Kan en lettere skæv bruges?
Fra : Mads Stetter

Dato : 08-06-06 20:19

Hej Alle

Jeg har en BBS fælg som har fået et mindre? hak/bule... Jeg har smidt
billedet af den på dk.binaer.motor

Er denne fælg helt defekt eller er det mindre betydning? (Har intet begreb
om hvor meget der skal til)

(Billedet er taget lidt skråt fra, så det ser lidt vildere ud end i
virkligheden)

Håber i kan hjælpe

MVH Stetter

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-06-06 20:31

> [...]
> om hvor meget der skal til)
>
> (Billedet er taget lidt skråt fra, så det ser lidt vildere ud end i

Tror ikke det betyder noget, du kan jo høre med dækmanden når der skal dæk
på. Kan den afbalanceres vil du sikkert ikke mærke noget til det.

Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 08-06-06 21:13

> Tror ikke det betyder noget, du kan jo høre med dækmanden når der skal dæk
> på. Kan den afbalanceres vil du sikkert ikke mærke noget til det.

En af mine kammerater havde en skæv fælg, hvilket dækmanden prøvede at fixe
med vægtklodser, så de kom på udvendigt, som indvendigt på fælgen. Og der
var mange af dem. Og det skal lige nævnes det ikke var til at se, at fælgen
var skæv, det kunne kun ses hvis man hang den op på noget, og så kørte den
rundt.

Anyway, hvis jeg har en skæv fælg, så vil jeg få den rettet op, og mener
manden det ikke er forsvarligt, så ud med skidtet, og ind med en ny.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-06-06 13:16

> [...]
>
> Anyway, hvis jeg har en skæv fælg, så vil jeg få den rettet op, og mener
> manden det ikke er forsvarligt, så ud med skidtet, og ind med en ny.

Nu ligner det ikke lige en fælg man kan købe nye af.
Fælgen er jo ikke decideret skæv, den har en mindre bule, det har mange
fælge her i landet og uden problemer.
Opretning af en alufælg er ikke umiddelbart muligt uden en masse varme og
man mister dermed som regel styrken i fælgen osv.

Niels

Fra : Troels - around 9000

Dato : 09-06-06 17:37

> [...]
> Opretning af en alufælg er ikke umiddelbart muligt uden en masse varme og
> man mister dermed som regel styrken i fælgen osv.

Ikke for at spille klog, men kan bulen forekomme uden varme kan den også
forsvinde igen uden varme? ;)

// Troels

Fra : Mads Stetter

Dato : 11-06-06 10:35

Mads Stetter wrote:
> [...]
> billedet af den på dk.binaer.motor
>
> Er denne fælg helt defekt eller er det mindre betydning? (Har intet

Så kom dommen... den ene fælg var meget skæv! Den slog sig rigtig meget, så
den er hermed kasseret!

Et nyt sæt fælge er indkøbt (3 stk gode og en skæv), så nu har jeg også
fælge til trailer!

Tak for hjælpen her i gruppen..

MVH Stetter