Salg af bil - for billig?
Fra : NHF

Dato : 11-06-06 09:20

Hej

Jeg har en Volvo V40 2.0 T (160 HK) med aircon, alt elektrisk og er
nysynet. Bilen har kørt 247.000 og kører som en drøm. Det eneste minus er,
der er meget lidt rust under frontgitteret på kølerhjelmen, og det er en
typisk fejl på disse modeller. I.flg bilpriser kan jeg få ca. kr. 95.000 ved
ren salg og jeg har sat den til salg for 104.000 i DBA, Bilbasen og Auto
Atlas med synlige oplysninger. Nu er der ikke ret mange 2.0 T'er til salg,
men der er en forhandler som har en 99' til salg med 150.000 på klokken til
kr. 179.999 plus levering.

Hvorfor er min bil ikke solgt endnu? I.flg. den lokale mekanikker så bør jeg
sætte den op til 119.000 og så bruge de kr. 2000 på at udbedre rustskaden.
Hvad er jeres mening?

Mvh.

NHF

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 10:05

"NHF" <lamper@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> sætte den op til 119.000 og så bruge de kr. 2000 på at udbedre rustskaden.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=904532&page=1
Jeg går ud fra det er denne salgsannonce

Jeg ville først vaske bilen og så tage nogle nye billeder evt fra lidt mere
spændende vinkler. Dernæst skal du nok være klar over at "folk" også kender
Bilpriser og derfor taster dine data ind og hurtigt finder ud af at du
forlanger for meget. Så hvis du gerne vil hurtigt af med bilen så skal du
som minimum ikke forlange mere end bilpriser viser.

--
Tom

Fra : Henrik Martinussen

Dato : 11-06-06 10:38

NHF wrote:
> Hvorfor er min bil ikke solgt endnu? I.flg. den lokale mekanikker så bør jeg
> sætte den op til 119.000 og så bruge de kr. 2000 på at udbedre rustskaden.
> Hvad er jeres mening?

Måske fordi folk enten tager en uden turbo og spare lidt i forsikring
og brændstof eller tager t4 med 200 hk. i stedet for din.
En anden ting er at nogle folk er bange for at købe en bil der har
kørt mere end 200.000 km.

Held og lykke med salget!

Fra : K.T.

Dato : 11-06-06 10:54

> [...]
> jeg
> sætte den op til 119.000 og så bruge de kr. 2000 på at udbedre rustskaden.

Hvis du seriøst tror at en investering på 2000 kr. kan øge salgsprisen med
15.000 kr er der vist intet at betænke sig på - det er da et afkast som vil
noget.

Knud

Fra : Kim Jespersen

Dato : 11-06-06 16:51

> [...]
> 15.000 kr er der vist intet at betænke sig på - det er da et afkast som vil

Det er faktisk ikke helt ved siden af, at en mindre investering kan give
et kraftigt afkast.
Bilmagasinet havde for noget tid siden en artikel om en Mazda mx(Noget)
de prøvede at sælge. Først uden rengøring og klargøring (prisen husker
jeg ikke helt, men den blev vurderet omkring de 50.000,-)
Dernæst rengjorde de den, plettede den og gjorde udseendet lidt pænere
end før og vupti, prisen steg 25.000,- for en 2.000,- kr. klargøring.

Den slags afkast er der ikke på aktiemarkedet.

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 11-06-06 12:35

"NHF" <lamper@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg har en Volvo V40 2.0 T (160 HK) med aircon, alt elektrisk og er
> nysynet. Bilen har kørt 247.000. Hvorfor er min bil ikke solgt endnu?

Fordi den har kørt så mange km, IMO...

> Hvad er jeres mening?

At den skal være "pletfri" for at have en chance. Du bør udbedre
skaden vedr. rust og lægge udgiften på prisen. Måske 109.950 kr...

Fra : Kim Jespersen

Dato : 11-06-06 14:35

NHF skrev:
> [...]
> sætte den op til 119.000 og så bruge de kr. 2000 på at udbedre rustskaden.

Jeg ville vaske bilen, rense og polere lakken og få den til at skinne,
opfriske interiøret med vinyl make-up (Se link) og så få taget nogle
andre billeder af den.

1. billede: hold på asfalt, tænd tågelygterne, drej hjulene som bilen
ville dreje til venstre (Så du kan se alufælgene og ikke dækket) og luk
vinduerne.
Tag så et billede i frøperpektiv relativt tæt på bilen, så du kan se
hele fronten, højre side af bilen og ikke mindst alufælgene.

2. Billede. Bagende og venstre side bilen. Hvis hjulene er drejet kan du
igen se alufælgene og dette billede skal også være relativt tæt på.

3. Billede. Interiør for, instrumentbræt og dørbeklædningen.

4. Billede. Interiør bag. (Evt. motorrum, men det er mindre interessant)

Alle billeder er relativt tæt på, hvor man kan se tingene. Jeg skal, som
køber, købe en bil og ikke himlen eller græs. Så derfor vil jeg se
bilen, så meget af bilen som muligt og ikke andet.

Vinyl make-up:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=711988107&n=1227191980&pn=1410841963

Fra : Kim Jespersen

Dato : 11-06-06 14:52

Så tæt her skal du på:

Nogenlunde god annonce:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=198700780&page=2
Interiør billederne er dog for ringe og billederne viser den samme side
af bilen på 2 billeder, hvilket er skidt. men de giver en ide om hvad du
skal have med.

Her er interiørbilledet bedre, men taget stående, hvilket gør bilen
mindre og du kigger NED i bilen, ikke IND i bilen.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=251501194&page=2

Det gælder om at få så mange detaljer med som muligt og nu har jeg lige
ledt efter en god annonce og det er faktisk lidt skræmmende, at jeg i de
ca. 20 forhandlerannoncer jeg lige har kigget på, ikke har fundet en
eneste der var bare nogenlunde god på alle 4 billeder.

Fra : Michael Jensen

Dato : 11-06-06 16:07

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@sstopospaml.dk> wrote in message
> [...]
>
> Her er interiørbilledet bedre, men taget stående, hvilket gør bilen mindre
> og du kigger NED i bilen, ikke IND i bilen.

Tjaah, jeg kan nu bedre lide interiørbillederne i den første annonce, og
billederne af bilen er liiige tæt nok på til min smag. Men ellers har du
ret. Få den til at skinne og vis flest mulig detaljer. Og ikka alt for meget
himmel ol.

\Michael

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 16:24

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> billederne af bilen er liiige tæt nok på til min smag. Men ellers har du
> ret. Få den til at skinne og vis flest mulig detaljer. Og ikka alt for

Kig på bilgalleriet der er flere der har taget flotte billeder af bilerne.
Personligt gider jeg ikke engang kigge på de annoncer hvor der slet ikke er
vedhæftet nogen billeder. Jeg tror ikke man skal undervurdere billedernes
betydning

--
Tom

Fra : Kim Jespersen

Dato : 11-06-06 16:57

> [...]
> ret. Få den til at skinne og vis flest mulig detaljer. Og ikka alt for meget

Alting er en smags sag, men faktum er at jeg fulgte den lille liste for
en 3 uger siden da jeg selv solgte bil.
Den var solgt på en halv time, mens jeg stod til syn med den.
En pæn bil, hvor billederne går tæt på, er altid noget der tæller.

Grunden til man skal se begge sider og skal tæt på, NÅR bilen skinner,
er fordi man så kan se Bilka buler og lign.
En bil der viser sine fejl og ellers fremstår pæn og velholdt er altid
nemmere at sælge.
Mange tror, at de skal skjule fejl på billeder, hvilket er helt forkert,
for hvis man viser fejl og er åben omkring det, så kører køber ikke igen
2 sek. efter han er kommet for at kigge på bilen.

Ved han hvad fejl der er, så går det hele nemmere.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-06-06 17:28

Kim Jespersen <kim.jespersen@sstopospaml.dk> skrev :

>Mange tror, at de skal skjule fejl på billeder, hvilket er helt forkert,
>for hvis man viser fejl og er åben omkring det, så kører køber ikke igen
>2 sek. efter han er kommet for at kigge på bilen.

Er det så nu skrækeksemplet skal hives af mølposen ?

http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/saelgere/index.htm

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : Kim Jespersen

Dato : 11-06-06 18:32

jan@stevns.net skrev:

> Er det så nu skrækeksemplet skal hives af mølposen ?
>
> http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/saelgere/index.htm

LOL det er jo nærmest et klassisk eksempel i den mest groteske udformning.

Hvad ville i få for at tage den med? I kunne jo spare slæbetorvet, da
det stadig er på bilen.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-06-06 20:05

Kim Jespersen <kim.jespersen@sstopospaml.dk> skrev :

>LOL det er jo nærmest et klassisk eksempel i den mest groteske udformning.

Jeg blev sgu' noget overrasket - ikke alene lignde fruen der kom ud,
for at fortælle om den noget man troede var løgn - og bilen var ikke
ligefrem meget kønnere

>Hvad ville i få for at tage den med? I kunne jo spare slæbetorvet, da
>det stadig er på bilen.

Jeg vendte om på en femøre, og sagde hverken tak for kigget, endsige
farvel.

Da vi jagtede en Previa gentog historien sig, også ude på Amager - en
i annoncen fin hvis Previa - og hvad mødte vi - en møgbunke.

Så vi endte jo med at hente en møgbunke i Fåborg - i det mindste
vidste vi det på forhånd, og takket være fruens indsats, er den dælme
bleven en fin bil nu

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/previa/index.htm

men Toyota og deres 112% - det er sgu' fup !

Fra : NHF

Dato : 11-06-06 17:52

Jeg takker for de konstruktive forslag, jeg tror jeg vil tage nogle pænere
billeder i aften, men lige nu skinner solen for kraftigt til billederne
bliver gode.

Mvh.

NHF

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-06-06 18:04

> [...]
> billeder i aften, men lige nu skinner solen for kraftigt til billederne

Man kan jo netop tage gode billeder i solskin, men det kræver naturligvis
lidt mere af fotografen, man skal helt undgå modlys.

Niels

Fra : Kim Jespersen

Dato : 11-06-06 18:30

NHF skrev:
> [...]
> sætte den op til 119.000 og så bruge de kr. 2000 på at udbedre rustskaden.

En anden ting, hvis du er medlem af FDM, er at du kunne få lavet en
brugtvognstest.
Jeg ved godt det er penge der skal sættes til og de ikke kommer ind
igen, som ved en klargøring af bilen, men der er noget psykologisk (for
mange) i, at den har gået 240.000 km og det kan måske være en hæmsko for
et hurtigt salg.
Jeg vil tro en brugtvogstest koster i omegnen af 2000-2500,- kr. for
sådan en vogn.
Så ved køber nøjagtigt hvad der er af fejl og mangler og at km. tallet
ikke er noget problem.

Blot et forslag ;)

Kim

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-06-06 19:27

> [...]
> jeg
> sætte den op til 119.000 og så bruge de kr. 2000 på at udbedre rustskaden.

Hvis du gerne vil af med den her og nu, kan du evt. prøve autocom med en
passende mindstepris.

Niels

Fra : NHF

Dato : 11-06-06 20:43

Så er der friske billeder af bilen, kan de godkendes?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-06-06 20:45

Hej!

NHF wrote:

> Så er der friske billeder af bilen, kan de godkendes?

Ja, absolut. Nu kunne man jo ligefrem fristes til en prøvetur

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-06-06 20:53

On Sun, 11 Jun 2006 21:42:41 +0200, "NHF" <lamper@mail.dk> wrote:

>Så er der friske billeder af bilen, kan de godkendes?
>
>http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=904532&page=1

Det var MEGET bedre!

Dog lige én ting:
Jeg synes dit billede af instrumentbrættet er taget for højt oppefra.
Ligeledes er det lidt "blegt" i det, med for meget genskind fra
instrumenthuset. Hvis dit kamera kan dæmpe blitzen en smule, vil det
nok hjælpe

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-06-06 15:59

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

Hvis dit kamera kan dæmpe blitzen en smule, vil det
> nok hjælpe

Den slags ordnes i Paintshop el. lign.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 11-06-06 21:12

NHF skrev:
> Så er der friske billeder af bilen, kan de godkendes?
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=904532&page=1
>
> NHF

Ja for dælen da ikk også, det er lige noget der virker. Lig mærke til
hvordan det hele giver genskær i lakken og i vinduerne.
Specielt billedet af fronten er jeg vild med, der har du ramt 100% i min
bog.
Hvis du vil eksperimentere mere med det, kunne du stille bilen som på
billedet af fronten og så tage et billede af bagenden og ned langs højre
side (i stedet for samme side 2 gange) og eventuelt interiørbillederne
udefra bilen, hvor du kigger ind.

Men altså, meget smukt.

Kim

Fra : Leif Neland

Dato : 12-06-06 07:08

NHF wrote:
> Så er der friske billeder af bilen, kan de godkendes?
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=904532&page=1

Nydeligt.

Men er der virkeligt så lidt benplads på bagsædet i en Volvo?

Leif

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-06-06 15:59

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Men er der virkeligt så lidt benplads på bagsædet i en Volvo?

Ja de tider er over, hvor det var en herregårds-vogn ;)).