Hvilken (Tysk) bil
Fra : Steffan Fallesen

Dato : 11-06-06 17:10

Hej Gruppe,

Jeg bor i Flensborg og leder eften en bil nummer to til ca. 10000 km per
år. Budget: 20.000-25.000 euro.

Krav:
- Automatgear
- Stabil i drift
- Representativ

Jeg har overvejet:
- Brugt Mercedes E-Klasse
- Brugt BMW 5
- Brugt Volvo

Har I måske et par ideer til mig hvor jeg får noget godt for pengene?
(vores bil nummer 1 er en Audi så det skal helst ikke være sådan en).

--
Best regards,
Steffan S. Fallesen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 17:23

"Steffan Fallesen" <no-ssf-spam@servage.net> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Jeg bor i Flensborg og leder eften en bil nummer to til ca. 10000 km per
> år. Budget: 20.000-25.000 euro.
>
> Krav:
> - Automatgear
> - Stabil i drift
> - Representativ

Omend denne er et par tusinde teuro dyrere, så alligevel det eneste rigtige
at købe:
http://makeashorterlink.com/?A4CB42E3D
- Automatgear
- Mærket er netop blevet kåret til den meste pålidelige overhovedet i en
stor undersøgelse
http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3776740/
- Sjov at køre og en af de virkelig få biler man kigger efter.

> Jeg har overvejet:
> - Brugt Mercedes E-Klasse
> - Brugt BMW 5
> - Brugt Volvo

Hulk, de er da så kedelige sammenlignet med ovenstående

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 11-06-06 18:16

Tom wrote:

> Omend denne er et par tusinde teuro dyrere, så alligevel det eneste rigtige
> at købe: http://makeashorterlink.com/?A4CB42E3D

Det er en fin bil - dog ikke lige hvad jeg kigger efter. Bilen skal
helst ikke være mere end 4-5 år gammel.

(det fik jeg ikke lige skrevet - beklager)

--
Best regards,
Steffan S. Fallesen

http://www.servage.net/
Servage.net Web Hosting

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 18:49

> Det er en fin bil - dog ikke lige hvad jeg kigger efter. Bilen skal helst
> ikke være mere end 4-5 år gammel.
>
> (det fik jeg ikke lige skrevet - beklager)

okay, ja så må jeg melde pas

--
Tom

Fra : AS

Dato : 12-06-06 22:46

"Steffan Fallesen" <no-ssf-spam@servage.net> wrote in message

> Det er en fin bil - dog ikke lige hvad jeg kigger efter. Bilen skal
> helst ikke være mere end 4-5 år gammel.

Og representativ?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-06-06 19:23

Steffan Fallesen <no-ssf-spam@servage.net> wrote in news:e6hf6d$vot$1
@news01.versatel.de:

> [...]

> Har I måske et par ideer til mig hvor jeg får noget godt for pengene?
> (vores bil nummer 1 er en Audi så det skal helst ikke være sådan en).

Indenfor budgettet fandt jeg følgende muligheder på mobile.de:

VW Passat V6 årg 2004, 20.000 km.
Skoda Superb 1.8T årg. 2004, 40.500 km.
Hyundai XG350 årg 2004, 3.400 km.
Saab 9-5 2.3t årg. 2004, 33.000 km.
Toyota Camry 3.0 V6 årg. 2004, 34.000 km.
Jaguar S-Type 2.5 årg. 2002, 55.000 km.
Audi A8 2.8 årg. 2002, 77.000 km.

Hyundai'en er måske for aparte, men den er stor og luxuriøs. Og nærmest
ny.

Skoda'en, Passaten og Toyotaen er nok for anonyme.

Jaguar'en har ikke ry for at være pålidelig, men til gengæld er den meget
repræsentativ.

Audi'en nævner jeg bare fordi den om nogen opfylder dine krav.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-06-06 20:05

On Sun, 11 Jun 2006 18:09:53 +0200, Steffan Fallesen
> [...]

>Har I måske et par ideer til mig hvor jeg får noget godt for pengene?
>(vores bil nummer 1 er en Audi så det skal helst ikke være sådan en).

Det er vel en sort E39 BMW 540iA du skal have... En de de fineste
biler i klassen syntes jeg. Jeg syntes (desværre) at Mercedes E har
for meget taxi over sig.

Men-eeeeh.. Du kan da også overveje en 7-serie det er da til at få for
dit budget - og den er om noget meget repræsentativ og sælges vel
udelukkende med automatgear!?

** Lars / 2002 bmw 530dA touring + 1999 Peugeot 406 coupé V6

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-06-06 20:21

> [...]
>
> Har I måske et par ideer til mig hvor jeg får noget godt for pengene?
> (vores bil nummer 1 er en Audi så det skal helst ikke være sådan en).

Herligt valg du står med :) Her nogle forslag:
- Audi A8 4,2/S8/6,0 (to Audi'er i garagen er da ok)
- BMW 745i
- Jaguar S-type R
- Jaguar XJR
- Mercedes Benz S55 AMG
- Volvo S60R
- VW Phaeton 4,2

Nu har du ikke skrevet noget om bilklassen og anvendelsen, så jeg har kun
valgt motorvejslokomotiver.

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 11-06-06 21:22

Thomas Krath wrote:

> Herligt valg du står med :) Her nogle forslag:

Ja :)

> - BMW 745i

Den har jeg overvejet men så vidt jeg kan se skal man op på ca. 35k for
at det kan lade sig gøre - eller tager jeg fejl?

> - VW Phaeton 4,2

Dejlig bil. Har du set en til mit budget fornyligt?

--
Best regards,
Steffan S. Fallesen

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 11-06-06 21:32

> Den har jeg overvejet men så vidt jeg kan se skal man op på ca. 35k for at
> det kan lade sig gøre - eller tager jeg fejl?

Ja, du tager fejl:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=9&id=11111111208667929&

> Dejlig bil. Har du set en til mit budget fornyligt?

De koster ikke mere -> www.mobile.de

Surfer du aldrig på bilbaserne ?

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-06-06 22:00

> Den har jeg overvejet men så vidt jeg kan se skal man op på ca. 35k for at
> det kan lade sig gøre - eller tager jeg fejl?

> Dejlig bil. Har du set en til mit budget fornyligt?

En hurtig søgning på mobile.de finder de biler jeg har listet op.

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 11-06-06 22:05

Thomas Krath wrote:

> En hurtig søgning på mobile.de finder de biler jeg har listet op.

Tak. Jeg har lige kigget på mobile og det er jo helt utroligt hvad man
kan få (dog med mange km. på tælleren) når den ikke skal køre så langt.
--
Best regards,
Steffan S. Fallesen

http://www.servage.net/
Servage.net Web Hosting

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-06-06 22:14

> Tak. Jeg har lige kigget på mobile og det er jo helt utroligt hvad man kan
> få (dog med mange km. på tælleren) når den ikke skal køre så langt.

Med langt så mener du omkring 100.000 km? Det er altså på ingen måde et
problem for en bil at køre MEGET længere uden problemer - særligt ikke i
denne klasse!

Men ja, mulighederne er rigtig store!

Fra : Ole Sørensen

Dato : 11-06-06 21:14

Steffan Fallesen wrote:
> Krav:
> - Automatgear
> - Stabil i drift
> - Representativ

En Mercedes-Benz C 180 Kompressor sedan med aut.gear og Elegance eller
Avantgarde udstyrsniveau.
Eller evt. samme bil med lidt større motor. Den kører
fremragende/komfortabelt og gearet er (som sædvanligt) i verdensklasse. Der
er overraskende meget plads på forsæderne.
Vær opmærksom på, at der kommer en ny C-klasse næste sommer. Så måske kommer
der nogle kampagne-modeller med ekstra udstyr til samme pris.

Hilsen Ole

Fra : Ole Sørensen

Dato : 11-06-06 21:15

Ole Sørensen wrote:
> En Mercedes-Benz C 180 Kompressor sedan med aut.gear og Elegance eller

Altså fabriksny.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-06-06 01:28

"Ole Sørensen" <smf@stofanet.dk> wrote in news:448c79d5$0$11696$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> Altså fabriksny.

Sådan en C180K Elegance med automatgear løber op i 33K. Der er langt ned
til budgettets maks på 25K.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-06-06 11:40

Kent Oldhøj wrote:
> Sådan en C180K Elegance med automatgear løber op i 33K. Der er langt
> ned til budgettets maks på 25K.

Ups my bad. Men man betaler ikke listeprisen på en ny bil i Tyskland, men
man kan selvf ikke nå ned på de 25.000 Euro.
Men ellers en 8 mdr. gammel med 14.000 km:
http://www.mobile.de/SIDG6UTQmlTNBrVJQhZdnQCrg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1150112022A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1B41B20B60%82B-t-vCaMiMkMoPRQuSeUnVb_X_Y_x_ygeprrdsO~BSRA6D1100B17E17200HeleganceI250000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0IAutomatikI200000000D2000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=59&id=11111111210927944&

Hilsen Ole

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-06-06 22:42

> [...]
> Hej Gruppe,
>
> Jeg bor i Flensborg og leder eften en bil nummer to til ca. 10000 km

Prøv en tur i sådan een her :
http://makeashorterlink.com/?M2AF62E3D - det er en rigtig
herrevogn......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 18:34

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Steffan Fallesen" <no-ssf-spam@servage.net> skrev i en meddelelse

> [...]

Hehe, hvis vi danskere flyttede til tyskland så tror jeg flere ville gå
"amok", det er simpelhen utroligt så meget bil man får for pengene

--
Tom

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-06-06 18:39

> Hehe, hvis vi danskere flyttede til tyskland så tror jeg flere ville gå
> "amok", det er simpelhen utroligt så meget bil man får for pengene

Det tror jeg på! Du ser det jo i Sverige!

Hvad ville du selv købe?

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 18:41

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg på! Du ser det jo i Sverige!
>
> Hvad ville du selv købe?

Verdens fedeste bil som kan købes for en ussel lønmodtagers penge....911

--
Tom

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-06-06 18:51

> Verdens fedeste bil som kan købes for en ussel lønmodtagers penge....911

Hehe... en 996 GT3 CS skal jeg ha' til trackdays (men aldrig med afgift, da
det ikke kan betale sig når den kun skal bruges til trackdays). Men til
hverdag tror jeg hellere jeg vil ha' noget mere komfortabelt end en 911.
Hvad det skulle være er afhængig af hvor mange km jeg skal køre til hverdag
og selvfølgelig hvor mange penge der skal bruges på det.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 19:10

> [...]
> 911. Hvad det skulle være er afhængig af hvor mange km jeg skal køre til
> hverdag og selvfølgelig hvor mange penge der skal bruges på det.

Enig en 911 er ikke let mht. ind og udstigning, den har også OVERRASKENDE
lidt plads til bagage. Ja man tror det er løgn, men der er maximalt plads
til EN bærepose foran
Men kørekomforten er nu temmelig god. Den ligger kanon godt på vejen og er
slet ikke så man skal have nyrebælte, tvært imod så tager den rask væk de
tyske brosten hvor det endda føles behageligt.
Men lyden, lyden, ja den er så fé så fé, ikke ved stille kørsel men når man
lukker op, så kommer den med det fedeste porsche lyd.....nej det kan ikke
beskrives det skal opleves....så er man solgt. Tja og så er der lige den
detalje at den bare rykker når den får gas. Man er ALTID først ovre et kryds
når der skal sættes igang og på motorvejen er det det sjoveste jeg har kørt.
Man kører med 220 og sætter den i 6. gear og så rykker den bare opad til små
300 uden at det virker besværet......bremserne er også et kapitel for
sig....der kan ingen alm familiebil måle sig tilnærmelsesvis med disse. Man
fornemmer VIRKELIG at det er en bil der er LAVET til sjov og til at køre
hurtigt..på en sikker måde.

Jeg er bare solgt, der er virkelig ikke mange biler der kan måle sig med
den(af dem man kunne få råd til), men man skal have siddet i den for at
kunne bedømme den.
Bevares der er mange andre biler jeg også kunne ønske mig, men dem ville jeg
ikke engang have råd til i tyskland. Viper er også bare rå som det bedste
amerikanske.....eller l55 AMG den er også meget lækker

--
Tom

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-06-06 19:27

> [...]
> jeg ikke engang have råd til i tyskland. Viper er også bare rå som det
> bedste amerikanske.....eller l55 AMG den er også meget lækker

Man "fornemmer" at du er solgt ;) Men du kan ikke mene at den er mega
komfortabel da ;) Og ja, jeg kender skam bilen! Prøv en 2006 Audi S8 V10,
så tror jeg du har fundet en endnu mere komfortabel bil endda i samme
prisklasse! Sådan en S8 V10 til hverdag og så en GT3 CS til trackdays - det
er en fin kombination ;)

Skal du have en almindelig 911, skal det næsten være en 993 Carrera (Turbo S
;) :
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=10&id=11111111211761591&

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 19:36

> [...]
> prisklasse! Sådan en S8 V10 til hverdag og så en GT3 CS til trackdays -

Ja jeg kunne godt forestille mig at det ikke lever op til en S8 i komfort,
men Porsches PASM affjedring der ændrer sig efter din kørsel, er bestemt
også meget god og bedre end man skulle forvente af en sportvogn. Komforten
vil jeg betgne som lig med det der er i de taxaer MB som jeg har kørt
i....uden at ane en bjælde om det har været E-klasse eller ???

> Skal du have en almindelig 911, skal det næsten være en 993 Carrera (Turbo
> S ;) :
> http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=10&id=11111111211761591&

Tja den før man jo først råd til efter 30 år.....og så kan det vidst også
være ligemeget når man til den tid kører med rullator

--
Tom

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-06-06 19:52

> Tja den før man jo først råd til efter 30 år.....og så kan det vidst også
> være ligemeget når man til den tid kører med rullator

En 993'er er jo den "rigtige" model... En 996'er m. 300hk kan jo købes til
rimlige penge allerede nu:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=201400211&page=1

.... jeg har bare ladet mig fortælle at motorerne i 996'eren er skod - dog
ikke i 996 GT3, som bygges på samme base som GT1'eren (den der blev brugt i
LeMans).

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 19:57

> [...]
> ikke i 996 GT3, som bygges på samme base som GT1'eren (den der blev brugt

jaeh, jeg har da også læst flere annoncer på mobile.de hvor de skriver
"Motor macht Geräusche", så det er sikkert ikke samme holdbarhed som en
mondeo motor )

--
Tom

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-06-06 20:12

> jaeh, jeg har da også læst flere annoncer på mobile.de hvor de skriver
> "Motor macht Geräusche", så det er sikkert ikke samme holdbarhed som en
> mondeo motor )

Hos MLA kan du købe en forsikring som kun dækker motoren - det fortæller
lidt om hvor "dårlig" den motor er! Uheldigt for Porsche!

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 20:31

> Hos MLA kan du købe en forsikring som kun dækker motoren - det fortæller
> lidt om hvor "dårlig" den motor er! Uheldigt for Porsche!

Kunne forestille mig at det hænger meget sammen med at den skal være så
kompakt for at de kan få plads til den...og så at der ikke er verdens bedste
køling af motoren bagi. Men heller ikke mit indtryk at porsche motoren
holder hele bilens levetid, så en - to gange skal man nok pille den ud og
skifte en masse dyre dele.

--
Tom