Kørekortspriser.
Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-06-06 16:05

Forleden dag var jeg på motorkontoret og skulle have et nyt kørekort.
Foran står en pensionist og skal det samme. Han skal betale kr.30 for
sit nye kort. Så bliver det min tur. Jeg skal betale kr.260 for
selvsamme kort. Man kan undre sig over den store prisforskel. Er der
nogen der ved hvad det koster hvis man smider det væk, og skal have et
nyt?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 08-06-06 16:10

On Thu, 08 Jun 2006 17:04:31 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Foran står en pensionist og skal det samme. Han skal betale kr.30 for
>sit nye kort. Så bliver det min tur. Jeg skal betale kr.260

Hans er vel gyldig i et eller 2 år (over 70)- kan ikke huske om det er
et eller 2. Dit er gyldigt til du fylder 70.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/priser/

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-06-06 22:44

Nicolai Lang skrev:

> Hans er vel gyldig i et eller 2 år (over 70)- kan ikke huske om det er
> et eller 2. Dit er gyldigt til du fylder 70.

Næ, det er et erhvervskort og gælder derfor kun i 5 år. Så sammen med
lægeerklæring løber det op i små kr.600.

> http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/priser/

Så virker tingene da bare mere skingrende åndsvage. En turist kan få det
gratis. Og er man man mellem 50 og 70 får man rabat. Men det jo nok bare
sådan.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 09-06-06 14:42

On Thu, 08 Jun 2006 23:44:21 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Næ, det er et erhvervskort og gælder derfor kun i 5 år. Så sammen med
>lægeerklæring løber det op i små kr.600.

Sådan har vi jo alle vores udgifter til at holde os i arbejde.

Jeg så nu gerne en ordning hvor man skulle til orienternde køreprøve
hvert 5. eller 10. år.

Med venlig hilsen
Nicolai

--