Disclaimer - Barberskumstricket
Fra : Armand

Dato : 10-06-06 17:14

Så kom den dag hvor min Dainese var så flueligsbehængt at jeg besluttede
at en barberskumskur var mest rationelt.
Derved løb jeg ind i mine første negative erfaringer med
barberskums-iblødsætning:
Dainese'n er en "K"model hvorpå den sorte grundfarve er dekoreret med en
mørk rød samt to metal-farver á "aluminium" og "bly", og netop bly-faven
tålte ikke den mindste gnubben ved aftørring af det indtørrede skum

--
Armand.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-06-06 17:45

> [...]
> mørk rød samt to metal-farver á "aluminium" og "bly", og netop bly-faven
> tålte ikke den mindste gnubben ved aftørring af det indtørrede skum

Jeg har oplevet at man kunne læse hvad et
par gæster havde skrevet med barberskum på lakken ifbm et bryllup.

Fra : Sune

Dato : 10-06-06 17:58

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har oplevet at man kunne læse hvad et
> par gæster havde skrevet med barberskum på lakken ifbm et bryllup.

Har selv oplevet det. Da vi kom ud til bilen hang der diverse dåser i snor
og på bilen var der skrevet nygift med barberskum plus en masse andet.
Det blev ikke bedre af at den stod i bagene sol. Efter vask kunne det stadig
ses.
Vi fik det dog af til sidst, men først efter en grundig polering.

Sune

Fra : Armand

Dato : 10-06-06 20:23

Andersen [3650] skrev:

> Jeg har oplevet at man kunne læse hvad et
> par gæster havde skrevet med barberskum på lakken ifbm et bryllup.

á "ædt" voks formodentlig :-/
Baggrunden for min barberskums-mani er sjovt nok næsten den samme: At
jeg opdagede at barberskums"vandalisme" på bl.a. forruden af bilen, stod
tydeligt frem i trafikfilmen længe efter.
En kemiker forklarede mig at barberskums fineste kvalitet er at opbløde
horn-stof (læs: barberstubbe), hvorfor det ikke undrede ham at det var
så godt til at opbløde indetørrede insektlig, som mine erfaringer var.

Eneste negative oplevelse indtil Dainesens blykulør, var et pigebarn der
fik permanente pletter på sin fine nykøbte røde festkjole, efter at have
været med til en selskabsleg hvor man skulle barbere balloner

--
Armand.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 10-06-06 18:01

Jeg har gode erfaringer med at lægge vådt køkkenrulle over de forb.....
fluer mm
De er meget lette at vaske af efter således at have været "sat i blød"

Mvh John

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-06-06 00:08

John Senius-Jørgensen wrote:
> Jeg har gode erfaringer med at lægge vådt køkkenrulle over de forb.....
> fluer mm
> De er meget lette at vaske af efter således at have været "sat i blød"
>
> Mvh John

Våde aviser virker også.

Har ellers også gode erfaringer med det herlige barberskumstrick, men
har aldrig ladet det stå i solen og tørre.

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Armand

Dato : 11-06-06 12:25

Thomas Jensen skrev:

> Våde aviser virker også.
>
> Har ellers også gode erfaringer med det herlige barberskumstrick, men
> har aldrig ladet det stå i solen og tørre.

Glem solen, det er langtids-krible-krable-virkningen der gøt arbejdet og
direkte sollys forkorter blot indtørringstiden!

--
Armand.

Fra : Carl Dragert

Dato : 11-06-06 09:42

> [...]
> mørk rød samt to metal-farver á "aluminium" og "bly", og netop bly-faven
> tålte ikke den mindste gnubben ved aftørring af det indtørrede skum

Jeg har samme farver som dig, og har som du blot ladet ligene sidde. En del
af dem ryger af næste gang det regner, en del når jeg giver læderfedt, og
resten giver dragten patina. En af fordelene ved dette er at kvinderne ikke
længere vil kramme hele tiden

For et par uger siden var jeg en tur til Gibraltar, jeg fik kørt knapt 7000
km. på en uge hvilket tydeligt kan ses på mine støvler som nu er en ligelig
blanding af vejsnavs, scottoil, døde frøer, samt originalt læder og
gore-tex. Hvordan får jeg støvlerne rene og bløde igen? Og velcro'en til at
virke igen?

--
Carl Dragert
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Knud Dam

Dato : 11-06-06 12:28

"Carl Dragert" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> For et par uger siden var jeg en tur til Gibraltar, jeg fik kørt knapt
> 7000 km. på en uge

Du har sq ikke holdt pauser hele tiden !

; - )

KD

Fra : Armand

Dato : 11-06-06 12:29

Carl Dragert skrev:
> [...]
> blanding af vejsnavs, scottoil, døde frøer, samt originalt læder og
> gore-tex. Hvordan får jeg støvlerne rene og bløde igen?

Og dét spørger du om i denne tråd?

Barberskum opbløder alt sæbeopløseligt snavs samt krible-krabler det
løst fra overfladen. Endvidere er det ligeså mildt og plejende for læder
(á lædersæbe) som det er for hagen, fruens skinneben og . . . nej jeg
stopper hér

--
Armand.

Fra : Niels Pein

Dato : 11-06-06 15:50

"Carl Dragert" skrev ...

> [...]
> ligelig blanding af vejsnavs, scottoil, døde frøer, samt originalt læder
> og gore-tex. Hvordan får jeg støvlerne rene og bløde igen? Og velcro'en

Tager turen igen til vinter?
--
Niels
TransAlp

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 12-06-06 22:17

Carl Dragert wrote:

> [...]
> blanding af vejsnavs, scottoil, døde frøer, samt originalt læder og
> gore-tex. Hvordan får jeg støvlerne rene og bløde igen? Og velcro'en til at

Jeg havde samme problem med mine støvler til foråret, havde brugt dem
til en festival i tyskland....
Jeg lagde dem i blød i en spand i 2 dage, og så kunne jeg børste alt
sidtet af.