|
| ØV, det blev en kort tur. Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-06 16:34 |
|
Jeg skulle her i eftermiddag ud og trille en tur, men efter 7 km begynder
den ikke at vil tage gassen, og drukne. selvfølgelig midt i et lyskryds
Trækker den ind til siden, og kan konstatere at benzinen pisser af. Det
viser sig at komme fra en af de små overløbs/udliftningsslanger fra
kaburatoren (dellorto PHBH 28 vs). Hvilket får mig til at tro, at svømmeren
ikke lukker rigtigt. Vi får listet den hjem, ved at åbne/lukke for
benzinhanen mens vi køre.
Benzinfilter er skiftet for ca 1000km siden.
Kaburatoren er renset for ca 150 km siden.
Ellers nogle bud ?
Yamaha TDR 125 ´94
| |
Jens Jessen (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Jens Jessen |
Dato : 11-06-06 16:45 |
|
Svømmeren er kun problemet hvis den er blevet uæt. Nej, det er mere
sandsynligt der sidder noget skidt i nåleventilen.
--
Med venlig hilsen
Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Rasmus TDR "lightburner"" <bumbum> skrev i en meddelelse
news:Xns97DFB2C8DBA62rwotdcspacedk@62.243.74.162...
> Jeg skulle her i eftermiddag ud og trille en tur, men efter 7 km begynder
> den ikke at vil tage gassen, og drukne. selvfølgelig midt i et lyskryds
>
> Trækker den ind til siden, og kan konstatere at benzinen pisser af. Det
> viser sig at komme fra en af de små overløbs/udliftningsslanger fra
> kaburatoren (dellorto PHBH 28 vs). Hvilket får mig til at tro, at
> svømmeren
> ikke lukker rigtigt. Vi får listet den hjem, ved at åbne/lukke for
> benzinhanen mens vi køre.
>
> Benzinfilter er skiftet for ca 1000km siden.
> Kaburatoren er renset for ca 150 km siden.
>
> Ellers nogle bud ?
>
> Yamaha TDR 125 ´94
>
>
| |
Bjarne (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne |
Dato : 11-06-06 16:59 |
|
In article <Xns97DFB2C8DBA62rwotdcspacedk@62.243.74.162>,
"Rasmus TDR \"lightburner\"" <bumbum> writes:
> Jeg skulle her i eftermiddag ud og trille en tur, men efter 7 km begynder
> den ikke at vil tage gassen, og drukne. selvfølgelig midt i et lyskryds
> Trækker den ind til siden, og kan konstatere at benzinen pisser af. Det
> viser sig at komme fra en af de små overløbs/udliftningsslanger fra
> kaburatoren (dellorto PHBH 28 vs). Hvilket får mig til at tro, at svømmeren
> ikke lukker rigtigt. Vi får listet den hjem, ved at åbne/lukke for
> benzinhanen mens vi køre.
Det var utroligt ! Den havde jeg her til morgen på en Moto Guzzi med
Dellorto VHB30 kaburator.
>
> Benzinfilter er skiftet for ca 1000km siden.
> Kaburatoren er renset for ca 150 km siden.
>
> Ellers nogle bud ?
I mit til fælde var det bøsningen til nåleventilen der havede løsnet sig og
presset nåleventil væk fra sædet. Bøsning strammet til, problem solved.
mvh,
Bjarne
| |
Ukendt (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-06 18:52 |
|
"Rasmus TDR \"lightburner\"" <bumbum> wrote in
news:Xns97DFB2C8DBA62rwotdcspacedk@62.243.74.162:
> Jeg skulle her i eftermiddag ud og trille en tur, men efter 7 km
> begynder den ikke at vil tage gassen, og drukne. selvfølgelig midt i
> et lyskryds Trækker den ind til siden, og kan konstatere at
> benzinen pisser af. Det viser sig at komme fra en af de små
> overløbs/udliftningsslanger fra kaburatoren (dellorto PHBH 28 vs).
> Hvilket får mig til at tro, at svømmeren ikke lukker rigtigt. Vi får
> listet den hjem, ved at åbne/lukke for benzinhanen mens vi køre.
>
> Benzinfilter er skiftet for ca 1000km siden.
> Kaburatoren er renset for ca 150 km siden.
>
> Ellers nogle bud ?
>
> Yamaha TDR 125 ´94
>
>
Har lige været ude og ryste den lidt, samt banke lidt på svømmerhuset.
SÅ kunne jeg få liv i den, uden at den løb over. Svømmeren kan vel hænge
og derfor ikke lukke for benzinen, selv om chancen vel er lige så stor
som at vinde i lotto....hmmm...hvilket jeg egentlig nok ville have
foretrukket
Jeg havde dog lidt problemer med at starte den, men 1. den har kørt for
fed, og 2. det er første gang jeg har prøvet at starte den, i denne
temperatur, og er derfor ikke helt sikker på hvordan den vil have det om
sommeren
Jeg håber den starter i morgen tidlig, ellers høre i nok nærmere....
| |
Claus Rittig (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 11-06-06 19:38 |
|
"Rasmus TDR "lightburner"" <bumbum> skrev i en meddelelse
news:Xns97DFCA286B73rwotdcspacedk@62.243.74.162...
>> Benzinfilter er skiftet for ca 1000km siden.
>> Kaburatoren er renset for ca 150 km siden.
Tjek også tankudluftning i tankdækslet. Hvis det er stoppet, eller hvis du
fylder tanken så meget op at der står bensin op i "røret" under tankdækslet,
så kan solen på en varm sommerdag lave så megt fordampning, at tanken kommer
under tryk, så pisser bensinen lige pludselig ud af karburatoren.
Mest sandsynligt er det nu nok at der er skidt mellem nål og dyse. Skidtet
kommer enten fra tanken (ofte rust, bensinfiltre er ikke altid så gode som
de burde være) eller fra luftfiltret (er det renset for nylig? Olieret
ordentligt? Monteret med fedt, så du er sikker på det slutter tæt?)
Rittig
| |
Ukendt (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-06 20:15 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in
news:448c635d$0$15793$14726298@news.sunsite.dk:
> "Rasmus TDR "lightburner"" <bumbum> skrev i en meddelelse
> news:Xns97DFCA286B73rwotdcspacedk@62.243.74.162...
>
>>> Benzinfilter er skiftet for ca 1000km siden.
>>> Kaburatoren er renset for ca 150 km siden.
>
> Tjek også tankudluftning i tankdækslet. Hvis det er stoppet, eller
> hvis du fylder tanken så meget op at der står bensin op i "røret"
> under tankdækslet, så kan solen på en varm sommerdag lave så megt
> fordampning, at tanken kommer under tryk, så pisser bensinen lige
> pludselig ud af karburatoren.
>
> Mest sandsynligt er det nu nok at der er skidt mellem nål og dyse.
> Skidtet kommer enten fra tanken (ofte rust, bensinfiltre er ikke altid
> så gode som de burde være) eller fra luftfiltret (er det renset for
> nylig? Olieret ordentligt? Monteret med fedt, så du er sikker på det
> slutter tæt?)
>
> Rittig
>
>
>
Havde faktisk luftfiltere ude samtidig med jeg rensede kaburatoren,
Filtret slutter tæt med en "skumpakning", som var/er godt fedtet.
| |
Knud Dam (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 11-06-06 20:31 |
|
"Rasmus TDR "lightburner"" <bumbum> skrev i en meddelelse
news:Xns97DFCA286B73rwotdcspacedk@62.243.74.162...
Hej Rasmus.
Er dit benzinfilter et papirfilter ?
Et filter af metal er måske ikke finmasket nok.
Mvh
KD
| |
Armand (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-06-06 20:37 |
|
Rasmus TDR "lightburner" skrev:
> Jeg skulle her i eftermiddag ud og trille en tur, men efter 7 km begynder
> den ikke at vil tage gassen, og drukne. selvfølgelig midt i et lyskryds
> Trækker den ind til siden, og kan konstatere at benzinen pisser af. Det
> viser sig at komme fra en af de små overløbs/udliftningsslanger fra
> kaburatoren (dellorto PHBH 28 vs). Hvilket får mig til at tro, at svømmeren
> ikke lukker rigtigt. Vi får listet den hjem, ved at åbne/lukke for
> benzinhanen mens vi køre.
Fra afdelingen for tricks og fiduser lyder det:
Mekanisk påvirkning (læs: Spark med støvlehælen eller slag med en gren
fra vejsiden) er første afhjælpningstrick ved overløbende karbunade :-|
For nyligt stod vi med en motorcykel der ligeledes løb over, og uden at
der var til at komme til at påvirke karbunader/svømmerhuse:
I første omgang forsøgtes at køre alle karbunader helt tommme og se om
genfyldning ville genoprette problemet, hvilket ikke skete
Efter lidt tænkeboks forsøgte vi så det samme igen, dog med den forskel
at motorcyklen blev tiltet ekstremt til højre under genopfyldningen - Og
dét hjalp sq, endda så godt at vedkommende ikke har oplevet noget til
problemet siden
--
Armand.
| |
Ukendt (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-06 21:50 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in
news:448c70d2$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
> Fra afdelingen for tricks og fiduser lyder det:
> Mekanisk påvirkning (læs: Spark med støvlehælen eller slag med en gren
> fra vejsiden) er første afhjælpningstrick ved overløbende karbunade
> :-|
>
> For nyligt stod vi med en motorcykel der ligeledes løb over, og uden
> at der var til at komme til at påvirke karbunader/svømmerhuse:
> I første omgang forsøgtes at køre alle karbunader helt tommme og se om
> genfyldning ville genoprette problemet, hvilket ikke skete
> Efter lidt tænkeboks forsøgte vi så det samme igen, dog med den
> forskel at motorcyklen blev tiltet ekstremt til højre under
> genopfyldningen - Og dét hjalp sq, endda så godt at vedkommende ikke
> har oplevet noget til problemet siden
>
Jeg køre med et gennemsigtige plastfilter, med papir "tragt" indvendigt.
Foreløbigt tak for indput, som sagt/skrevet, vender jeg frygteligt
tilbage, hvis den strejker igen i morgen !
| |
|
|