/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
bremseudlufter
Fra : tb


Dato : 08-06-06 22:21

Har købt sådan en til trykluft

Jeg har skiftet bakker og har haft bremsecylinderen afskilt = luft.
Sætter min nyindkøbte dims på og suger. Der kommer masser af luft og
bremsevæske. MASSER. Den har vel løbet en kvart liter igennem nu, og der
bliver ved med at være luft i.
Virker den ???

Når jeg lukker for hanen, så kommer der ikke mere, så den slutter vel tæt
nok?
Når jeg trykker på bremsepedalen, bremser cylinderen, og der kommer ikke
væske, så den er vel tæt ?
Hvis bremserørene var utætte, så ville min fod vel synke ved vedvarende
tryk?

Kan der virkeligt være så meget luft i det system, eller gør jeg noget helt
forkert?!?!



 
 
Armand (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-06-06 22:29

tb skrev:
> Har købt sådan en til trykluft
>
> Jeg har skiftet bakker og har haft bremsecylinderen afskilt = luft.
> Sætter min nyindkøbte dims på og suger. Der kommer masser af luft og
> bremsevæske. MASSER. Den har vel løbet en kvart liter igennem nu, og der
> bliver ved med at være luft i.
> Virker den ???
>
> Når jeg lukker for hanen, så kommer der ikke mere, så den slutter vel tæt
> nok?
> Når jeg trykker på bremsepedalen, bremser cylinderen, og der kommer ikke
> væske, så den er vel tæt ?
> Hvis bremserørene var utætte, så ville min fod vel synke ved vedvarende
> tryk?
>
> Kan der virkeligt være så meget luft i det system, eller gør jeg noget helt
> forkert?!?!
>
>
Mon ikke at der lækker luft ind mellem udluftnings-niplen og
suge-slangen? Alternativt suges der luft gennem niplens gevind :-/

Tag en beslutning om hvornår det må være nok og afslut med at få det
bekræftiget gennem en enkelt traditionel udluftning (á svigermor på
pedalen)!

--
Armand.

Menabra (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Menabra


Dato : 09-06-06 09:30


"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:448894a5$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Har købt sådan en til trykluft
>
> Jeg har skiftet bakker og har haft bremsecylinderen afskilt = luft.
> Sætter min nyindkøbte dims på og suger. Der kommer masser af luft og
> bremsevæske. MASSER. Den har vel løbet en kvart liter igennem nu, og der
> bliver ved med at være luft i.
> Virker den ???
>
> Når jeg lukker for hanen, så kommer der ikke mere, så den slutter vel tæt
> nok?
> Når jeg trykker på bremsepedalen, bremser cylinderen, og der kommer ikke
> væske, så den er vel tæt ?
> Hvis bremserørene var utætte, så ville min fod vel synke ved vedvarende
> tryk?
>
> Kan der virkeligt være så meget luft i det system, eller gør jeg noget
> helt forkert?!?!

Hej

Hvis det er typen med klar beholder og sort låg, så er der ikke mere luft
i systemet, når boblerne skifter fra
store til små.
Hvis pedalen er hård, ikke synker og ikke kan trædes ret langt ned er
sagen klar.

mvh

>
>



Christopher Stein (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 09-06-06 10:30

så er der ikke mere luft
> i systemet, når boblerne skifter fra
> store til små.

?? det luder ulogisk i mine ører.. har du en nærmere forklaring? :)

Menabra (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Menabra


Dato : 09-06-06 11:09


"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:44893f95$0$27615$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> så er der ikke mere luft
>> i systemet, når boblerne skifter fra
>> store til små.
>
> ?? det luder ulogisk i mine ører.. har du en nærmere forklaring? :)

Hej
Nix den virker på den måde, fremgår også af brugsansvisningen.
Har brugt den på arbejdet i flere år.
mvh



Jørgen Nielsen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 09-06-06 12:12


I skal slet ikke rode med bremser, det er et job for folk der ved noget om
sagen, så enkelt er det, og da slet ikke når i ikke ved mere end det i giver
udtryk for
Jørgen

"Menabra" <monster@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
news:35938$448948a2$3e3d8433$13041@news.arrownet.dk...
>
> "Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> news:44893f95$0$27615$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> så er der ikke mere luft
>>> i systemet, når boblerne skifter fra
>>> store til små.
>>
>> ?? det luder ulogisk i mine ører.. har du en nærmere forklaring? :)
>
> Hej
> Nix den virker på den måde, fremgår også af brugsansvisningen.
> Har brugt den på arbejdet i flere år.
> mvh
>



Menabra (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Menabra


Dato : 09-06-06 12:21


"Jørgen Nielsen" <jorgena@nielsen.dk> skrev i en meddelelse
news:448957a1$0$167$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> I skal slet ikke rode med bremser, det er et job for folk der ved noget om
> sagen, så enkelt er det, og da slet ikke når i ikke ved mere end det i
> giver udtryk for
> Jørgen
>
> "Menabra" <monster@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> news:35938$448948a2$3e3d8433$13041@news.arrownet.dk...
>>
>> "Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
>> news:44893f95$0$27615$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> så er der ikke mere luft
>>>> i systemet, når boblerne skifter fra
>>>> store til små.
>>>
>>> ?? det luder ulogisk i mine ører.. har du en nærmere forklaring? :)
>>
>> Hej
>> Nix den virker på den måde, fremgår også af brugsansvisningen.
>> Har brugt den på arbejdet i flere år.
>> mvh

>> Hej
Undskyld, men hvem er I ?
mvh
>
>



Jørgen Nielsen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 09-06-06 13:26


"Menabra" <monster>>> Hej
> Undskyld, men hvem er I ?
> mvh
>>
>> Hvis det er mig du spørger??, så er det dem der af et velment hjerte
>> prøver at hjælpe, men igen bremser, styretøj er ikke noget, for ikke
>> mekanikere at rode med, jeg er lige ved at sige at der skulle indføres en
>> form for autorisitation på området

Jørgen
>



tb (09-06-2006)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 09-06-06 15:09

> I skal slet ikke rode med bremser, det er et job for folk der ved noget om
> sagen, så enkelt er det, og da slet ikke når i ikke ved mere end det i
> giver udtryk for
> Jørgen


Godt så. Længe leve håndværkere da. Hvis ovenstående er din mening, så må
det jo gælde alt der kræver en særlig viden, lige fra skift af vinduer i
huset, til skift af vinduesvisker på bilen.

Mening modtaget, men absolut ikke købt!

Mvh TB

Til jer andre : Tak for rådene



Jørgen Nielsen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 09-06-06 15:58

Hallo
Misforstået noget så grusomt, her taler vi altså om sikkerhed (bremser) hvis
vinduet falder ud såøh ja det var det, og hvis vinduesviskeren? men altså
bremser forestil dig at de svigter ved bare, ja egentligt er det lige
gyldigt hvor stærkt.

Jørgen


> Godt så. Længe leve håndværkere da. Hvis ovenstående er din mening, så må
> det jo gælde alt der kræver en særlig viden, lige fra skift af vinduer i
> huset, til skift af vinduesvisker på bilen.
>
> Mening modtaget, men absolut ikke købt!
>
> Mvh TB
>
> Til jer andre : Tak for rådene
>



Per Groth Ludvigsen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Groth Ludvigsen


Dato : 09-06-06 23:03

Hej Jørgen,
Du gør sikert et godt job - men jeg kan fortælle dig en historie om et
Toyota værksted
i Nordsjællnad som samlede mine forbremser forkert. Mekanikeren beroligede
mig med
at der var ikke sket noget alvorligt, - fordi moderne bremser er sådan
konstrueret, at de
er idiot sikret - altså forstået sådan at selvom de samles forkert - så
virker de stadigvæk

Har efter denne oplevelse selv lært mig at skifte og vedligeholde skiver,
calibre, klodser etc. og jeg får ros i synshallen for gode bremser - hver
gang.
/Per

"Jørgen Nielsen" <jorgena@nielsen.dk> wrote in message
news:44898c6a$0$175$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hallo
> Misforstået noget så grusomt, her taler vi altså om sikkerhed (bremser)
hvis
> vinduet falder ud såøh ja det var det, og hvis vinduesviskeren? men altså
> bremser forestil dig at de svigter ved bare, ja egentligt er det lige
> gyldigt hvor stærkt.
>
> Jørgen
>
>
> > Godt så. Længe leve håndværkere da. Hvis ovenstående er din mening, så

> > det jo gælde alt der kræver en særlig viden, lige fra skift af vinduer i
> > huset, til skift af vinduesvisker på bilen.
> >
> > Mening modtaget, men absolut ikke købt!
> >
> > Mvh TB
> >
> > Til jer andre : Tak for rådene
> >
>
>



KO (10-06-2006)
Kommentar
Fra : KO


Dato : 10-06-06 00:13

> Hallo
> Misforstået noget så grusomt, her taler vi altså om sikkerhed (bremser)
> hvis vinduet falder ud såøh ja det var det, og hvis vinduesviskeren? men
> altså bremser forestil dig at de svigter ved bare, ja egentligt er det
> lige gyldigt hvor stærkt.


Virker bremserne ordentligt efter man selv har skiftet dem, fortsætter de
med at virke!! Bremser falder ikke bare lige sådan af!!



Fam. Olsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 10-06-06 08:43


"KO" <kim.mail@SLETc.dk> skrev i en meddelelse
news:448a0091$0$38729$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Virker bremserne ordentligt efter man selv har skiftet dem, fortsætter de
> med at virke!! Bremser falder ikke bare lige sådan af!!

Bremser kan altså ikke kun gå i stykker under udskiftningsarbejder.

Jeg har igennem tiderne set mange løse calipre.


MVH Niels



Jørgen M. Rasmussen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 10-06-06 05:44


"Jørgen Nielsen" <jorgena@nielsen.dk> skrev i en meddelelse
news:44898c6a$0$175

> Hallo
> Misforstået noget så grusomt, her taler vi altså om sikkerhed (bremser)
> hvis vinduet falder ud såøh ja det var det, og hvis vinduesviskeren? men
> altså bremser forestil dig at de svigter ved bare, ja egentligt er det
> lige gyldigt hvor stærkt.
>
Hallo, det er ikke rocketscience, og for vigtigt til jeg tør overlade det
til tilfældige reservedels-udskiftere.



Uffe Ravn (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 10-06-06 07:33

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hallo, det er ikke rocketscience, og for vigtigt til jeg tør overlade
> det til tilfældige reservedels-udskiftere.

Det er lidt som det med at pakke en fladskærm, det må meget gerne være den
der skal bruge den, der skal pakke den.

Mvh. Uffe Ravn




Fam. Olsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 10-06-06 08:55


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:448a67e4$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>
>> Hallo, det er ikke rocketscience, og for vigtigt til jeg tør overlade
>> det til tilfældige reservedels-udskiftere.
>
> Det er lidt som det med at pakke en fladskærm, det må meget gerne være den
> der skal bruge den, der skal pakke den.

Den forstod jeg ikke. Ikke før end jeg opdagede at det nok var en faldskærm
du mente

Så kom jeg til at tænke på engang jeg var ude i lufthavnen og assistere
nogle flymekanikere med et motorskift på en S61 helikopter. De fortalte at
piloterne plejede at se noget fårede ud når de sagde pænt nej tak til et
lift hjem igen.


MVH Niels



Jørgen M. Rasmussen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 10-06-06 19:15


"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

De fortalte at
> piloterne plejede at se noget fårede ud når de sagde pænt nej tak til et
> lift hjem igen.
>
Det var fordi de var på MUG, mereudgiftsgodtgørelse, så de skulle ned at
"svine" sig til på den lokale Bæverding ;)).



Fam. Olsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 10-06-06 20:28


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:448b0b8b$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> De fortalte at
>> piloterne plejede at se noget fårede ud når de sagde pænt nej tak til et
>> lift hjem igen.
>>
> Det var fordi de var på MUG, mereudgiftsgodtgørelse, så de skulle ned at
> "svine" sig til på den lokale Bæverding ;)).

Så kunne de sgu da godt have inviteret mig med.

Nej pjat. De tog ruteflyveren hjem igen. Der kom først piloter til at
prøveflyve den dagen efter. Var alt ok landede de ikke igen før de var
hjemme. Så jeg fik desværre ikke lige en lille tur i helikopter.


MVH Niels



Jørgen M. Rasmussen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 10-06-06 20:46


"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

Så jeg fik desværre ikke lige en lille tur i helikopter.
>
Desværre?, det er ikke SAS.businessclass, så jeg forstår godt hvorfor.



Uffe Ravn (11-06-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 11-06-06 01:27

Fam. Olsen wrote:

>> Det er lidt som det med at pakke en fladskærm, det må meget gerne
>> være den der skal bruge den, der skal pakke den.
>
> Den forstod jeg ikke. Ikke før end jeg opdagede at det nok var en
> faldskærm du mente

Jeps, hvad hjertet er fuldt af løber munden over med.

--
Mvh. Uffe Ravn
Radiomekaniker



Fam. Olsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 10-06-06 08:39


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:448a4d6f$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hallo, det er ikke rocketscience,

Årh, for helvede, Jørgen. Jeg sad sgu lige og overvejede at på grundlag af
min uddannelse som mekaniker at søge arbejde hos NASA. Nu har du lige
ødelagt min drøm. LOL.

og for vigtigt til jeg tør overlade det
> til tilfældige reservedels-udskiftere.

Man skal da heller ikke overlade det til tilfældige reservedelsudskiftere,
men til en rigtig mekaniker man har tillid til. Det kan sagtens være en
selv.

MVH Niels



jan@stevns.net (10-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-06-06 07:15

"Jørgen Nielsen" <jorgena@nielsen.dk> skrev :

>Misforstået noget så grusomt, her taler vi altså om sikkerhed (bremser) hvis
>vinduet falder ud såøh ja det var det, og hvis vinduesviskeren? men altså
>bremser forestil dig at de svigter ved bare, ja egentligt er det lige
>gyldigt hvor stærkt.


Nu er bremser på en bil ikke ligefrem raketvidenskab - så måske man
lige skal klappe hesten, og prøve at guide folk - istedet for at
skræmme folk ?
--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fam. Olsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 10-06-06 08:45


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:mkok82pubni6unmqfevvfuhg5nih72nah0@dtext.news.tele.dk...

> Nu er bremser på en bil ikke ligefrem raketvidenskab -

Århhhh begynder du nu også....... LOL

MVH Niels



jan@stevns.net (10-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-06-06 10:19

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :

>Århhhh begynder du nu også....... LOL

Jepper !

Selv om jeg bare er selvlært, tør jeg da sagtens sende den store tøs
afsted til Viborg, i en bil, jeg selv har lavet bremser på ...

Men klart - giver folk udtryk for ikke at ane op og ned, skal de nok
holde sig til det sikre..... som at fylde bensin på, eller vaske
vinduer ;)

Sådan apropo "at finde tændrørene" <grin>


--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fam. Olsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 10-06-06 10:44


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:dh3l82lvmj9h9a22tp4h301rbbmrfd0ngf@dtext.news.tele.dk...
> "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :
>
>>Århhhh begynder du nu også....... LOL
>
> Jepper !
>
> Selv om jeg bare er selvlært, tør jeg da sagtens sende den store tøs
> afsted til Viborg, i en bil, jeg selv har lavet bremser på ...
>
> Men klart - giver folk udtryk for ikke at ane op og ned, skal de nok
> holde sig til det sikre..... som at fylde bensin på, eller vaske
> vinduer ;)

Enig. Ved man hvad man har med at gøre kan man lave alt på en bil. Uanset
svendebrev eller ej.
Bremser er faktisk noget af det første nye lærlinge laver.

> Sådan apropo "at finde tændrørene" <grin>

Ja man kunne jo gå hen og få stød hvis man ikke tænker sig om LOL.
Desuden var det ikke det svar/kommentar jeg svarede på i den tråd.

MVH Niels



Ukendt (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-06 19:55


"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:448a9548$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Enig. Ved man hvad man har med at gøre kan man lave alt på en bil. Uanset
> svendebrev eller ej.
> Bremser er faktisk noget af det første nye lærlinge laver.

Ja, jeg lærte det på teknisk skole hvor vi SKULLE være 6 uger i
autoværkstedet selv om jeg ville uddannes inden for elektronik. Men det var
nu ganske sjovt i autoværkstedet.....især da vi skulle komme fedt på nogle
lastbil-rullelejer, vi stod og smed med fedt efter hinanden og da "mester"
kom så satte han sig på r*ven fordi gulvet var glat )
Åj ja og så ham grønlænderen på holdet som gassede lastbilen op så den
hoppede ned af bukkene og røg gennem en væg.

--
Tom



Klaus D. Mikkelsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-06 19:53

Tom skriver:
>
> Ja, jeg lærte det på teknisk skole hvor vi SKULLE være 6 uger i
> autoværkstedet selv om jeg ville uddannes inden for elektronik.

Samme her

Fik dog (ud over "motorlæren") også grunduddannelse i svejsning og
maskinarbejde, som jeg har nydt godt af senere.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fam. Olsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 10-06-06 20:34


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:448b1589$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Men det var
> nu ganske sjovt i autoværkstedet.....især da vi skulle komme fedt på nogle
> lastbil-rullelejer, vi stod og smed med fedt efter hinanden og da "mester"
> kom så satte han sig på r*ven fordi gulvet var glat )
> Åj ja og så ham grønlænderen på holdet som gassede lastbilen op så den
> hoppede ned af bukkene og røg gennem en væg.

Jo det var sgu en sjov tid når man var på skoleophold. Fileskolen hvor man
sneg se til at hælde olie på sidekammeratens fil så han fløj ind over
skruestikken. At fylde acetylen i balloner og så en tændstik. Vi havde en på
holdet der lige skulle køre med hjulspind ind på værkstedet og ind på en
lift. Det var lidt synd for Taunussens kofanger og liftens ene søjle.


MVH Niels



jan@stevns.net (10-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-06-06 07:14

"Menabra" <monster@mail-online.dk> skrev :

>Hvis det er typen med klar beholder og sort låg, så er der ikke mere luft
>i systemet, når boblerne skifter fra store til små.


Huh ?? Hvilke bobler fortæller du om

Hvis et bremsesystem er korrekt udluftet, skal der overhovedet ikke
være bobler at se (nogen steder)

>Hvis pedalen er hård, ikke synker og ikke kan trædes ret langt ned er
>sagen klar.

det er så ganske korrekt ;)
--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Ib Jakobsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 10-06-06 08:53

jan@stevns.net skrev:

>
> Huh ?? Hvilke bobler fortæller du om
>
> Hvis et bremsesystem er korrekt udluftet, skal der overhovedet ikke
> være bobler at se (nogen steder)

Når man bruger en udlufter af den type der suger ved udluftningsskruen,
så kommer der ikke ren væske ud. Det er nærmest skum. Man skal bare suge
en passende mængde, så er man sikker.

>
>> Hvis pedalen er hård,

Korrekt.


ikke synker og

Ikke korrekt. Synker den er det tegn på indre eller ydre utæthed.



--
MVH

Ib Jakobsen

jan@stevns.net (10-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-06-06 10:21

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev :

>Når man bruger en udlufter af den type der suger ved udluftningsskruen,
>så kommer der ikke ren væske ud. Det er nærmest skum. Man skal bare suge
>en passende mængde, så er man sikker.

deri er vi nok ikke enige - Jeg foretrækker det sikre - at kigge
efter bobler der ikke er der ;)


--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Ib Jakobsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 10-06-06 11:34

jan@stevns.net skrev:

> deri er vi nok ikke enige - Jeg foretrækker det sikre - at kigge
> efter bobler der ikke er der ;)

Jamen så skal du ikke bruge en suger, men en der trykker væsken gennem
systemet. Der vil altid komme luft fra lækager ved gevind og
slangetilslutning. Med mindre man gider stå og tætne med Unitape osv....




--
MVH

Ib Jakobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste