|
| bremsepedal der kan trykkes i bund efter 2~ Fra : Ukendt |
Dato : 10-06-06 20:03 |
|
Utæthed vil jeg mene. Hvordan finder man den ?
Hvis ex et stempel er utæt, vil der så være bremsevæske som et tegn eller?
Kan det være en bremseforstærker eller noget og kan man se det?
Eller skifter man bare alt = masser af $$$ ?
| |
jan@stevns.net (10-06-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 10-06-06 20:13 |
|
"tom" <nomail> skrev :
>Utæthed vil jeg mene. Hvordan finder man den ?
Ved at lede ;)
På sådan en gammel grå ferguson traktor, er det nu ret nemt, idet man
kan overskue alle forbindelser mellem pedalen og bremserne
spøg til side - det er vel en eller anden bil, du pusler med - hvilken
må vi så forholde os til - da det nok ikke er en Mercedes med
Brake_by_wire .......
enten siver der vædske ud et sted, eller din hovedcylinder er gået
udu, så bremsevædsken bliver inde i systemet, men smutter forbi
stemplet i cylinderen
>Hvis ex et stempel er utæt, vil der så være bremsevæske som et tegn eller?
Hvis det er et stempel ude ved bremserne ja.
>Kan det være en bremseforstærker eller noget og kan man se det?
Niks - bremseforstærkeren har ikke noget med det at gøre
>Eller skifter man bare alt = masser af $$$ ?
Man finder fejlen. ;)
--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)
| |
Ukendt (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-06-06 20:21 |
|
> spøg til side - det er vel en eller anden bil, du pusler med - hvilken
> må vi så forholde os til - da det nok ikke er en Mercedes med
> Brake_by_wire .......
Lyder smart, men næppe tilfældet på en polo 99
> enten siver der vædske ud et sted, eller din hovedcylinder er gået
> udu, så bremsevædsken bliver inde i systemet, men smutter forbi
> stemplet i cylinderen
Altså det ved bremsepedalen?
Så hvis vi ser bort fra den, så SKAL jeg kunne finde væske et sted?
| |
jan@stevns.net (10-06-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 10-06-06 21:07 |
|
"tom" <nomail> skrev :
>Altså det ved bremsepedalen?
Jep - gemt inde bag bremseforstærkeren sidder en himstregims, med
nogle bremserør strittende ud - oftes 3 rør
>Så hvis vi ser bort fra den, så SKAL jeg kunne finde væske et sted?
Hvis der er en utæthed ude ved et af hjulene, så vil der dryppe noget.
Du glemte iøvrigt nok at fortælle om "vandstanden" i beholderen synker
og der skal efterfyldes. Skal der ikke det, tyder det mest på en
defekt hovedcylinder.
(Jeg har dælme skiftet flere hovedcylndre end calibre, på den konto
nogle hovedcylindre findes der rep-sæt til , men en ny koster ikke
nogen herregård
--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)
| |
Jørgen M. Rasmussen (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 11-06-06 07:54 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:tc9m8211uav0d2qoe8ul3hi3lnftjsrle8@dtext.news.tele.dk...
> Du glemte iøvrigt nok at fortælle om "vandstanden" i beholderen synker
> og der skal efterfyldes. Skal der ikke det, tyder det mest på en
> defekt hovedcylinder.
>
enig.
> nogle hovedcylindre findes der rep-sæt til , men en ny koster ikke
> nogen herregård
>
En ny el. en ombytter er vejen frem. Tror selv T.Svansen er leveringsdygtig.
| |
Ukendt (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-06-06 20:22 |
|
> enten siver der vædske ud et sted, eller din hovedcylinder er gået
> udu, så bremsevædsken bliver inde i systemet, men smutter forbi
> stemplet i cylinderen
Kan det være luft i systemet?
| |
Ukendt (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-06 13:33 |
|
Hmmm, har opdaget at pedalen kun synker når motoren er tændt. Når den er
slukket, synker den ikke det fjerneste.
Endvidere har jeg ikke kunnet finde utætheder (havde bagdelen mistænkt, da
den har fået lavet bremser for ikke så længe siden)
Såe : hvorfor er der forskel på tændt og slukket?
| |
Leon Hulstroem (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Leon Hulstroem |
Dato : 11-06-06 13:44 |
|
> Hmmm, har opdaget at pedalen kun synker når motoren er tændt. Når den er
> slukket, synker den ikke det fjerneste.
>
> Endvidere har jeg ikke kunnet finde utætheder (havde bagdelen mistænkt, da
> den har fået lavet bremser for ikke så længe siden)
>
>
> Såe : hvorfor er der forskel på tændt og slukket?
Jeg tænkte.. trykker du på pedalen og så starter motoren ??
For det skal den gøre, det er sådan man tester sin bremseforstærker.
Slipper man så pedalen og trykker igen, så skal den have normal vandring.
Har den ikke det og er der ingen bremsevæske "plet" på vejen, så har du en
defekt hovedcylinder, eller en af dine bremseslanger ligner en ballon, eller
der er vildt meget luft i systemet.
Mvh
Leon
| |
Ukendt (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-06 14:14 |
|
>> Såe : hvorfor er der forskel på tændt og slukket?
>
>
> Jeg tænkte.. trykker du på pedalen og så starter motoren ??
> For det skal den gøre, det er sådan man tester sin bremseforstærker.
Well. Har jeg foden på og tænder, så begynder den langsomt at synke.... hele
vejen ned i bunden.
> Slipper man så pedalen og trykker igen, så skal den have normal vandring.
Hmm. Den vil stadig synke.
> Har den ikke det og er der ingen bremsevæske "plet" på vejen, så har du en
> defekt hovedcylinder, eller en af dine bremseslanger ligner en ballon,
> eller der er vildt meget luft i systemet.
Ingen plet. Jeg prøver at "lufte ud". Ellers er der kun hovedcylinder
tilbage? Bremseforstærkeren kan ikke være synderne?
>
> Mvh
> Leon
>
| |
Leon Hulstroem (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Leon Hulstroem |
Dato : 11-06-06 14:32 |
|
<snip>
> Ingen plet. Jeg prøver at "lufte ud". Ellers er der kun hovedcylinder
> tilbage? Bremseforstærkeren kan ikke være synderne?
Bremseforstærkeren kan ikke være synderen mig bekendt, for alt hvad den gør
er at hjælpe dig med at trykke på akslen i hovedcylinderen via vacuum fra
motoren.
Du må have konen til at trampe tryk på pedalen (uden at den synker) og så
lufte ud.. husk at købe lidt bremsevæske.
Få hende til at trykke 2 gange på pedalen og så holde tryk med en blid fod
(tryk).
Når du så løsner ventilen ryger pedalen i bund, der skal hun så holde den
(meget vigtigt) til du har lukket ventilen (ja).
"tryk - ja - tryk - ja - tryk - ja"
Motoren skal ikke være startet...
Mvh
Leon
| |
Ukendt (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-06 16:20 |
|
"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:448c1b31$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> <snip>
>> Ingen plet. Jeg prøver at "lufte ud". Ellers er der kun hovedcylinder
>> tilbage? Bremseforstærkeren kan ikke være synderne?
>
> Bremseforstærkeren kan ikke være synderen mig bekendt, for alt hvad den
> gør er at hjælpe dig med at trykke på akslen i hovedcylinderen via vacuum
> fra motoren.
>
> Du må have konen til at trampe tryk på pedalen (uden at den synker) og så
> lufte ud.. husk at købe lidt bremsevæske.
>
> Få hende til at trykke 2 gange på pedalen og så holde tryk med en blid fod
> (tryk).
> Når du så løsner ventilen ryger pedalen i bund, der skal hun så holde den
> (meget vigtigt) til du har lukket ventilen (ja).
>
> "tryk - ja - tryk - ja - tryk - ja"
Så går det nu lettere og mere effektiv med en rigtig bremseudlufter så kan
man foretage det selv uden at skulle forklare en kvinde noget så teknisk
--
Tom
| |
Klaus D. Mikkelsen (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 11-06-06 16:19 |
| | |
Leon Hulstroem (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Leon Hulstroem |
Dato : 11-06-06 16:29 |
|
>> Så går det nu lettere og mere effektiv med en rigtig bremseudlufter så
>> kan
>> man foretage det selv uden at skulle forklare en kvinde noget så teknisk
>
> Du tager fuldstændig fejl. Det er nemlig naboen man skal låne - så er
> der basis for en kold "takkebajer".
Der er det dig der tager fejl.... for hvis "takkeren" står fremme, så når vi
slet ikke til udluftning.
-Leon
| |
Klaus D. Mikkelsen (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 11-06-06 16:30 |
| | |
Leon Hulstroem (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Leon Hulstroem |
Dato : 11-06-06 16:27 |
|
snip
>> "tryk - ja - tryk - ja - tryk - ja"
>
> Så går det nu lettere og mere effektiv med en rigtig bremseudlufter så kan
> man foretage det selv uden at skulle forklare en kvinde noget så teknisk
>
Jo Jo men en "én mands" model kræver trykluft og det ryger jeg formange
smøger til *ggg*
flaske-kontraventil-typen har jeg ikke gode erfaringer med.
-Leon
| |
Uffe Ravn (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 11-06-06 23:19 |
|
tom wrote:
> Ingen plet. Jeg prøver at "lufte ud". Ellers er der kun
> hovedcylinder tilbage? Bremseforstærkeren kan ikke være synderne?
Det lyder absolut som hovedcylinder.
Mvh. Uffe Ravn
| |
Tom (12-06-2006)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 12-06-06 15:57 |
|
>
>> Ingen plet. Jeg prøver at "lufte ud". Ellers er der kun
>> hovedcylinder tilbage? Bremseforstærkeren kan ikke være synderne?
>
> Det lyder absolut som hovedcylinder.
hmm, nogen der ved hvad det skal koste ca at skifte på s¨ån en polo ??
bare sådan ca. i hele tusinder :-/
| |
|
|