Dæk til en Fabia Combi
Fra : Kasper Christensen

Dato : 09-06-06 15:37

Hej Alle

Da jeg kører på sidste sæson på de nuværende sommerdæk, skal jeg have
købt nye til næste sæson.

Er der nogle af jer, som ved hvor store/brede dæk der kan komme på, så
der ikke er pladsproblemer.

Mvh

Kasper

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-06-06 16:26

On Fri, 09 Jun 2006 16:37:04 +0200, Kasper Christensen
<news_fjerndette@kasperc.dk> wrote:

> [...]
>købt nye til næste sæson.
>
>Er der nogle af jer, som ved hvor store/brede dæk der kan komme på, så

Du kan bruge:

195/50 15"
195/45 16"
215/40 16"
215/35 17"

Jeg vil personligt kun anbefale 16" og 17" hvis bilen sænkes! Ellers
ser det ud som dæk og skærmkant er bange for hinanden...
195/50 15" ser ret harmonisk ud på en Fabia.

/Kent Glerup

Fra : Klaus G.

Dato : 09-06-06 23:23

> Jeg vil personligt kun anbefale 16" og 17" hvis bilen sænkes! Ellers
> ser det ud som dæk og skærmkant er bange for hinanden...
> 195/50 15" ser ret harmonisk ud på en Fabia.

Jeg har 18" på min fabia, og omtalte ser ikke ud til at være bange for
hinanden :)
http://www.seth-enoch.dk//Min_Fabia/Faelg.JPG

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Kent Glerup

Dato : 10-06-06 09:06

On Sat, 10 Jun 2006 00:23:05 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Jeg har 18" på min fabia, og omtalte ser ikke ud til at være bange for
>hinanden :)
>http://www.seth-enoch.dk//Min_Fabia/Faelg.JPG

Det ser ud til at passe fint sammen

Men er diameteren ikke lidt større end normalt?

/Kent Glerup

Fra : Klaus G.

Dato : 10-06-06 12:09

> Men er diameteren ikke lidt større end normalt?

Det må jeg jo nok indrømme...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Kent Glerup

Dato : 10-06-06 13:41

On Sat, 10 Jun 2006 13:08:57 +0200, "Klaus G."

>Det må jeg jo nok indrømme...

Det udstiller jo ligesom også de manglende skiver bagi

/Kent Glerup

Fra : Klaus G.

Dato : 10-06-06 14:47

> Det udstiller jo ligesom også de manglende skiver bagi

Kun en smule :)

Sidste bil jeg havde(mi16), der rustede de en del, fordi jeg ikke bremsede
hårdt nok, så jeg er glad nok for mine tromler :D

Desuden er der så bette en motor i, at skiver vist er overkill...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Onix

Dato : 10-06-06 21:06

Det ser flot ud - jeg har fabia også 15" - hvad koster sådan et par sutter
inkl. fælg, for de skal jo også skiftes for at få 18" ikk- ??

Nu spør' jeg sikkert vildt dumt, men påvirker det fartviseren? eller er det
bare en fantasi i mit hoved ?

Onix

Fra : Klaus G.

Dato : 10-06-06 21:37

> Det ser flot ud - jeg har fabia også 15" - hvad koster sådan et par sutter
> inkl. fælg, for de skal jo også skiftes for at få 18" ikk- ??
Du kan få 18" Fælge fra 6000-30.000kr.(4stk). Dæk koster fra 800-3500kr.
eller mere, kommer an på bredden jo :)

> Nu spør' jeg sikkert vildt dumt, men påvirker det fartviseren? eller er
det
> bare en fantasi i mit hoved ?
De er jo 5% større, så er speedo ved at passe 100%.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : mohr

Dato : 10-06-06 22:56

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev:

> 195/50 15"

Der kan fint anvende 195/55 15" også. Det er stadig indenfor loves krav, og
du opnår en smule bedre komfort end med 195/50 15"

Der er i øvrigt en fin dæk/ størrelse beregner her:

http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp

\Morten.