Vurdering - Toyota Carina E
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 20:02

Hvor meget vil nedenstående bil kunne sælges for på det private marked ???

Toyota Carina E GLI - 1.6 16V
5 dørs
4 El ruder
El soltag (Originalt)
El spejle
Omdrejningstæller (!!)
Servo
Centrallås
Split bagsæde
116hk
Årgang 1992
Kun kørt 40.000km
Importeret fra Tyskland/Køln
Har kun kørt i DK i 2 måneder

Desværre en del kosmetiske overflade ridser og et par buler

Har desværre ikke kørelys eller træk

Men genelt meget meget fin stand

Snakker vi 60.000kr eller måske endnu mere ???

Skal ikke sælges, men jeg skal skilles og bilens salgs værdi skal med i
regnskabet...

---
MBJ

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 20:29

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
> Hvor meget vil nedenstående bil kunne sælges for på det private marked ???
>
> Toyota Carina E GLI - 1.6 16V

> Snakker vi 60.000kr eller måske endnu mere ???

Ekstraudstyr er sjædent alverden værd i handel som brugt.
60.000,- er immervæk en slat penge eller...

Fra : Basil

Dato : 11-06-06 20:33

Olsen skrev:
> "Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse

> Ekstraudstyr er sjædent alverden værd i handel som brugt.
> 60.000,- er immervæk en slat penge eller...

Jeg er ikke den klogeste på dette felt, men mener også at 60k er lige i
overkanten af hvad jeg ville give for sådan en gammel slæde.
Kai

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-06-06 20:44

On Sun, 11 Jun 2006 21:01:42 +0200, "Morten Bo Jensen"
<giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote:

>Snakker vi 60.000kr eller måske endnu mere ???

45 til 50K vil jeg mene.

/Kent Glerup

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-06-06 20:51

> Årgang 1992
> Kun kørt 40.000km

40 000 km på 14 år ? - det er 2850 om året........
Det får nok alarmklokkerne om en tysker som har fået manipuleret tælleren
til at ringe hos potentielle købere.

Andreas M. Hansen

Fra : TDN

Dato : 11-06-06 21:01

> [...]
>
> Snakker vi 60.000kr eller måske endnu mere ???
>
> Skal ikke sælges, men jeg skal skilles og bilens salgs værdi skal med i

Tag www.dba.dk og lav søgekriterie med 1992-1993 0-150.000 km, priserne
ligger på 35.000 til 60.000. Dog skal der nedslag på din pga. det
kosmetiske. Priserne fra 45-60.000 er typisk forhandlerpriser og i
privatsalg skal du være glad hvis du kan få 40.000 kr for den.

Mit bud vil være 35-40.000 ved privatsalg, hvis det er delekriteriet.

Mvh
Thomas

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 11-06-06 21:05

> Mit bud vil være 35-40.000 ved privatsalg, hvis det er delekriteriet.

Jeg er overbevist om at I tager fejl.. De bil er mere værd end 45.000kr

Vi har selv betalt 52000kr, fordi det kosmetiske ikke beyder noget for os,
og fordi der helt bestemt er mindst 8 gode år i den endnu... Undervognen er
"jomfruelig"

De biler i sammenligner med kan IKKE holde til 8 års almindeligt brug ved
50km om dagen !!

En forhandler bil til 50.000kr som har gået 150.000km har store problemmer
med rust (Har set flere), og vil ikke kunne holde i det danske klima 8 år
til

Hvad har I at sige til det ???

Fra : Thomas

Dato : 11-06-06 21:29

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]@post.cybercity[DOT]dk> wrote in message

> [...]
> med rust (Har set flere), og vil ikke kunne holde i det danske klima 8 år

Hvorfor vil du så have den vurderet opad , når den ikke skal sælges ????
Skal din kone overtage bilen og betale ekstra til dig eller hvad foregår
der? 40000 max i privat handel vil jeg mene, da en forhandler på
bilbasen har en 93' sli (hvor din så er gli) til 60000 kr med 93 km på
klokkeb...... ved ikke hvad forskellen er men den er også med 116 hk motor

Mvh

Thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-06-06 21:32

On Sun, 11 Jun 2006 22:05:04 +0200, "Morten Bo Jensen"

>Jeg er overbevist om at I tager fejl.. De bil er mere værd end 45.000kr

Ikke i privat handel.

>Vi har selv betalt 52000kr, fordi det kosmetiske ikke beyder noget for os,
>og fordi der helt bestemt er mindst 8 gode år i den endnu... Undervognen er
>"jomfruelig"

Den er ikke "jomfruelig", den er 12 år gammel! Ting ældes.
Og hvordan kan du regne med at din bil ligefrem er blevet mere værd?

>De biler i sammenligner med kan IKKE holde til 8 års almindeligt brug ved
>50km om dagen !!

Muligt..

>En forhandler bil til 50.000kr som har gået 150.000km har store problemmer
>med rust (Har set flere), og vil ikke kunne holde i det danske klima 8 år
>til

Hvis der står en 12 år gammel Carina E 1,6 med 150kkm på tælleren, med
store rustproblemer, til 50kkr ved en forhandler, så er den ALT for
dyr!

/Kent Glerup

Fra : TDN

Dato : 11-06-06 21:40

> [...]
> med rust (Har set flere), og vil ikke kunne holde i det danske klima 8 år

En masse ridser og et par buler og kun 40.000 km......

Det er muligt det kosmetiske ikke betyder noget for jer men det gør det for
de fleste købere og det trækker ned i pris. Jeg er også ret sikker på at
folk vil kræve km-garanti hvis du vil sælge til det du tror den er værd.
Uanset det lave km tal og den er uden rust så kan du altså næsten få to
Carina'er fra 1992 i privathandel for 60.000 kr.

For 60.000 kan du købe en faceliftet 1996 -> med godt 100.000 km på klokken,
hvorfor skulle man så købe en 1992'er med ridser og buler, som dog ikke har
kørt meget.

Jeg købte min 1996'er før jul for 37.000 kr. i privat handel. Den har næsten
det samme udstyr. Blev i sidste uge budt 42.000 for den ved en forhandler
som ville sætte den direkte ud i salglokalet til 59.900 kr. Han sagde
standen var over middel og der er ikke antydningen af rust (den har fået
rustbeskyttelse tidligere).

Mvh
Thomas

Fra : tom jensen

Dato : 11-06-06 23:41

> [...]
> og fordi der helt bestemt er mindst 8 gode år i den endnu... Undervognen

hej
hvis den har stået jer i 52000kr og i har haft den i 2 måneder ,hvorfor så
ikke vurder den til de 52000 kr , det er jo det den har kostet jer.

det vil jeg da synes er mest fair for begge parter , og vis en af jer så
ikke vil købe bilen til det beløb ,så må i jo prøve at sælge den .

mvh 2m

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 06:03

> [...]
>
> det vil jeg da synes er mest fair for begge parter , og vis en af jer så
> ikke vil købe bilen til det beløb ,så må i jo prøve at sælge den .

Jo jo - Det er også det der kommer til at ske vil jeg tro, men jeg havde jo
en idé om at vi havde fået den til en god pris, pga. den meget fine stand...
Men herinde ser det ud til at der altid kommer samme parole som output:

Det er ikke kilometerne der slår bilen ihjel, det er alderen"

Fra : Galaxy

Dato : 12-06-06 06:32

Det er næsten rigtigt... Men 60000 (eller bare52000) for en 14 år gammel
Carina E..... Det er, efter min mening bare alt for meget...

Lars

Fra : Galaxy

Dato : 12-06-06 06:37

Og en hurtig søgning på DBA viser blandt mange andre en carina 1,6 GXI, årg
1995, kørt 125000 km.. til 45000...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-06-06 06:42

Morten Bo Jensen wrote:

> [...]
> Men herinde ser det ud til at der altid kommer samme parole som output:
>
> Det er ikke kilometerne der slår bilen ihjel, det er alderen"

Du har ikke overvejet at det måske er fordi det er (en del af)
sandheden? Mange biler holder idag fint til 2-300.000km hvis ikke
rust-miden har spist den op inden da. Derudover, hvis du ikke har fået
km-garanti da du købte den, så vil jeg som køber af en bil der kun har
gået 40.000 på 14 år, være mistænkelig og nok gå direkte udenom bilen.
En bil kan altså også blive slidt af ikke at blive kørt varm overhovedet.

Og det kosmetiske har også en stor betydning for de fleste potentielle
købere, så hvis du vil have mere for den (eller vurderet højere) så skal
der gøres noget ved det.

Thomas

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 12-06-06 18:16

> [...]

> Jo jo - Det er også det der kommer til at ske vil jeg tro, men jeg havde
> jo en idé om at vi havde fået den til en god pris, pga. den meget fine

Kan du ikke ganske præcist fortælle hele forsamlingen meningen
med din tråds mission, fordi den meget lidt gennemskuelig for de
fleste, vil jeg tro?

Du køber en bil sammen med damen, og efter kort tid skal I
desvære skilles, hvorfor der nødvendigvis må bodeles. Om du
har købt bilen billigt eller dyrt er da hamrende ligegyldigt, idet
I 2 together blot skal ha' bodelt den rørlige formue.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 19:00

ja ja ja...

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 21:05

> [...]
<giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote:

>Hvor meget vil nedenstående bil kunne sælges for på det private marked ???

Brugte biler med noget højere kilometertal er til salg for alt fra 15k
til 60k hos forhandlere med overvægt i 30-40k. Din er naturligvis i
den dyre ende, men hvis en forhandler kan få 45-50k for den skal du
nok være glad for 40k i ren privat handel. Kilometertallet snarere
skræmmer end lokker folk for enten har den udelukkende kørt småture
hvad der kan slide 10 gange så meget som langture eller også er den
skruet tilbage.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 11-06-06 21:07

> Kilometertallet snarere skræmmer end lokker folk for enten har den
> udelukkende kørt småture hvad der kan slide 10 gange så meget som langture
> eller også er den skruet tilbage.

Det skræmte nu ikke os, men motoren har nok lidt lidt under småturene, men
efter at være blæst igennem og efter at jeg har hældt renseaditiver i
tanken, går den nu rimelig godt...

Jeg tror ikke kilometer tallet er justeret på denne bil, og det har fagfolk
bekræftet, når man ser på motoren, støddæmpere med mere...

Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-06-06 21:06

> Snakker vi 60.000kr eller måske endnu mere ???

40.000 til 60.000 kr. Det er ikke km, der dræber en bil. Det er alderen.

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 11-06-06 21:09

> 40.000 til 60.000 kr. Det er ikke km, der dræber en bil. Det er alderen.

Men der er jo stor forskel på hvilket klima de kører i for pokker !!

Min bil ser nyere ud end mange der kun har kørt 5-6 år herhjemme i vores
klima, med salt og sjap store dele af året...

Hvis den har stået i opvarmet garage holder den vel for fanden også en del
længere...

Det MÅ skule regnes med på bundlinjen !!

Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-06-06 21:20

> Men der er jo stor forskel på hvilket klima de kører i for pokker !!

Men du kan ikke komme udenom, at alle sliddelene som fx pakninger og remme,
i bilen er 14 år gammel.

Har/er bilen blevet undervognsbehandlet ?

>Hvis den har stået i opvarmet garage holder den vel for fanden også en del
>længere...
>Det MÅ skule regnes med på bundlinjen !!

Du spurgte her i gruppen for at få vores vurdering. Derfor anser jeg det som
uhøfligt og dårlig stil, at du både RÅBER og bander i dit reply.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 22:19

> Du spurgte her i gruppen for at få vores vurdering. Derfor anser jeg det
> som
> uhøfligt og dårlig stil, at du både RÅBER og bander i dit reply.

Argh... Rolig nu... Der skal tre udråbstegn til at lave en "flame", og jeg
skriver kun enkelte ord med stort, for at vise hvor trykket skal lægges...
Ikke for at råbe... Så rolig nu!

---
MBJ

Fra : Esben Taersker

Dato : 11-06-06 21:33

Morten Bo Jensen wrote:

> [...]
> længere...
>
> Det MÅ skule regnes med på bundlinjen !!

Sørgeligt med skilsmissen, men man kan næsten høre det er konen der skal
beholde bilen, og dig der skal have pengene...

Var det ikke mere rimeligt at køre ud til tre uvildige forhandlere og få
dem til at give et bud, og så tage gennemsnittet?

....og så kunne vi selvfølgelig godt li' at høre dommen...:)

/Esben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-06 21:16

Morten Bo Jensen skriver:

> Årgang 1992
> Kun kørt 40.000km

> Desværre en del kosmetiske overflade ridser og et par buler

Hvornår har den nået at få de skader ?

Mens den stod stille ?

> Snakker vi 60.000kr eller måske endnu mere ???

30-40kkr.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Galaxy

Dato : 11-06-06 21:41

Mon Morten har været i Tyskland om vinteren. De bruger faktisk også salt på
vejene i Køln, og i øvrigt også i resten af Tyskland...

25 - 30 ved salg til forhandler og måske 5-10 k mere ved privat handel.

lars

Fra : Brian

Dato : 11-06-06 21:45

Galaxy wrote:

> 25 - 30 ved salg til forhandler og måske 5-10 k mere ved privat handel.

Hmm... biler i privat handel, skulle gerne være billigere end ved en
forhandler.

/Brian

Fra : Per Riber

Dato : 11-06-06 21:54

Brian skrev:

> Hmm... biler i privat handel, skulle gerne være billigere end ved en
> forhandler.
>
> /Brian

Kun når du køber en bil. Det er stik modsat, når du sælger den.

mvh Per

Fra : Galaxy

Dato : 11-06-06 21:57

Hmmm.... Ja når man køber....

Men Morten skal vist nok sælge... Og så tror jeg at det jeg skrev
passer......

lars.

Fra : Brian

Dato : 12-06-06 07:18

Galaxy wrote:
> Hmmm.... Ja når man køber....
>
> Men Morten skal vist nok sælge... Og så tror jeg at det jeg skrev
> passer......

Ahh... så er vi enige

/Brian

Fra : Per Riber

Dato : 12-06-06 20:55

Galaxy skrev:
> Hmmm.... Ja når man køber....
>
> Men Morten skal vist nok sælge... Og så tror jeg at det jeg skrev
> passer......

Jep, du har helt ret. Jeg besvarede Brians indlæg

mvh Per

Fra : Rikke og Per

Dato : 12-06-06 11:10

> [...]
>
> Snakker vi 60.000kr eller måske endnu mere ???
>
> Skal ikke sælges, men jeg skal skilles og bilens salgs værdi skal med i

Jeg tror, at du skal være heldig, hvis bilen skal indbringe 30.000,- kr.
Jeg solgte min Carina for 8 mdr. siden: årgang ´94, km 270.000 og ikke
speciel pæn. Blev solgt for 22.000,- kr. og der var masser Carina årgang ´94
på bilbasen til under 30k!!!

m.v.h.