets inderleder er så lang at akslen med magnet skubbes op i
instrumentet, og magneten rører således den aluskive viseren er koblet til.

>Nogen ideer? Mekanikken frem til omdrejningstælleren fungerer
tilsyneladende
>OK.

Forsøg med at fjerne et par mm. fra længden af den firkant, der driver
instrumentet, måske hjælper det.

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Janitor

Dato : 12-06-06 04:53

> Forsøg med at fjerne et par mm. fra længden af den firkant, der driver
> instrumentet, måske hjælper det.
>
> --
> mvh
> Orla