Hvad fa'n kommer det til dytten - klonk - ~
Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 10-06-06 19:35

Hej,

Citronen har fået skiftet sin knækkede fjeder og så burde verden være
god og rar, men ak:

- ved lav hastighed og tæt på fuldt ratudsving siger den klonk-klonk -
det er helt galt hvis det er hen over kantsten.

- periodisk - og specielt ved lav hastighed - trækker den gevaldigt til
venstre.

Hvad pokker kommer der til den?

Nå må nok til mekker igen

Knus
Regnar
'03 Citroën Xsara VTS 2,0

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 19:45

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@lyngsoe.eu> skrev i en meddelelse
> [...]
> er helt galt hvis det er hen over kantsten.
>
> - periodisk - og specielt ved lav hastighed - trækker den gevaldigt til

Se, først er der det galt at du kører hen over kantstene med din bil! Hold
op med det!
Og dernæst lyder det som om din trækaksel er stået af. Køb en ny og ikke en
brugt. Den koster nok mellem 1000,- og 1700,- excl mont.

Mvh Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 20:02

> [...]
> er helt galt hvis det er hen over kantsten.
>
> - periodisk - og specielt ved lav hastighed - trækker den gevaldigt til

Bilen er tydeligvis ikke sporet og så er der nok røget en bærekugle/arm
eller lign. fordi man har tæsket løs med hammeren på en i forvejen slidt
del.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-06 20:04

Regnar Bang Lyngsø skriver:

> Citronen har fået skiftet sin knækkede fjeder og så burde verden være
> god og rar, men ak:

Garanti ?

> - ved lav hastighed og tæt på fuldt ratudsving siger den klonk-klonk -
> det er helt galt hvis det er hen over kantsten.

1. Man kører ikke over kantsten.
2. Det lyder som en defekt trækaksel ("knokkelled")

> - periodisk - og specielt ved lav hastighed - trækker den gevaldigt til
> venstre.

Noget sidder løst.

> Hvad pokker kommer der til den?

Det er en OM'er....
Så hurtigt som muligt. Den kan være tilnærmelsesvis livsfarlig at køre
i.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 11-06-06 09:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Regnar Bang Lyngsø skriver:
>
> Garanti ?

Nope - det er feriebudgettet den er ved at spise

> 1. Man kører ikke over kantsten.

Nej, nej - formulerede mig lidt uklart. Ud over fortov når man forlader
indkørsler - du ved - der er en klat asfalt til at sikre at det ikke er
frit fald. Der er en niveauforskel - lav fart - og tit tæt på fuldt
styreudslag.

> Det er en OM'er....
> Så hurtigt som muligt. Den kan være tilnærmelsesvis livsfarlig at køre
> i.

Den ryger på værksted igen - helt sikkert.

Knus
Regnar