Min modstand mod Peugoet mekanikere.
Fra : Carl

Dato : 08-06-06 21:33

Her er historien, hvorfor jeg syntes Peugoets mekanikere, bør tage deres
uddannelse om:

Jeg købte bil fra ny i 2003, en 406.

Da jeg hentede bilen, var der stadig plastik ved kofangerne, man havde bare
revet det gennemsigtige beskyttelsesplastik af og ladet resten sidde.
Jeg siger dette til sælgeren, som sender den ind til mekanikerne. Da jeg får
bilen igen dagen efter, virker baglyset ikke, da ledningen er revet ud da de
fjernede plastiken.

4 måneder senere, gik et dyr amok på bilen i Givskud. og bilen blev igen
sendt til mekanikeren.
Den skulle have skiftet forrude, larkeret siden og skiftet noget intenior
ved venstre sides vindue.
Efter 4 dage fik jeg bilen. Hele siden, som skulle have været lakeret,
lignede noget som var løgn. Der var metal stykker i den nye lak og den havde
tydelig en anden farve end sort. Fint, de tager den ind med det samme og jeg
får bilen, 2 dage senere. Da jeg kørte hjem, så jeg de havde glemt at skifte
det øverste del ved højre siderude, så det krævede lige en ekstra tur til
Peugoet.
Fik så bilen igen og bilen kørte fint, indtil det begyndte at regne. Så kom
der ellers vand fra forruden, meget vand. Endnu et tur til Peugoet og 1 dags
ventetid. Prøv at gætte om forruden var tæt nu. Nej, igen var den utæt og
min tålmodighed, var nu sat på en alvorlig prøve. Men som sagt, 3 gang er
lykkens gang. Den blev tæt.
Da jeg så kom hjem kikkede jeg på bilen i solskin og fik noget af et chok.
De har fanme givet mig en forrude i en anden toning end den bilen er født
med. Men jeg havde opgivet Peugoet Rødovre nu, så den kører jeg stadig rundt
med.
Derudover havde de også problemer med at installere et ny blikedims som
sidder i ratstammen, det krævede 3 forsøg o.s.v.

Nu skulle bilen så til service og jeg valgte et andet aut. værksted. Her
glemte de at spænde håndbremsen. Men det er jo en lille detalje og så længe
man ikke tænker på hvad de ellers har glemt, går det nok.
Min motor begyndte at lække oile. Jeg kørte den så til samme værksted og de
skiftede delene. Senere fandt jeg så frem til at de faktisk har smadret min
inderskærm da de lavede motoren. Jeg fandt også cigeratskodder i mit
motorrum, så man får virkelig mere for pengene, når man har sin bil til et
aut. værksted.

Så idag ved jeg faktisk ikke om jeg overhoved tør sende den til Peugoet,
eller jeg hellere skal lave det selv og sende bilen til en mekaniker som
sætte bare lidt ære i sit arbejde.

Jeg har sikkert glemt nogle ting. De 3 flasker rødvin jeg fik hos Peugoet i
Rødovre, har jeg nok selv betalt, da jeg er afhængig af min bil og har lejet
deres biler 7 dage mere end nødvendigt.

Jo, jeg glemte næsten at fortælle at jeg havde en aftale med en
værkstedschef og kom som aftalt kl 730, her fik jeg at vide at han ikke var
kommet endnu, men jeg kunne sætte mig og vente. Da kl var 815, spurte jeg om
han var kommet og fik svaret at han ikke var hos Peugoet i Rødovre mere.

De kan bare det med biler og kundeservice hos Peugoet!
Gæt om jeg køber en ny bil hos dem igen

mvh
Carl

Fra : Basil

Dato : 08-06-06 21:37

Carl forklarede den 08-06-2006:
> [...]
> han var kommet og fik svaret at han ikke var hos Peugoet i Rødovre mere.
>
> De kan bare det med biler og kundeservice hos Peugoet!

Jeg havde samme oplevelse med 2 Citroën værksteder, derfor skal jeg
aldrig have sådan en igen.
Min tidl. Pegøj fra Rafn-Larsen i Ballerup blev godt serviceret.
Kai

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-06-06 21:55

Carl skrev:

> De kan bare det med biler og kundeservice hos Peugoet!
> Gæt om jeg køber en ny bil hos dem igen

Selvfølgelig skal du da det - Du kan slet ikke undvære spændingen i
hverdagen næste gang :)

Fra : Stefan

Dato : 08-06-06 22:27

og har lejet
> deres biler 7 dage mere end nødvendigt.

Det gav du forhåbeligt da ikke noget for?

Stef

Fra : Carl

Dato : 08-06-06 22:35

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> og har lejet
> >

> Det gav du forhåbeligt da ikke noget for?

Jo, 7 x 125 kr.

Carl

Fra : Stefan

Dato : 08-06-06 22:42

> Jo, 7 x 125 kr.

De sgu ha smæk da, jeg har aldrig givet noget ved Mitsu i Randers. Specielt
ikke dengang de glemte at spænde kaliberen sammen på den ene bagbremse! ;-s

Stef

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-06-06 17:28

Stefan presented the following explanation :

> Det gav du forhåbeligt da ikke noget for?

Ved Peugeot i Vejle står der et skilt med besked om at det er ulovligt
i henhold til markedsføringsloven at tilbyde lånebiler gratis... Det
tror jeg nu ikke helt på, slet ikke når der er tale om
reklamationsreperationer.

"If we were to wake up some morning and find that everyone was the same
race, creed and color, we would find some other cause for prejudice by
noon." - George Aiken

Fra : Stefan

Dato : 09-06-06 17:54

> [...]
> henhold til markedsføringsloven at tilbyde lånebiler gratis... Det tror
> jeg nu ikke helt på, slet ikke når der er tale om

Det kunne da lige passe man skulle betale for at låne en bil når de ikke kan
finde ud af at lave den man har købt af dem!

Stef

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-06-06 18:26

It happens that Stefan formulated :

> Det kunne da lige passe man skulle betale for at låne en bil når de ikke kan
> finde ud af at lave den man har købt af dem!

Det er jo det - det tror jeg ikke nogen mekanikere vil blive populære
for - og forhåbentlig ikke ret mange der vil have det hængende på sig.

"I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been
more specific." - Lily Tomlin

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-06-06 18:28

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
> jeg nu ikke helt på, slet ikke når der er tale om reklamationsreperationer.

Plus der skal foreligge en lejekontrakt. Bilen skal ligeledes være
godkendt til udlejning. Jeg har selv måtte køre en bil en tur mere genne
synshallen på samme konto. Men i dit tilfælde kunne du jo have fået en
demovogn. Og der er heller ikke nogen der forbyder dem at kompensere for
billejen ved næste serviceeftersyn.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Martin Orvad

Dato : 08-06-06 22:30

Carl wrote:

> [...]
> sendt til mekanikeren.
> Den skulle have skiftet forrude, larkeret siden og skiftet noget intenior

Off topic-spørgsmål, men dækkede din forsikring skaden?

En kammerat har været udsat for præcis det samme. Ingen
forsikringskroner til ham.

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-06-06 06:55

"Martin Orvad" <martin.orvad@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Off topic-spørgsmål, men dækkede din forsikring skaden?

Det er ikke OT.og særdeles relevant, årstiden taget i betragtning. Jeg har
været ude for det samme i Knuthenborg, en kamel ville til at bruge Skodaen
som knubbe-pæl, da vi have haft den i 5 dage :(. Men jeg "lagde mig i
mellm", #¤%§! kræ, og fik den væk, kun et sidespejl blev klappet ind :(.
BTW Den vandrehistorie med giraffen i soltaget, er fake og opfundet af
journalist-studerende, for at se om de kunne producere noget EB ville trykke
;)).

Fra : Carl

Dato : 09-06-06 09:07

> [...]
> BTW Den vandrehistorie med giraffen i soltaget, er fake og opfundet af
> journalist-studerende, for at se om de kunne producere noget EB ville

Givskud betalte skaden. Ialt ca 20.000 kroner. Givskud betalte af egen lomme
og derfor bestiller jeg også vores årskort til ZOO i københavn igennem
Givskud, for at de kan få nogle af pengene igen.
Faktisk anbefaler jeg alle at købe deres årskort til zoologiske haver i
Danmark igennem Givskud.

mvh
Carl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-06 09:11

Carl skriver:

> Faktisk anbefaler jeg alle at købe deres årskort til zoologiske haver i
> Danmark igennem Givskud.

For de er de billigste - uanset, hvilken zoo man vil have årskort
til....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-06-06 07:01

Carl wrote:

> Her er historien, hvorfor jeg syntes Peugoets mekanikere, bør tage
> deres uddannelse om:

Jeg har været udsat for noget lignende hos en VW-mekaniker omkring 1988, men
VW forsøger da at gøre noget ved det - for at holde standarden :).

F.eks. var jeg i sidste uge ude ved dem for at vise dem en skade skade på en
bil på højre side og bagskærmen, efterfølgende nægter de at kende noget til
at jeg har vist dem skaden bagpå. Desværre lagde jeg ikke mærke til om han
tog billeder af det (det nægter de efterfølgende at have gjort), men jeg
husker tydeligt jeg viste ham skaden. Nu er jeg spændt på hvordan det ser ud
når bilen bliver returneret.

2 gange er kommet for at få skiftet en kilerem hos VW SMC - en 20 minutters
opgave. Trods store skilte, hvor der står "Express Service", bliver jeg
begge gange nødt til at køre ned til Toyota for at få dem til at skifte
medbringende en kilerem. Toyota gør det gerne og det bliver jo ekstra sjovt
når de kan huske at jeg har været der 2 år tidligere for at få lavet det
samme og under samme omstændigheder.

I øvrigt er lejebilen inkluderet i forsikringen. Den har formentlig så stor
et overskud at den (forsikringen) skammer sig og har besluttet sig for at
udlevere lejebil gratis ved skader.

--
Per, Esbjerg

Fra : Deaster

Dato : 09-06-06 07:29

Per Henneberg Kristensen skrev:

> I øvrigt er lejebilen inkluderet i forsikringen. Den har formentlig så stor
> et overskud at den (forsikringen) skammer sig og har besluttet sig for at
> udlevere lejebil gratis ved skader.

Det er nok næppe forsikringen som direkte betaler for lejebilen.

Jesper

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-06-06 10:25

Deaster wrote:

> Det er nok næppe forsikringen som direkte betaler for lejebilen.

Næh, det er forsikringstageren der betaler i sidste ende. Men leje af bilen
med op til 100 km om dagen er gratis mens bilen står på værksted.

--
Per, Esbjerg

Fra : MacX

Dato : 09-06-06 19:54

On 2006-06-08 22:32:59 +0200, "Carl" <news@111.dk> said:

> [...]
> han var kommet og fik svaret at han ikke var hos Peugoet i Rødovre mere.
>
> De kan bare det med biler og kundeservice hos Peugoet!

Sikke en historie Carl - jeg føler virkelig med dig. Tror selv jeg var
gået fuldstændig amok, længe før du opgav.

Kender ikke selv så meget til Peugeot, men har da besøgt dem sidste
weekend, hvor de skulle vurdere min bil. De skulle ringe med en pris -
aldrig sket.... Så gider sq heller ikke handle med dem.

Mvh
Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-06-06 20:11

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

De skulle ringe med en pris -
> aldrig sket.... Så gider sq heller ikke handle med dem.

Heller ikke nogen grund til, de gider ikke handle med dig, det er et alm.
trick for at få dig ud af "klappen" hurtigt. Sikkert fordi det du ville
bytte med ikke var interessant, særligt salgbart?.

Fra : MacX

Dato : 09-06-06 20:18

On 2006-06-09 21:11:17 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> said:

> [...]
> alm. trick for at få dig ud af "klappen" hurtigt. Sikkert fordi det du
> ville bytte med ikke var interessant, særligt salgbart?.

En specialbil - som de kaldte det... Year right

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-06-06 18:25

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse news:4489ca40$0$74110

> En specialbil - som de kaldte det... Year right

Hvilken??.

Fra : Lars Jensen

Dato : 10-06-06 20:32

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Hvilken??.

Jeg fik samme svar på min Rover fra en Mazda forhandler (i Horsens)...
så finder man bare andre der er til at tale med...

Lars B

Fra : PetrolHead

Dato : 13-06-06 10:09

Carl wrote:
> [...]
> Givskud, for at de kan få nogle af pengene igen.
> Faktisk anbefaler jeg alle at købe deres årskort til zoologiske haver i

De skriver da ellers på deres skilte at de ikke dækker skader på
folks biler og at indkørsel i områderne er på helt eget ansvar :S

Fra : PetrolHead

Dato : 13-06-06 10:11

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> i henhold til markedsføringsloven at tilbyde lånebiler gratis... Det
> tror jeg nu ikke helt på, slet ikke når der er tale om

Det var en gang ulovligt da Markedsføringsdimmeren så det som
konkurrenceforvridende at tilbyde gratis værkstedsbil i forbindelse
med reparationer og deslige. Senere blev den regel/lov dog lavet om
og/eller trukket tilbage.